Změna v šampionátu, Scott Dixon vyhrává

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 26. srpna 2007 23:56
Sdílej:

INFINEON - ZÁVOD: Počáteční průběh Grand Prix of Sonomy by se dal považovat za pěkný večerníček na dobrou noc. Ale jak už to v IndyCar bývá, na konci se dějí věci. Andretti přišel o vedení, Franchitti jel ve stylu hop anebo trop, Sharp nečil konkurenci….a Dixon vyhrál.

Třetí Kanaan se po startu protlačil před Patrick, ale ta mu to ještě ve stejném kole vrátila. Houževnatý Andretti se v úzké zatáčce natlačil na Hunter-Reaye a po tvrdém kontaktu obou jezdců se ten slavnější ocitl mimo dráhu. Naštěstí udržel vůz pod kontrolou a celý incident ho stál jen pár pozic. Letos se Andrettimu vůbec nedaří a častěji je vidět mimo trať, koly vzhůru nebo s technickými problémy, než v cíli závodů. Vedení si Franchitti udržel, ale odpoutat se mu od soupeřů nepodařilo. V těsných rozestupech ho sledovali Patrick, Kanaan, Carpenter, Dixon a Hornish. Oranžový monopost byl lákadlem, nesměl utéct.
Okolo 20. kola z celkových 80ti se rozběhly první zastávky v boxech. Jelikož intervaly mezi první šesticí byly prakticky stejné jako na počátku, důležitou roli hráli mechanici - některým se dařilo, jiným ne. Jen o fous udržel Franchitti vedení, na druhé místo se posunul Kanaan následován Dixonem, Castronevesem, Hornishem. Patrick spadla až na šesté místo. Oválový mistr Hornish se v jedné z mnoha zatáček dostal při brždění do hodin, nicméně motor v chodu udržel (jen jedna otočka pro diváky a jede se dál) a po projetí Patrick se znovu zapojil do závodu.
Druhou sérii zastávek otevřel Hornish. Po něm následovaly rudé vozy z USA, nejprve Wheldon a pak Dixon. Velkou roli ve vhodném načasování hráli pomalejší jezdci, kteří se těm vedoucím začali plést do cesty. Jakmile ustal ruch na pit lane, seřadilo se jezdecké pole v následujícím pořadí: Franchitti, Dixon, Kanaan, Castroneves. Dixon tak podobně jako v Mid-Ohiu využil pozdější zastávky v boxech a posunul se blíže k vedení. To ovšem mluvíme jen o prvních dvou zatáčkách. Dixon sice vyjel o pár centimetrům před Kanaanem, ale studené pneumatiky udělaly své. Dixon lehce uklouzl a Kanaan se kolem něj protáhnul. Této šance se snažil využít i za nimi jedoucí Castroneves, ale Dixon už neměl v úmyslu ztrácet další pozice. Bok po boku oba brzdili do zatáčky…a všem zatrnulo. Vozy o sebe viditelně škrtly, naštěstí nedošlo k havárii a Dixon si třetí místo uhlídal. Jenže závěrečné zastávky byly o něčem jiném. Dixon opět využil pozdější návštěvy a propletl se dopředu. Jenže za ním mu doslova zafuněl Franchitti a po strhujícím boji se dostal před Dixona. I Kanaan chtěl těžit ze situace, ale k manévru mu už nezbylo místo. Do té doby nenápadný Andretti až jako poslední zajel dotankovat a při výjezdu se odehrálo největší drama závodu. Andretti se nečekaně objevil ve vedení, ale rozjetý Franchitti ho ve stoupání do první zatáčky doslova vypíchl z dráhy. Andretti měl rázem po prvním místě i po závodě. Na trať vyjel pace car a Franchittiho mechanici se začali chystat. Proč? Při kontaktu si Skot poškodil levou část předního křídla. Ovšem pokud by Franchitti zajel devět kol před cílem do boxů, propadl by se až do druhé desítky. Mechanici byli připraveni, ovšem Franchitti na dráze zůstal.
Dalo se očekávat, že Franchitti po restartu ztratí vedení. Osm kol před koncem získal první místo Dixon a Franchitti se začal propadat. Menší záchranou mu byl opětovný výjezd pace caru. Na vině byl Scott Sharp, který sešrotoval Foytův vůz a sám vyvázl jen s poškozeným předním křídlem. Dixon s Castronevesem se odpoutali od třetího Franchittiho, který zdržoval Kanaana. V té krátké chvíli se do konce závodu již nic nezměnilo a Scott Dixon vyhrál na klasickém okruhu v Sonomě. Čtvrtým prvenstvím v sezóně se dostal o pouhé čtyři body do vedení šampionátu. Sezóna vrcholí, zbývají dva závody. Máme se na co těšit…
foto: IndyCar Media
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.