VALENCIE - 1. ZÁVOD; Vitalij Petrov získal dnes ve Španělsku své premiérové vítězství v šampionátu GP2 a zajistil největší úspěch ruského motorsportu na mezinárodním poli. V boji o titul se miska vah přiklonila na stranu Němce Timo Glocka poté, co jeho soupeř di Grassi havaroval.
Úspěch dnes slavili odvážní. Riskantní rozhodnutí si však nemohli dovolit udělat všichni. Petrov a jeho kolega Pantano spolu s Nakajimou vsadili vše na jednu kartu jménem sliky, a to chvíli poté, co přeháňka smočila španělskou dráhu krátce před startem. Asfalt však rychle osychal a hladké pneumatiky byla při zhasnutí světel prémií.
Nakajima z pole position ujížděl všem, Petrov se probojoval přes šest vozů na místo druhé, za jeho spoilerem pokračoval Hirate a Pantano. Di Grassi kolidoval s Lapierrem, Francouz ze závodu odstoupil, Ital pokračoval do boxů pro slicky, ale po několika kolech se déšť spustil nakrátko znovu a jezdec bojující o titul ztratil kontrolu a závod ukončil v kačírku.
Petrov stíhal Nakajimu a když se Japonci do cesty připletl Carroll na výjezdu z boxů, propracoval se na první místo. Také Pantano se dostal před jezdce týmu DAMS a trojice byla spolu s Martinezem s dostatečným náskokem v čele závodu.
Se ztrátou kola za nimi pokračoval Filippi, Garcia, Alešin, Soucek a Glock. Pantano útočil na týmového kolegu, ale jak mu začaly odcházet zadní gumy, raději se soustředil na obranu druhého místa, oba si tak přijeli pro velmi cenné double stáje Campos.
Bohužel oslava Itala nebyla v žádném případě promyšlená. Expilot F1 výrazně přibrzdil za cílovou čarou, což Nakajima nečekal a do téměř stojícího monopostu narazil.
Čtvrtý dokončil dramatický závod Martinez, pro kterého to byly první body v seriálu, dále následoval Garcia, Soucek a sedmý Glock, jenž zvýšil svůj náskok v čele šampionátu. Poslední bod získal Villa a vítěz ze Spa Chandhok alespoň zajel nejlepší kolo v závodě, když na něj tentokrát mistrovské body za pořadí v Top 8 nezůstaly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.