VALENCIE - 1. ZÁVOD; Vitalij Petrov získal dnes ve Španělsku své premiérové vítězství v šampionátu GP2 a zajistil největší úspěch ruského motorsportu na mezinárodním poli. V boji o titul se miska vah přiklonila na stranu Němce Timo Glocka poté, co jeho soupeř di Grassi havaroval.
Úspěch dnes slavili odvážní. Riskantní rozhodnutí si však nemohli dovolit udělat všichni. Petrov a jeho kolega Pantano spolu s Nakajimou vsadili vše na jednu kartu jménem sliky, a to chvíli poté, co přeháňka smočila španělskou dráhu krátce před startem. Asfalt však rychle osychal a hladké pneumatiky byla při zhasnutí světel prémií.
Nakajima z pole position ujížděl všem, Petrov se probojoval přes šest vozů na místo druhé, za jeho spoilerem pokračoval Hirate a Pantano. Di Grassi kolidoval s Lapierrem, Francouz ze závodu odstoupil, Ital pokračoval do boxů pro slicky, ale po několika kolech se déšť spustil nakrátko znovu a jezdec bojující o titul ztratil kontrolu a závod ukončil v kačírku.
Petrov stíhal Nakajimu a když se Japonci do cesty připletl Carroll na výjezdu z boxů, propracoval se na první místo. Také Pantano se dostal před jezdce týmu DAMS a trojice byla spolu s Martinezem s dostatečným náskokem v čele závodu.
Se ztrátou kola za nimi pokračoval Filippi, Garcia, Alešin, Soucek a Glock. Pantano útočil na týmového kolegu, ale jak mu začaly odcházet zadní gumy, raději se soustředil na obranu druhého místa, oba si tak přijeli pro velmi cenné double stáje Campos.
Bohužel oslava Itala nebyla v žádném případě promyšlená. Expilot F1 výrazně přibrzdil za cílovou čarou, což Nakajima nečekal a do téměř stojícího monopostu narazil.
Čtvrtý dokončil dramatický závod Martinez, pro kterého to byly první body v seriálu, dále následoval Garcia, Soucek a sedmý Glock, jenž zvýšil svůj náskok v čele šampionátu. Poslední bod získal Villa a vítěz ze Spa Chandhok alespoň zajel nejlepší kolo v závodě, když na něj tentokrát mistrovské body za pořadí v Top 8 nezůstaly.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.