Devatenáctiletý závodník Erik Janiš je prvním pilotem českého týmu pro nadcházející sezonu formule A1 Grand Prix.
Nominaci předloňského mistra Evropy motokár dnes oznámil šéf týmu a jezdcův manažer Antonín Charouz. Dalším členem stáje je Jan Charouz (kategorie rookie), loňský šampion F3000 Masters a letos úspěšný jezdec Le Mans Series. Tomáš Enge, Jarek Janiš a Filip Salaquarda jsou náhradníky. Sezona začne 30. září v nizozemském Zandvoortu, druhý dvojzávod se uskuteční v Brně (14. října).
Mladší z bratrské dvojice platí za největší talent českého motorsportu. Dokázal to nejen motokárovým titulem evropského šampiona. Letos mimo jiné závodí v European FIA GT3 či International Formula Master a v obou šampionátech patřil okamžitě k nejrychlejším. Navíc dostal i nabídku k angažmá od týmu Alfa Romeo pro MS cestovních vozů WTCC. K tomu suverénně vládne populární sérii Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup. V šampionátu může získat titul již tento víkend v Mostě. V neděli, ihned po dvojzávodech shodných vozů, odlétá k prvním testům A1 GP v anglickém Silverstone.
Vedení české stáje v nejbližších dnech zveřejní vítězný návrh výtvarné soutěže o barevné ztvárnění týmového monopostu. Šéf české stáje a promotér brněnského závodu Antonín Charouz se dohodl s Českou televizí na vysílání A1 Grand Prix. Podrobnosti budou upřesněny později.
Erik Janiš: „Tato novinka pro mě znamená opravdu hodně. Toužil jsem po nějakém kvalitním formulovém angažmá a má nominace pro českou stáj naplňuje můj sen. Jsem šťastný! Zároveň si uvědomuji obrovskou zodpovědnost, kterou budu jako jezdec české reprezentace mít. Udělám vše, abych nezklamal. Z počátku se budu určitě hlavně učit, tak silnou formuli jsem totiž ještě nikdy neřídil. Ale snad vše co nejdříve dostanu pod kůži. Šampionát má velkou prestiž, mé angažmá je pro mě skutečnou výzvou. V neděli večer po závodech Octavia Cupu vyrážím do anglického Silverstone k prvním testům A1 GP. Už se nemůžu dočkat.“
Antonín Charouz: „O talentu a kvalitách Erika nepochybuji, jsem rád, že jsem mu mohl dát příležitost být první pilotem našeho týmu. Bude mít výhodu, že v úvodních čtyřech podnicích bude moci být i v nováčkovské kategorii rookie, takže díky tomu najezdí o víkendech více kilometrů. Lépe si tak zvykne na auto, tým i soupeře. Ve zbylých závodech bude jako rookie působit můj syn Jan. Tomáš Enge, Jarek Janiš a Filip Salaquarda jsou nominováni jako náhradníci. Hlavní roli v tom nehrála jejich výkonnost. Potřebují si odpočinout, hlavně Tomáš má za sebou obrovskou spoustu závodů včetně obou předchozích sezon A1 GP.“
A1 Grand Prix 2007/2008 30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí 14. října 2007 Brno, Česká republika 4. listopadu 2007 Asie – bude upřesněno 25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie 16. prosince 2007 Žuhaj, Čína 20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland 3. února 2008 Sydney, Austrálie 24. února 2008 Durban, JAR 16. března 2008 Mexico City, Mexiko 6. dubna 2008 Šanghaj, Čína 4. května Brands Hatch, Velká Británie BPA
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?