BELGICKO - PRETEKY: Prvé európske preteky vrámci kalendára priniesli ďalšie dominantné víťazstvo francúzskeho pilota.
Dnešné preteky si našťastie nevyžiadali toľko prerušení, ako býva u tohto šampionátu zvykom a diváci si tak mohli preteky vychutnať naplno.
Tradičné auto s nápisom Mc'Donalds sa okrem priebehu pri poslednom prerušení držalo od začiatku až po koniec na svojom obviklom prvom mieste pilotované Sebastienom Bourdaisom. K výraznejším zmená došlo naopak na ďalších pozíciách. Robert Doornboss pokoril Willa Powera už v druhom kole, čím sa dostal na druhé mieto.
Keď jazdili v poradí Bourdais, Doornbos, Power, Junqueira, Wilson a Tagliani na čele, došlo k prvému z troch prerušení pretekov. Tentokrát však nie pre chybu jedného z jazdcov, ale pre poškodenie obrubníka v piatej zákrute. Odstránenie problému si vyžiadali tri kolá. Spomalenie bezpečnostným autom využilo v jedinom kole celé štartovné pole na prvú zastávku v boxoch. Will Power získal rýchlejšou zastávkou nazad svoje druhé miesto a Justin Wilson si takisto polepšil pozíciu pre veľmi zdĺhavú zastávku Junqueiru, ktorý sa zaradil takmer na chvost štartovného poľa.
Onedlho došlo k druhému prerušeniu v 26. kole. Alex Figge vyletel mimo trať v prvej zákrute, ale našťastie mohol čoskoro pokračovať so stratou jedného kola. Po reštarte pokračoval na prvom mieste Bourdais, ktorého nasledoval Doornbos, Power, Wilson, Jani, Pagenaud a Heylen.
Než došlo v 40. kole k ďalšej hromadnej návšteve mechanikov, Neel Jani si polepšil o jedno miesto pred Justinom Wilsonom. Okrem vedúcej pozície Bourdaisa sa na ďalších miestach striedali piloti v závislosti od rôznej taktiky jednotlivých tímov. Ako poslední zašli do boxov piloti, ktorí využili druhého prerušenia pre Figgeho Incident a ako ukázal nasledujúci priebeh, toto rozhodnutie znamenalo pre väčšinu z nich úspech.
Krátko pred ukončení druhej série zastávok v boxoch došlo k poslednému incidentu na trati. Náhradník Dominguez za diskvalifikovaného Dana Clarka v tíme Minardi doplatil na spoľahlivosť monopostu. Jeho preteky skončili po tom, čo sa mu utrhlo zadné koleso.
Sebastien Bourdais sa po spustení zelenej fázy nachádzal na piatom mieste, ale nerobilo mu veľký problém sa v nasledujúcich dvadsiatich kolách predrať opäť do čela aj vďaka postupnému odchodu súperov do boxov. Od tej chvíle si už vedenie nenechal vziať a prešiel s nádskokom ako prvý pod šachovnicovou vlajkou.
Bruno Junqueira sa s úvodným osudom nezmieril a keďže jeho tím využil taktiku prerušení naplno, dosiahol zaslúžené druhé miesto, ktoré však musel do posledných metrov tvrdo ustrážiť pred tesnými prenasledovateľmi. Vo vzdialenosti jednej sekundy mu za chrbtom prešli cez cieľ ešte ďalšie štyri autá. Tretí napokon prešiel cielom Graham Rahal, takže tím Newman/Haas/Lanigan mal vďaka dvom pilotom na pódiu väčší dôvod na oslavu.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.