VALENCIE - 2. ZÁVOD; Německý pilot testující současně pro stáj F1 BMW Sauber zvítězil v dnešním posledním závodě sezony, čímž si vybojoval i titul šampiona. Jeho soupeř di Grassi nedokázal po startu z hloubi pole získat ani bod.
Díky včerejšímu sedmému místu a pravidlu obráceného pořadí na startu nedělního závodu, patřila Glockovi druhá pozice v první řadě. Po zhasnutí světel nezaváhal a Villu z prvního místa bezpečně sesadil, aby pokračoval bez problémů vstříc vítězství a titulu.
Velký start předvedl včera rychlý Martinez, který ihned překonal Souceka a Garciu, ale už ve třetím kole po výletu mimo dráhu převzal zpět třetí místo Soucek, následoval Garcia, Pantano, Petrov, Filippi a Nakajima.
Pantano odolával útokům svého týmového kolegy stejně jako v opačném pořadí probíhal jejich duel včera. Ital však dnes chyboval a malý krátký výlet mimo dráhy ho stál pozici ve prospěch Rusa.
V závěru závodu se mnoho nezměnilo, za vítězným Glockem proťal cílovou čáru Villa, dále Soucek, Garcia, Pantano a Filippi. Páté místo Pantana posunulo nakonec stáj Campos na třetí místo v hodnocení týmů.
Glockův jediný soupeř v boji o titul di Grassi pokazil včerejší závod a po startu z konce startovního pole musel doufat v zázrak. Ten se nestal, navíc ve stíhací jízdě dojel Glockova týmového kolegu Zubera, jenž se postaral o to, aby Ital svoji pouť za body v letošní sezoně definitivně ukončil. Di Grassi se musel spokojit s až třináctou pozicí.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?