VALENCIE - 1. ZÁVOD; Vitalij Petrov získal dnes ve Španělsku své premiérové vítězství v šampionátu GP2 a zajistil největší úspěch ruského motorsportu na mezinárodním poli. V boji o titul se miska vah přiklonila na stranu Němce Timo Glocka poté, co jeho soupeř di Grassi havaroval.
Úspěch dnes slavili odvážní. Riskantní rozhodnutí si však nemohli dovolit udělat všichni. Petrov a jeho kolega Pantano spolu s Nakajimou vsadili vše na jednu kartu jménem sliky, a to chvíli poté, co přeháňka smočila španělskou dráhu krátce před startem. Asfalt však rychle osychal a hladké pneumatiky byla při zhasnutí světel prémií.
Nakajima z pole position ujížděl všem, Petrov se probojoval přes šest vozů na místo druhé, za jeho spoilerem pokračoval Hirate a Pantano. Di Grassi kolidoval s Lapierrem, Francouz ze závodu odstoupil, Ital pokračoval do boxů pro slicky, ale po několika kolech se déšť spustil nakrátko znovu a jezdec bojující o titul ztratil kontrolu a závod ukončil v kačírku.
Petrov stíhal Nakajimu a když se Japonci do cesty připletl Carroll na výjezdu z boxů, propracoval se na první místo. Také Pantano se dostal před jezdce týmu DAMS a trojice byla spolu s Martinezem s dostatečným náskokem v čele závodu.
Se ztrátou kola za nimi pokračoval Filippi, Garcia, Alešin, Soucek a Glock. Pantano útočil na týmového kolegu, ale jak mu začaly odcházet zadní gumy, raději se soustředil na obranu druhého místa, oba si tak přijeli pro velmi cenné double stáje Campos.
Bohužel oslava Itala nebyla v žádném případě promyšlená. Expilot F1 výrazně přibrzdil za cílovou čarou, což Nakajima nečekal a do téměř stojícího monopostu narazil.
Čtvrtý dokončil dramatický závod Martinez, pro kterého to byly první body v seriálu, dále následoval Garcia, Soucek a sedmý Glock, jenž zvýšil svůj náskok v čele šampionátu. Poslední bod získal Villa a vítěz ze Spa Chandhok alespoň zajel nejlepší kolo v závodě, když na něj tentokrát mistrovské body za pořadí v Top 8 nezůstaly.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?