BELGICKO - PRETEKY: Prvé európske preteky vrámci kalendára priniesli ďalšie dominantné víťazstvo francúzskeho pilota.
Dnešné preteky si našťastie nevyžiadali toľko prerušení, ako býva u tohto šampionátu zvykom a diváci si tak mohli preteky vychutnať naplno.
Tradičné auto s nápisom Mc'Donalds sa okrem priebehu pri poslednom prerušení držalo od začiatku až po koniec na svojom obviklom prvom mieste pilotované Sebastienom Bourdaisom. K výraznejším zmená došlo naopak na ďalších pozíciách. Robert Doornboss pokoril Willa Powera už v druhom kole, čím sa dostal na druhé mieto.
Keď jazdili v poradí Bourdais, Doornbos, Power, Junqueira, Wilson a Tagliani na čele, došlo k prvému z troch prerušení pretekov. Tentokrát však nie pre chybu jedného z jazdcov, ale pre poškodenie obrubníka v piatej zákrute. Odstránenie problému si vyžiadali tri kolá. Spomalenie bezpečnostným autom využilo v jedinom kole celé štartovné pole na prvú zastávku v boxoch. Will Power získal rýchlejšou zastávkou nazad svoje druhé miesto a Justin Wilson si takisto polepšil pozíciu pre veľmi zdĺhavú zastávku Junqueiru, ktorý sa zaradil takmer na chvost štartovného poľa.
Onedlho došlo k druhému prerušeniu v 26. kole. Alex Figge vyletel mimo trať v prvej zákrute, ale našťastie mohol čoskoro pokračovať so stratou jedného kola. Po reštarte pokračoval na prvom mieste Bourdais, ktorého nasledoval Doornbos, Power, Wilson, Jani, Pagenaud a Heylen.
Než došlo v 40. kole k ďalšej hromadnej návšteve mechanikov, Neel Jani si polepšil o jedno miesto pred Justinom Wilsonom. Okrem vedúcej pozície Bourdaisa sa na ďalších miestach striedali piloti v závislosti od rôznej taktiky jednotlivých tímov. Ako poslední zašli do boxov piloti, ktorí využili druhého prerušenia pre Figgeho Incident a ako ukázal nasledujúci priebeh, toto rozhodnutie znamenalo pre väčšinu z nich úspech.
Krátko pred ukončení druhej série zastávok v boxoch došlo k poslednému incidentu na trati. Náhradník Dominguez za diskvalifikovaného Dana Clarka v tíme Minardi doplatil na spoľahlivosť monopostu. Jeho preteky skončili po tom, čo sa mu utrhlo zadné koleso.
Sebastien Bourdais sa po spustení zelenej fázy nachádzal na piatom mieste, ale nerobilo mu veľký problém sa v nasledujúcich dvadsiatich kolách predrať opäť do čela aj vďaka postupnému odchodu súperov do boxov. Od tej chvíle si už vedenie nenechal vziať a prešiel s nádskokom ako prvý pod šachovnicovou vlajkou.
Bruno Junqueira sa s úvodným osudom nezmieril a keďže jeho tím využil taktiku prerušení naplno, dosiahol zaslúžené druhé miesto, ktoré však musel do posledných metrov tvrdo ustrážiť pred tesnými prenasledovateľmi. Vo vzdialenosti jednej sekundy mu za chrbtom prešli cez cieľ ešte ďalšie štyri autá. Tretí napokon prešiel cielom Graham Rahal, takže tím Newman/Haas/Lanigan mal vďaka dvom pilotom na pódiu väčší dôvod na oslavu.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?