BELGICKO - PRETEKY: Prvé európske preteky vrámci kalendára priniesli ďalšie dominantné víťazstvo francúzskeho pilota.
Dnešné preteky si našťastie nevyžiadali toľko prerušení, ako býva u tohto šampionátu zvykom a diváci si tak mohli preteky vychutnať naplno.
Tradičné auto s nápisom Mc'Donalds sa okrem priebehu pri poslednom prerušení držalo od začiatku až po koniec na svojom obviklom prvom mieste pilotované Sebastienom Bourdaisom. K výraznejším zmená došlo naopak na ďalších pozíciách. Robert Doornboss pokoril Willa Powera už v druhom kole, čím sa dostal na druhé mieto.
Keď jazdili v poradí Bourdais, Doornbos, Power, Junqueira, Wilson a Tagliani na čele, došlo k prvému z troch prerušení pretekov. Tentokrát však nie pre chybu jedného z jazdcov, ale pre poškodenie obrubníka v piatej zákrute. Odstránenie problému si vyžiadali tri kolá. Spomalenie bezpečnostným autom využilo v jedinom kole celé štartovné pole na prvú zastávku v boxoch. Will Power získal rýchlejšou zastávkou nazad svoje druhé miesto a Justin Wilson si takisto polepšil pozíciu pre veľmi zdĺhavú zastávku Junqueiru, ktorý sa zaradil takmer na chvost štartovného poľa.
Onedlho došlo k druhému prerušeniu v 26. kole. Alex Figge vyletel mimo trať v prvej zákrute, ale našťastie mohol čoskoro pokračovať so stratou jedného kola. Po reštarte pokračoval na prvom mieste Bourdais, ktorého nasledoval Doornbos, Power, Wilson, Jani, Pagenaud a Heylen.
Než došlo v 40. kole k ďalšej hromadnej návšteve mechanikov, Neel Jani si polepšil o jedno miesto pred Justinom Wilsonom. Okrem vedúcej pozície Bourdaisa sa na ďalších miestach striedali piloti v závislosti od rôznej taktiky jednotlivých tímov. Ako poslední zašli do boxov piloti, ktorí využili druhého prerušenia pre Figgeho Incident a ako ukázal nasledujúci priebeh, toto rozhodnutie znamenalo pre väčšinu z nich úspech.
Krátko pred ukončení druhej série zastávok v boxoch došlo k poslednému incidentu na trati. Náhradník Dominguez za diskvalifikovaného Dana Clarka v tíme Minardi doplatil na spoľahlivosť monopostu. Jeho preteky skončili po tom, čo sa mu utrhlo zadné koleso.
Sebastien Bourdais sa po spustení zelenej fázy nachádzal na piatom mieste, ale nerobilo mu veľký problém sa v nasledujúcich dvadsiatich kolách predrať opäť do čela aj vďaka postupnému odchodu súperov do boxov. Od tej chvíle si už vedenie nenechal vziať a prešiel s nádskokom ako prvý pod šachovnicovou vlajkou.
Bruno Junqueira sa s úvodným osudom nezmieril a keďže jeho tím využil taktiku prerušení naplno, dosiahol zaslúžené druhé miesto, ktoré však musel do posledných metrov tvrdo ustrážiť pred tesnými prenasledovateľmi. Vo vzdialenosti jednej sekundy mu za chrbtom prešli cez cieľ ešte ďalšie štyri autá. Tretí napokon prešiel cielom Graham Rahal, takže tím Newman/Haas/Lanigan mal vďaka dvom pilotom na pódiu väčší dôvod na oslavu.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.