Změna v šampionátu, Scott Dixon vyhrává

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 26. srpna 2007 23:56
Sdílej:

INFINEON - ZÁVOD: Počáteční průběh Grand Prix of Sonomy by se dal považovat za pěkný večerníček na dobrou noc. Ale jak už to v IndyCar bývá, na konci se dějí věci. Andretti přišel o vedení, Franchitti jel ve stylu hop anebo trop, Sharp nečil konkurenci….a Dixon vyhrál.

Třetí Kanaan se po startu protlačil před Patrick, ale ta mu to ještě ve stejném kole vrátila. Houževnatý Andretti se v úzké zatáčce natlačil na Hunter-Reaye a po tvrdém kontaktu obou jezdců se ten slavnější ocitl mimo dráhu. Naštěstí udržel vůz pod kontrolou a celý incident ho stál jen pár pozic. Letos se Andrettimu vůbec nedaří a častěji je vidět mimo trať, koly vzhůru nebo s technickými problémy, než v cíli závodů. Vedení si Franchitti udržel, ale odpoutat se mu od soupeřů nepodařilo. V těsných rozestupech ho sledovali Patrick, Kanaan, Carpenter, Dixon a Hornish. Oranžový monopost byl lákadlem, nesměl utéct. Okolo 20. kola z celkových 80ti se rozběhly první zastávky v boxech. Jelikož intervaly mezi první šesticí byly prakticky stejné jako na počátku, důležitou roli hráli mechanici - některým se dařilo, jiným ne. Jen o fous udržel Franchitti vedení, na druhé místo se posunul Kanaan následován Dixonem, Castronevesem, Hornishem. Patrick spadla až na šesté místo. Oválový mistr Hornish se v jedné z mnoha zatáček dostal při brždění do hodin, nicméně motor v chodu udržel (jen jedna otočka pro diváky a jede se dál) a po projetí Patrick se znovu zapojil do závodu. Druhou sérii zastávek otevřel Hornish. Po něm následovaly rudé vozy z USA, nejprve Wheldon a pak Dixon. Velkou roli ve vhodném načasování hráli pomalejší jezdci, kteří se těm vedoucím začali plést do cesty. Jakmile ustal ruch na pit lane, seřadilo se jezdecké pole v následujícím pořadí: Franchitti, Dixon, Kanaan, Castroneves. Dixon tak podobně jako v Mid-Ohiu využil pozdější zastávky v boxech a posunul se blíže k vedení. To ovšem mluvíme jen o prvních dvou zatáčkách. Dixon sice vyjel o pár centimetrům před Kanaanem, ale studené pneumatiky udělaly své. Dixon lehce uklouzl a Kanaan se kolem něj protáhnul. Této šance se snažil využít i za nimi jedoucí Castroneves, ale Dixon už neměl v úmyslu ztrácet další pozice. Bok po boku oba brzdili do zatáčky…a všem zatrnulo. Vozy o sebe viditelně škrtly, naštěstí nedošlo k havárii a Dixon si třetí místo uhlídal. Jenže závěrečné zastávky byly o něčem jiném. Dixon opět využil pozdější návštěvy a propletl se dopředu. Jenže za ním mu doslova zafuněl Franchitti a po strhujícím boji se dostal před Dixona. I Kanaan chtěl těžit ze situace, ale k manévru mu už nezbylo místo. Do té doby nenápadný Andretti až jako poslední zajel dotankovat a při výjezdu se odehrálo největší drama závodu. Andretti se nečekaně objevil ve vedení, ale rozjetý Franchitti ho ve stoupání do první zatáčky doslova vypíchl z dráhy. Andretti měl rázem po prvním místě i po závodě. Na trať vyjel pace car a Franchittiho mechanici se začali chystat. Proč? Při kontaktu si Skot poškodil levou část předního křídla. Ovšem pokud by Franchitti zajel devět kol před cílem do boxů, propadl by se až do druhé desítky. Mechanici byli připraveni, ovšem Franchitti na dráze zůstal. Dalo se očekávat, že Franchitti po restartu ztratí vedení. Osm kol před koncem získal první místo Dixon a Franchitti se začal propadat. Menší záchranou mu byl opětovný výjezd pace caru. Na vině byl Scott Sharp, který sešrotoval Foytův vůz a sám vyvázl jen s poškozeným předním křídlem. Dixon s Castronevesem se odpoutali od třetího Franchittiho, který zdržoval Kanaana. V té krátké chvíli se do konce závodu již nic nezměnilo a Scott Dixon vyhrál na klasickém okruhu v Sonomě. Čtvrtým prvenstvím v sezóně se dostal o pouhé čtyři body do vedení šampionátu. Sezóna vrcholí, zbývají dva závody. Máme se na co těšit… foto: IndyCar Media
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?