VALENCIE - 2. ZÁVOD; Německý pilot testující současně pro stáj F1 BMW Sauber zvítězil v dnešním posledním závodě sezony, čímž si vybojoval i titul šampiona. Jeho soupeř di Grassi nedokázal po startu z hloubi pole získat ani bod.
Díky včerejšímu sedmému místu a pravidlu obráceného pořadí na startu nedělního závodu, patřila Glockovi druhá pozice v první řadě. Po zhasnutí světel nezaváhal a Villu z prvního místa bezpečně sesadil, aby pokračoval bez problémů vstříc vítězství a titulu.
Velký start předvedl včera rychlý Martinez, který ihned překonal Souceka a Garciu, ale už ve třetím kole po výletu mimo dráhu převzal zpět třetí místo Soucek, následoval Garcia, Pantano, Petrov, Filippi a Nakajima.
Pantano odolával útokům svého týmového kolegy stejně jako v opačném pořadí probíhal jejich duel včera. Ital však dnes chyboval a malý krátký výlet mimo dráhy ho stál pozici ve prospěch Rusa.
V závěru závodu se mnoho nezměnilo, za vítězným Glockem proťal cílovou čáru Villa, dále Soucek, Garcia, Pantano a Filippi. Páté místo Pantana posunulo nakonec stáj Campos na třetí místo v hodnocení týmů.
Glockův jediný soupeř v boji o titul di Grassi pokazil včerejší závod a po startu z konce startovního pole musel doufat v zázrak. Ten se nestal, navíc ve stíhací jízdě dojel Glockova týmového kolegu Zubera, jenž se postaral o to, aby Ital svoji pouť za body v letošní sezoně definitivně ukončil. Di Grassi se musel spokojit s až třináctou pozicí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?