Na kávu s Emersonem Fittipaldim...

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 12. října 2007 18:46
Sdílej:

„Vážení cestující, pokud máte chuť a čas, můžete přijít do našeho bistra, kde na vás čeká pan Emerson Fittipaldi, bývalý šampion formule 1,“ slyšeli dnes cestující vlaku Českých drah Pendolino.

Ranní souprava jedoucí z Prahy do Brna měla na palubě vedle brazilské legendy i českou stáj formule A1GP - Světového poháru motorsportu a další dvě osobnosti světa F1 Johna Watsona a Jana Lammerse. Pro běžné pasažéry to byl šok, nicméně nemuseli si dělat starosti s tím, že nemají připravené fotografie pro podpis. „Božský Emo“ a spol. měli vše. Obrázky i psací potřeby.

U jednoho stolku se tak sešli Emerson Fittipaldi, Tomáš Enge, Erik a Jarek Janišovi. Kolem voněla káva, cestující přicházeli pro autogramy i za zážitkem. Potkat legendu typu Emersona Fittipaldiho na cestě vlakem, to zkrátka není každodenní záležitost. „Chcete věnování nebo stačí jen prostý podpis, prosím?,“ byl pozorný Emerson Fittipaldi k jedné z cestujících. „Je to příjemný zážitek, být vedle takové legendy.  Ovšem zároveň se už těším na řízení formule,“ doplnil Erik Janiš sedící vedle slavného Jihoameričana.

Závodníci okusili řízení vlaku Pendolino. Dnes byl hlavním mužem kabiny Stanislav Mareček. „Vlaky řídím šestatřicet let, Pendolino je vrcholem,“ řekl Mareček. Své místo přepustil i mistrům volantu. „Je to velmi zvláštní pocit. Nemám šanci uhnout, kdyby se něco stalo,“ uvedl Tomáš Enge. Emerson Fittipaldi mu přikývl. „Přesně. A navíc sto šedesát kilometrů za hodinu, to je na mě trošku málo. Jel bych ještě rychleji,“ dodal Brazilec.

Výprava vyvolala velký rozruch. Především ve vlaku a po příjezdu do Brna. Jakmile souprava přesně podle jízdního řádu zastavila na brněnském 1. nástupišti, u dveří vagonu číslo 1. čekal košatý hrozen fotografů, kameramanů, novinářů. Brazilská legenda se svými českými kamarády a bývalými soupeři ze světa GP Johnem Watsonem a Janem Lammersem po vystoupení z vlaku kráčela nástupištěm k salonku ČD. Blesky fotoaparátů jen sršely.

Lidé čekající na své spoje pozorovali neočekávaný ruch. Brazilský šampion s černými brýlemi na očích naslouchal vyprávění Tomáše Engeho. „Byl to skvělý nápad Antonína Charouze, dát se dohromady s železnicí,“ prohlásil Brazilec poté, co v zaplněném sále nádražní budovy začala tisková konference. „Jízda z Prahy do Brna byla velmi příjemná a co vím, tak čeští fanoušci, kteří si koupí vstupenky na závody, mají dopravu po železnici zdarma. V mých očích výborná akce.“

Ještě předtím, na palubě Pendolina, se novináři dozvěděli novinku, která zásadně mění tvář A1GP. „Právě teď padlo embargo na zveřejnění informace, kterou máme už nějakou chvíli k dispozici. Od příštího ročníku A1GP a nejméně dalších šest let bude formule pro šampionát připravovat proslulá italská značka Ferrari,“ prohlásil v devět hodin ráno Antonín Charouz.  „Ve formuli 1 jezdí dvě ferrari, v ájedničce najednou bude dvaadvacet ferrari…,“ doplnil českého manažera Fittipaldi.

Když si na brněnském nádraží vzal slovo John Watson, vítěz 5 Grand Prix, pravil: „Jde o změnu, kterou si budeme moci uvědomit až časem. Je to totiž mimořádná událost, Ferrari je celosvětový fenomén a pro A1GP bude její vstup bezesporu znamenat hodně.“  Pro české diváky může být ájednička  poutavá už nyní. O víkendu mají šanci fandit české stáji s českým jezdcem v šampionátu se světovým kreditem. „Jako komentátor A1GP se už moc těším, že v neděli přijde na závody spousta diváků. Pro atmosféru bojů to je vždy velmi důležité,“ dodal John Watson.

Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?