HOLANDSKO - PRETEKY: Strategický súboj tímov RSPORTS a Dale Coyne Racing vyšiel v prospech najvyššieho muža v štartovnom poli.
Preteky sa dnes rovnako, ako počas predchádzajúcich tréningov a kvalifikácií konalo za chladného počasia. Ihneď po relatívne kľudnom štarte sa do vedenia z druhého miesta prepracoval Justin Wilson.
Sebastien Bourdais sice stratil svoju pozíciu z pole position a snažil sa získať nazad vedenie, avšak školácka chyba načisto zmarila jeho ďalšiu snahu. Francúzsky pilot nechtiac stlačil tlačidlo obmedzovača rýchlosti pre jazdu v boxoch a než napravil situáciu, prepadol sa o niekoľko miest dozadu.
Prvá zákruta si však predsa vyžiadala svoju obeť u nešťastníka celého víkendu Paula Tracyho. Po roztlačení mohol pokračovať, ale osud sa s kanadským pilotom aj tak nemaznal a po šesnástich kolách musel zájsť k mechanikom pre poruchu tlaku v olejovom systéme. Vrámci pretekov to bola našťastie jediná strata vrámci štartovného poľa.
Justin Wilson bol po opustení bezpečnostného auta prenasledovaný Neel Janim, Tristanom Gommendym a Grahamom Rahalom. Následné prerušenie v desiatom kole pre nečistotu na trati odštartovalo hromadné zastávky v boxoch. Z tejto situácie najviac vyťažil Bruno Junqueira, keď sa vďaka odlišnej stratégii tímu Dale Coyne Racing posunul na vedúcu pozíciu tým, že dostal menej paliva. Po spustení zelenej fázy však zanedlho aj tak musel k mechanikom, čím nazad prepustil vedenie Wilsonovi.
Následné dianie opäť poznačilo prerušenie pre ďalšiu nečistotu na trati. Spomalenie využil na potrebnú zastávku Justin Wilson a keďže tu svoju stihol Junqueira ešte pred žltou fázou, ujal sa opäť vedenia. Tím RSPORTS mal však zjavne lepšie naplánovanú stratégiu, takže keď v 49. kole Bruno opustil trať pre ďalšiu zastávku u mechanikov, vedenie sa vrátilo k Wilsonovi a to mu zostalo až do odviatia šachovnicovej vlajky.
Bruno Junqueira napokon vyťažil tretie miesto, pretože zatiaľ čo sa pozornosť venovala spomínanej dvojici, postupne sa do popredia predral Jan Heylen z tímu Conquest Racing. Belgičanovo druhé miesto dostalo jeho tím prvý krát od roku 2005 na pódium.
Smoliar z úvodu pretekov Sebastien Bourdais sa snažil počas celých pretekov zvrátiť situáciu vo svoj prospech a až do samého záveru zvádzal divácky atraktívne súboje so Simonom Pagenaudom o šieste miesto. Mladší účastník však dokázal udržať trojnásobného šampióna až do cieľa za sebou, z čoho bol po dojazde aj patrične vytešený.
Napriek neúspechu si francúzsky rodák s nadobudnutým nádskokom udržal vedenie v šampionáte. Dnešnými pretekmi sa skončilo európske turné vrámci šampionátu Champ Car. Pretekári majú pred sebou ešte dvoje podujatia v Austrálii a Mexiku. Tie bližšie u protinožcov sú na pláne až o sedem týždňov, takže tímy a jazdci majú príležitosť nabrať potrebnú silu pred záverom sezóny.
Foto: Champ Car World Series
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?