HOLANDSKO - PRETEKY: Strategický súboj tímov RSPORTS a Dale Coyne Racing vyšiel v prospech najvyššieho muža v štartovnom poli.
Preteky sa dnes rovnako, ako počas predchádzajúcich tréningov a kvalifikácií konalo za chladného počasia. Ihneď po relatívne kľudnom štarte sa do vedenia z druhého miesta prepracoval Justin Wilson.
Sebastien Bourdais sice stratil svoju pozíciu z pole position a snažil sa získať nazad vedenie, avšak školácka chyba načisto zmarila jeho ďalšiu snahu. Francúzsky pilot nechtiac stlačil tlačidlo obmedzovača rýchlosti pre jazdu v boxoch a než napravil situáciu, prepadol sa o niekoľko miest dozadu.
Prvá zákruta si však predsa vyžiadala svoju obeť u nešťastníka celého víkendu Paula Tracyho. Po roztlačení mohol pokračovať, ale osud sa s kanadským pilotom aj tak nemaznal a po šesnástich kolách musel zájsť k mechanikom pre poruchu tlaku v olejovom systéme. Vrámci pretekov to bola našťastie jediná strata vrámci štartovného poľa.
Justin Wilson bol po opustení bezpečnostného auta prenasledovaný Neel Janim, Tristanom Gommendym a Grahamom Rahalom. Následné prerušenie v desiatom kole pre nečistotu na trati odštartovalo hromadné zastávky v boxoch. Z tejto situácie najviac vyťažil Bruno Junqueira, keď sa vďaka odlišnej stratégii tímu Dale Coyne Racing posunul na vedúcu pozíciu tým, že dostal menej paliva. Po spustení zelenej fázy však zanedlho aj tak musel k mechanikom, čím nazad prepustil vedenie Wilsonovi.
Následné dianie opäť poznačilo prerušenie pre ďalšiu nečistotu na trati. Spomalenie využil na potrebnú zastávku Justin Wilson a keďže tu svoju stihol Junqueira ešte pred žltou fázou, ujal sa opäť vedenia. Tím RSPORTS mal však zjavne lepšie naplánovanú stratégiu, takže keď v 49. kole Bruno opustil trať pre ďalšiu zastávku u mechanikov, vedenie sa vrátilo k Wilsonovi a to mu zostalo až do odviatia šachovnicovej vlajky.
Bruno Junqueira napokon vyťažil tretie miesto, pretože zatiaľ čo sa pozornosť venovala spomínanej dvojici, postupne sa do popredia predral Jan Heylen z tímu Conquest Racing. Belgičanovo druhé miesto dostalo jeho tím prvý krát od roku 2005 na pódium.
Smoliar z úvodu pretekov Sebastien Bourdais sa snažil počas celých pretekov zvrátiť situáciu vo svoj prospech a až do samého záveru zvádzal divácky atraktívne súboje so Simonom Pagenaudom o šieste miesto. Mladší účastník však dokázal udržať trojnásobného šampióna až do cieľa za sebou, z čoho bol po dojazde aj patrične vytešený.
Napriek neúspechu si francúzsky rodák s nadobudnutým nádskokom udržal vedenie v šampionáte. Dnešnými pretekmi sa skončilo európske turné vrámci šampionátu Champ Car. Pretekári majú pred sebou ešte dvoje podujatia v Austrálii a Mexiku. Tie bližšie u protinožcov sú na pláne až o sedem týždňov, takže tímy a jazdci majú príležitosť nabrať potrebnú silu pred záverom sezóny.
Foto: Champ Car World Series
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?