Zmena v pravidlách tretej sezóny A1GP

Firman, Ralph
Firman, Ralph, foto: Sutton Images
Jozef Smrtník 30. srpna 2007 13:23
Sdílej:

Blížiaca sa sezóna prináša okrem niektorých nových tvári v kokpitoch štartujúcich tímov aj úpravu počtu zastávok v boxoch, systém bodovania a takisto určenia postavenia na štarte.

Do tretice všetko dobré. Tak by sa dala charakterizovať nasledujúca zimná sezóna 2007/2008 šampionátu národov. Organizátori vysoko sledovaného šampionátu prehodnotili viacero faktorov, ktoré by mohli tejto motoršportovej disciplíne tímov ešte viac prospieť.

Prvá zmena nastáva už v samotnej kvalifikácii, kedy sa na spôsobe štyroch pätnásť minútových sekcií nič nemení. Mení sa iba spôsob posudzovania výsledných časov. Doposiaľ určoval postavenie do úvodného šprinu súčet dvoch najlepších časov. Postavenie do hlavných pretekov bolo následne odvodené od výsledku v šprinte.

Najnovšie určí postavenie do šprintu najlepší čas z prvých dvoch častí kvalifikácie a postavenie do hlavných pretekov bude zrejmé z najlepšieho času z tretej a štvrtej časti kvalifikácie. Výsledok šprintu tak nebude rozhodujúci pre postavenie do hlavných pretekov, čo by malo zvýšiť súťaživosť v šprinte.

K rovnakej dôležitosti oboch pretekov prispelo aj rovnaké bodové a finančné hodnotenie. Ohodnotených bude až prvých desať tímov systémom 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1. Bod navyše získa tím s najrýchlejším kolom v pretekoch.

K zmene dochádza aj v povinných zastávkach. Šprint, ktorý bude oproti predchádzajúcich sezón o desať minút dlhší,  bude naďalej bez povinnej zastávky, avšak hlavné preteky budú obsahovať dve povinné zastávky. Prvú návštevu mechanikov bude musieť pilot absolvovať medzi 8. a 16. kolom.

Foto: Sutton Motorsport Images

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.