ASSEN - 1.TRÉNING: Chladné počasie a časté prerušenie sprevádzalo úvodný tréning na holandskom okruhu vrámci záverečného európskeho podujatia šampionátu Champ Car.
Na studenú trať vyšiel ako prvý Alex Figge, ktorý absolvoval podobne, ako viacero jeho súperov iba zavádzacie kolo. O prvý záznam do tabuľky najrýchlejších kôl sa postaral Paul Tracy z tímu Forsythe Racing.
Zanedlho však štartovné pole poznalo nového lídra, ktorým sa stal Alex Tagliani a svoje vedenie si držal až do prvej červenej fázy, ktorú spôsobil práve on, keď zostal stáť na trati za šikanou pred nájazdom na cieľovú rovinu.
Zatiaľ, čo Tagliani trávil čas v boxoch, vedenie si prestriedal Justin Wilson spoločne s Grahamom Rahalom. Nový výjazd Taglianiho nenechal čakať na ďalšie prerušenie. Pilot tímu RSPORTS si tentokrát vyskúšal výlet mimo trať v deviatej zákrute, čo spôsobilo ďalšie prerušenie.
Takmer v polovici trénigu sa desiatá zákruta stala dejiskom odrenia monopostu Willa Powera o bariéru, takže nasledovalo ďalšie prerušenie tréningu. S červenými fázami to zďaleka nekončilo, keď sa v 55. minúte objavila na trati nečistota a v úplnom závere stratil predné krídlo Graham Rahal.
Krátko pred tým už vrcholu výsledkovej listiny velila dvojica z tímu Newman/Haas/Lanigan na čele so Sebastienom Bourdaisom a Grahamom Rahalom. Jediný kto ešte v tej chvíli mohol zosadiť z vedenia francúzskeho pilota bol Will Power. V jeho poslednom kole tomu medzičasy nasvedčovali, avšak jazdecká chyba v poslednom sektore spôsobila Austrálčanovi umiestnenie až na siedmom mieste. Tretie miesto obsadil nováčik z tímu Australia Simon Pagenaud.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?