HOLANDSKO - PRETEKY: Strategický súboj tímov RSPORTS a Dale Coyne Racing vyšiel v prospech najvyššieho muža v štartovnom poli.
Preteky sa dnes rovnako, ako počas predchádzajúcich tréningov a kvalifikácií konalo za chladného počasia. Ihneď po relatívne kľudnom štarte sa do vedenia z druhého miesta prepracoval Justin Wilson.
Sebastien Bourdais sice stratil svoju pozíciu z pole position a snažil sa získať nazad vedenie, avšak školácka chyba načisto zmarila jeho ďalšiu snahu. Francúzsky pilot nechtiac stlačil tlačidlo obmedzovača rýchlosti pre jazdu v boxoch a než napravil situáciu, prepadol sa o niekoľko miest dozadu.
Prvá zákruta si však predsa vyžiadala svoju obeť u nešťastníka celého víkendu Paula Tracyho. Po roztlačení mohol pokračovať, ale osud sa s kanadským pilotom aj tak nemaznal a po šesnástich kolách musel zájsť k mechanikom pre poruchu tlaku v olejovom systéme. Vrámci pretekov to bola našťastie jediná strata vrámci štartovného poľa.
Justin Wilson bol po opustení bezpečnostného auta prenasledovaný Neel Janim, Tristanom Gommendym a Grahamom Rahalom. Následné prerušenie v desiatom kole pre nečistotu na trati odštartovalo hromadné zastávky v boxoch. Z tejto situácie najviac vyťažil Bruno Junqueira, keď sa vďaka odlišnej stratégii tímu Dale Coyne Racing posunul na vedúcu pozíciu tým, že dostal menej paliva. Po spustení zelenej fázy však zanedlho aj tak musel k mechanikom, čím nazad prepustil vedenie Wilsonovi.
Následné dianie opäť poznačilo prerušenie pre ďalšiu nečistotu na trati. Spomalenie využil na potrebnú zastávku Justin Wilson a keďže tu svoju stihol Junqueira ešte pred žltou fázou, ujal sa opäť vedenia. Tím RSPORTS mal však zjavne lepšie naplánovanú stratégiu, takže keď v 49. kole Bruno opustil trať pre ďalšiu zastávku u mechanikov, vedenie sa vrátilo k Wilsonovi a to mu zostalo až do odviatia šachovnicovej vlajky.
Bruno Junqueira napokon vyťažil tretie miesto, pretože zatiaľ čo sa pozornosť venovala spomínanej dvojici, postupne sa do popredia predral Jan Heylen z tímu Conquest Racing. Belgičanovo druhé miesto dostalo jeho tím prvý krát od roku 2005 na pódium.
Smoliar z úvodu pretekov Sebastien Bourdais sa snažil počas celých pretekov zvrátiť situáciu vo svoj prospech a až do samého záveru zvádzal divácky atraktívne súboje so Simonom Pagenaudom o šieste miesto. Mladší účastník však dokázal udržať trojnásobného šampióna až do cieľa za sebou, z čoho bol po dojazde aj patrične vytešený.
Napriek neúspechu si francúzsky rodák s nadobudnutým nádskokom udržal vedenie v šampionáte. Dnešnými pretekmi sa skončilo európske turné vrámci šampionátu Champ Car. Pretekári majú pred sebou ešte dvoje podujatia v Austrálii a Mexiku. Tie bližšie u protinožcov sú na pláne až o sedem týždňov, takže tímy a jazdci majú príležitosť nabrať potrebnú silu pred záverom sezóny.
Foto: Champ Car World Series
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.