BELGICKO - PRETEKY: Prvé európske preteky vrámci kalendára priniesli ďalšie dominantné víťazstvo francúzskeho pilota.
Dnešné preteky si našťastie nevyžiadali toľko prerušení, ako býva u tohto šampionátu zvykom a diváci si tak mohli preteky vychutnať naplno.
Tradičné auto s nápisom Mc'Donalds sa okrem priebehu pri poslednom prerušení držalo od začiatku až po koniec na svojom obviklom prvom mieste pilotované Sebastienom Bourdaisom. K výraznejším zmená došlo naopak na ďalších pozíciách. Robert Doornboss pokoril Willa Powera už v druhom kole, čím sa dostal na druhé mieto.
Keď jazdili v poradí Bourdais, Doornbos, Power, Junqueira, Wilson a Tagliani na čele, došlo k prvému z troch prerušení pretekov. Tentokrát však nie pre chybu jedného z jazdcov, ale pre poškodenie obrubníka v piatej zákrute. Odstránenie problému si vyžiadali tri kolá. Spomalenie bezpečnostným autom využilo v jedinom kole celé štartovné pole na prvú zastávku v boxoch. Will Power získal rýchlejšou zastávkou nazad svoje druhé miesto a Justin Wilson si takisto polepšil pozíciu pre veľmi zdĺhavú zastávku Junqueiru, ktorý sa zaradil takmer na chvost štartovného poľa.
Onedlho došlo k druhému prerušeniu v 26. kole. Alex Figge vyletel mimo trať v prvej zákrute, ale našťastie mohol čoskoro pokračovať so stratou jedného kola. Po reštarte pokračoval na prvom mieste Bourdais, ktorého nasledoval Doornbos, Power, Wilson, Jani, Pagenaud a Heylen.
Než došlo v 40. kole k ďalšej hromadnej návšteve mechanikov, Neel Jani si polepšil o jedno miesto pred Justinom Wilsonom. Okrem vedúcej pozície Bourdaisa sa na ďalších miestach striedali piloti v závislosti od rôznej taktiky jednotlivých tímov. Ako poslední zašli do boxov piloti, ktorí využili druhého prerušenia pre Figgeho Incident a ako ukázal nasledujúci priebeh, toto rozhodnutie znamenalo pre väčšinu z nich úspech.
Krátko pred ukončení druhej série zastávok v boxoch došlo k poslednému incidentu na trati. Náhradník Dominguez za diskvalifikovaného Dana Clarka v tíme Minardi doplatil na spoľahlivosť monopostu. Jeho preteky skončili po tom, čo sa mu utrhlo zadné koleso.
Sebastien Bourdais sa po spustení zelenej fázy nachádzal na piatom mieste, ale nerobilo mu veľký problém sa v nasledujúcich dvadsiatich kolách predrať opäť do čela aj vďaka postupnému odchodu súperov do boxov. Od tej chvíle si už vedenie nenechal vziať a prešiel s nádskokom ako prvý pod šachovnicovou vlajkou.
Bruno Junqueira sa s úvodným osudom nezmieril a keďže jeho tím využil taktiku prerušení naplno, dosiahol zaslúžené druhé miesto, ktoré však musel do posledných metrov tvrdo ustrážiť pred tesnými prenasledovateľmi. Vo vzdialenosti jednej sekundy mu za chrbtom prešli cez cieľ ešte ďalšie štyri autá. Tretí napokon prešiel cielom Graham Rahal, takže tím Newman/Haas/Lanigan mal vďaka dvom pilotom na pódiu väčší dôvod na oslavu.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?