Blížiaca sa sezóna prináša okrem niektorých nových tvári v kokpitoch štartujúcich tímov aj úpravu počtu zastávok v boxoch, systém bodovania a takisto určenia postavenia na štarte.
Do tretice všetko dobré. Tak by sa dala charakterizovať nasledujúca zimná sezóna 2007/2008 šampionátu národov. Organizátori vysoko sledovaného šampionátu prehodnotili viacero faktorov, ktoré by mohli tejto motoršportovej disciplíne tímov ešte viac prospieť.
Prvá zmena nastáva už v samotnej kvalifikácii, kedy sa na spôsobe štyroch pätnásť minútových sekcií nič nemení. Mení sa iba spôsob posudzovania výsledných časov. Doposiaľ určoval postavenie do úvodného šprinu súčet dvoch najlepších časov. Postavenie do hlavných pretekov bolo následne odvodené od výsledku v šprinte.
Najnovšie určí postavenie do šprintu najlepší čas z prvých dvoch častí kvalifikácie a postavenie do hlavných pretekov bude zrejmé z najlepšieho času z tretej a štvrtej časti kvalifikácie. Výsledok šprintu tak nebude rozhodujúci pre postavenie do hlavných pretekov, čo by malo zvýšiť súťaživosť v šprinte.
K rovnakej dôležitosti oboch pretekov prispelo aj rovnaké bodové a finančné hodnotenie. Ohodnotených bude až prvých desať tímov systémom 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1. Bod navyše získa tím s najrýchlejším kolom v pretekoch.
K zmene dochádza aj v povinných zastávkach. Šprint, ktorý bude oproti predchádzajúcich sezón o desať minút dlhší, bude naďalej bez povinnej zastávky, avšak hlavné preteky budú obsahovať dve povinné zastávky. Prvú návštevu mechanikov bude musieť pilot absolvovať medzi 8. a 16. kolom.
Foto: Sutton Motorsport Images
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.