„Vážení cestující, pokud máte chuť a čas, můžete přijít do našeho bistra, kde na vás čeká pan Emerson Fittipaldi, bývalý šampion formule 1,“ slyšeli dnes cestující vlaku Českých drah Pendolino.
U jednoho stolku se tak sešli Emerson Fittipaldi, Tomáš Enge, Erik a Jarek Janišovi. Kolem voněla káva, cestující přicházeli pro autogramy i za zážitkem. Potkat legendu typu Emersona Fittipaldiho na cestě vlakem, to zkrátka není každodenní záležitost. „Chcete věnování nebo stačí jen prostý podpis, prosím?,“ byl pozorný Emerson Fittipaldi k jedné z cestujících. „Je to příjemný zážitek, být vedle takové legendy. Ovšem zároveň se už těším na řízení formule,“ doplnil Erik Janiš sedící vedle slavného Jihoameričana.
Závodníci okusili řízení vlaku Pendolino. Dnes byl hlavním mužem kabiny Stanislav Mareček. „Vlaky řídím šestatřicet let, Pendolino je vrcholem,“ řekl Mareček. Své místo přepustil i mistrům volantu. „Je to velmi zvláštní pocit. Nemám šanci uhnout, kdyby se něco stalo,“ uvedl Tomáš Enge. Emerson Fittipaldi mu přikývl. „Přesně. A navíc sto šedesát kilometrů za hodinu, to je na mě trošku málo. Jel bych ještě rychleji,“ dodal Brazilec.
Výprava vyvolala velký rozruch. Především ve vlaku a po příjezdu do Brna. Jakmile souprava přesně podle jízdního řádu zastavila na brněnském 1. nástupišti, u dveří vagonu číslo 1. čekal košatý hrozen fotografů, kameramanů, novinářů. Brazilská legenda se svými českými kamarády a bývalými soupeři ze světa GP Johnem Watsonem a Janem Lammersem po vystoupení z vlaku kráčela nástupištěm k salonku ČD. Blesky fotoaparátů jen sršely.
Lidé čekající na své spoje pozorovali neočekávaný ruch. Brazilský šampion s černými brýlemi na očích naslouchal vyprávění Tomáše Engeho. „Byl to skvělý nápad Antonína Charouze, dát se dohromady s železnicí,“ prohlásil Brazilec poté, co v zaplněném sále nádražní budovy začala tisková konference. „Jízda z Prahy do Brna byla velmi příjemná a co vím, tak čeští fanoušci, kteří si koupí vstupenky na závody, mají dopravu po železnici zdarma. V mých očích výborná akce.“
Ještě předtím, na palubě Pendolina, se novináři dozvěděli novinku, která zásadně mění tvář A1GP. „Právě teď padlo embargo na zveřejnění informace, kterou máme už nějakou chvíli k dispozici. Od příštího ročníku A1GP a nejméně dalších šest let bude formule pro šampionát připravovat proslulá italská značka Ferrari,“ prohlásil v devět hodin ráno Antonín Charouz. „Ve formuli 1 jezdí dvě ferrari, v ájedničce najednou bude dvaadvacet ferrari…,“ doplnil českého manažera Fittipaldi.
Když si na brněnském nádraží vzal slovo John Watson, vítěz 5 Grand Prix, pravil: „Jde o změnu, kterou si budeme moci uvědomit až časem. Je to totiž mimořádná událost, Ferrari je celosvětový fenomén a pro A1GP bude její vstup bezesporu znamenat hodně.“ Pro české diváky může být ájednička poutavá už nyní. O víkendu mají šanci fandit české stáji s českým jezdcem v šampionátu se světovým kreditem. „Jako komentátor A1GP se už moc těším, že v neděli přijde na závody spousta diváků. Pro atmosféru bojů to je vždy velmi důležité,“ dodal John Watson.
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?