BELGIE - 1. ZÁVOD: Nicolas Lapierre vyhrál sobotní odpolední první závod na belgickém okruhu ve Spa-Francorchamps před Luca Filippim a Lucas di Grassim.
Nicolas Lapierre zaznamenal v sobotním závodě na okruhu ve Spa-Francorchamps své druhé letošní vítězství, když dokázal v závěru závodu kontroloval závodní pole z Pole position. Zvítězil téměř o 5 sekund před druhým Fillipim a o další 3 sekundy před třetím di Grassim.
Tato výhra přišla v pravý čas, stala se jakýmsi balzámem v letos dost problematické sezóně mladého nadaného Francouze. Di Grassi druhou pozicí ukrojil z náskoku ve vedení šampionátu Timo Glockovi, kterého stáhl na rozdíl šesti bodů. Glock dojel do cíle na 17. pozici a důvodem bylo to, že po startu zůstal stát delší dobu na startu. Glock se musel postupně prokousat závodním polem, přesto to na bodované pozice nestačilo. jedinou šancí na bod mu zůstala v podobě nejrychlejšího kola, což s emu nakonec i povedlo.
Na čtvrté pozici dojel závod Villa, pátý Conway, šestý Soucek, sedmý Chandhok a osmý Tung. Glock tedy bod získal a do nedělního závodu, kde se rozdává za vítězství už jen 6 bodů jde s náskokem před druhým di Grassim se 6 body. Fillipi pak na třetí pozici ztrácí 21 bodů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?