BELGIE - 1. ZÁVOD: Nicolas Lapierre vyhrál sobotní odpolední první závod na belgickém okruhu ve Spa-Francorchamps před Luca Filippim a Lucas di Grassim.
Nicolas Lapierre zaznamenal v sobotním závodě na okruhu ve Spa-Francorchamps své druhé letošní vítězství, když dokázal v závěru závodu kontroloval závodní pole z Pole position. Zvítězil téměř o 5 sekund před druhým Fillipim a o další 3 sekundy před třetím di Grassim.
Tato výhra přišla v pravý čas, stala se jakýmsi balzámem v letos dost problematické sezóně mladého nadaného Francouze. Di Grassi druhou pozicí ukrojil z náskoku ve vedení šampionátu Timo Glockovi, kterého stáhl na rozdíl šesti bodů. Glock dojel do cíle na 17. pozici a důvodem bylo to, že po startu zůstal stát delší dobu na startu. Glock se musel postupně prokousat závodním polem, přesto to na bodované pozice nestačilo. jedinou šancí na bod mu zůstala v podobě nejrychlejšího kola, což s emu nakonec i povedlo.
Na čtvrté pozici dojel závod Villa, pátý Conway, šestý Soucek, sedmý Chandhok a osmý Tung. Glock tedy bod získal a do nedělního závodu, kde se rozdává za vítězství už jen 6 bodů jde s náskokem před druhým di Grassim se 6 body. Fillipi pak na třetí pozici ztrácí 21 bodů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?