ELKHART LAKE - PRETEKY: Iba tretí meraný tréning znamenal pre Bourdaisa zisk iného, ako prvého miesta. Francúzsky pretekár nezaváhal ani počas pretekov a pódium obsadil spoločne s tímovým kolegom.
Pilot tímu Newman/Haas/Lanigan Sebastien Bourdais si z pole position hneď po štarte udržal svoje vedenie, ale nenasledoval Will Power, ktorý sa prepadol o niekoľko miest, takže na druhé miesto sa dostal Robert Doornboss. Pilot tímu Minardi v snahe a predsavzatí, ktoré si tím slúbil pred pretekmi, sa držal Bourdaisa ako kliešť aj po prvej zastávke v boxoch.
V 24.kole urobil Doornboss jazdeckú chybu, keď bol v 3. zákrute príliš široký, takže sa musel so svojou pozíciou rozlúčiť v prospech Grahama Rahala. Aby to nestačilo, o kolo neskôr kolidoval Robert Doornboss so svojim tímovým kolegom Danom Clarkom. Holandský pretekár bol schopný pokračovať, ale poškodené krídlo si vyžiadalo veľmi dlhú opravu.
Preteky na členitom prírodnom okruhu sa niesli v pokojnej atmosfére bez prerušovania žltou fázou, čo pre Sebastiena Bourdaisa znamenalo hladký dojazd až do cieľa s odstupom takmer desať sekúnd pred druhým Danom Clarkom.
U Dana Clarka bolo druhé miesto malým zázrakom. Po tom, čo v druhom kole navštívil svojich mechanikov, zaradil sa po výjazde na 13. miesto. Stíhacou jazdou sa však postupne predieral dopredu a jeho postup zavŕšil zdolaním Grahama Rahala počas poslednej zastávky v boxoch. Za zmienku stojí aj štvrté miesto, ktoré v cieli obsadil Oriol Servia z tímu Forsythe Racing. Svoje naoko nelichotivé miesto pred hranicou pódia vybojoval postupne zo 14. štartovnej pozície.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?