Změna v šampionátu, Scott Dixon vyhrává

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 26. srpna 2007 23:56
Sdílej:

INFINEON - ZÁVOD: Počáteční průběh Grand Prix of Sonomy by se dal považovat za pěkný večerníček na dobrou noc. Ale jak už to v IndyCar bývá, na konci se dějí věci. Andretti přišel o vedení, Franchitti jel ve stylu hop anebo trop, Sharp nečil konkurenci….a Dixon vyhrál.

Třetí Kanaan se po startu protlačil před Patrick, ale ta mu to ještě ve stejném kole vrátila. Houževnatý Andretti se v úzké zatáčce natlačil na Hunter-Reaye a po tvrdém kontaktu obou jezdců se ten slavnější ocitl mimo dráhu. Naštěstí udržel vůz pod kontrolou a celý incident ho stál jen pár pozic. Letos se Andrettimu vůbec nedaří a častěji je vidět mimo trať, koly vzhůru nebo s technickými problémy, než v cíli závodů. Vedení si Franchitti udržel, ale odpoutat se mu od soupeřů nepodařilo. V těsných rozestupech ho sledovali Patrick, Kanaan, Carpenter, Dixon a Hornish. Oranžový monopost byl lákadlem, nesměl utéct. Okolo 20. kola z celkových 80ti se rozběhly první zastávky v boxech. Jelikož intervaly mezi první šesticí byly prakticky stejné jako na počátku, důležitou roli hráli mechanici - některým se dařilo, jiným ne. Jen o fous udržel Franchitti vedení, na druhé místo se posunul Kanaan následován Dixonem, Castronevesem, Hornishem. Patrick spadla až na šesté místo. Oválový mistr Hornish se v jedné z mnoha zatáček dostal při brždění do hodin, nicméně motor v chodu udržel (jen jedna otočka pro diváky a jede se dál) a po projetí Patrick se znovu zapojil do závodu. Druhou sérii zastávek otevřel Hornish. Po něm následovaly rudé vozy z USA, nejprve Wheldon a pak Dixon. Velkou roli ve vhodném načasování hráli pomalejší jezdci, kteří se těm vedoucím začali plést do cesty. Jakmile ustal ruch na pit lane, seřadilo se jezdecké pole v následujícím pořadí: Franchitti, Dixon, Kanaan, Castroneves. Dixon tak podobně jako v Mid-Ohiu využil pozdější zastávky v boxech a posunul se blíže k vedení. To ovšem mluvíme jen o prvních dvou zatáčkách. Dixon sice vyjel o pár centimetrům před Kanaanem, ale studené pneumatiky udělaly své. Dixon lehce uklouzl a Kanaan se kolem něj protáhnul. Této šance se snažil využít i za nimi jedoucí Castroneves, ale Dixon už neměl v úmyslu ztrácet další pozice. Bok po boku oba brzdili do zatáčky…a všem zatrnulo. Vozy o sebe viditelně škrtly, naštěstí nedošlo k havárii a Dixon si třetí místo uhlídal. Jenže závěrečné zastávky byly o něčem jiném. Dixon opět využil pozdější návštěvy a propletl se dopředu. Jenže za ním mu doslova zafuněl Franchitti a po strhujícím boji se dostal před Dixona. I Kanaan chtěl těžit ze situace, ale k manévru mu už nezbylo místo. Do té doby nenápadný Andretti až jako poslední zajel dotankovat a při výjezdu se odehrálo největší drama závodu. Andretti se nečekaně objevil ve vedení, ale rozjetý Franchitti ho ve stoupání do první zatáčky doslova vypíchl z dráhy. Andretti měl rázem po prvním místě i po závodě. Na trať vyjel pace car a Franchittiho mechanici se začali chystat. Proč? Při kontaktu si Skot poškodil levou část předního křídla. Ovšem pokud by Franchitti zajel devět kol před cílem do boxů, propadl by se až do druhé desítky. Mechanici byli připraveni, ovšem Franchitti na dráze zůstal. Dalo se očekávat, že Franchitti po restartu ztratí vedení. Osm kol před koncem získal první místo Dixon a Franchitti se začal propadat. Menší záchranou mu byl opětovný výjezd pace caru. Na vině byl Scott Sharp, který sešrotoval Foytův vůz a sám vyvázl jen s poškozeným předním křídlem. Dixon s Castronevesem se odpoutali od třetího Franchittiho, který zdržoval Kanaana. V té krátké chvíli se do konce závodu již nic nezměnilo a Scott Dixon vyhrál na klasickém okruhu v Sonomě. Čtvrtým prvenstvím v sezóně se dostal o pouhé čtyři body do vedení šampionátu. Sezóna vrcholí, zbývají dva závody. Máme se na co těšit… foto: IndyCar Media
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.