ELKHART LAKE - PRETEKY: Iba tretí meraný tréning znamenal pre Bourdaisa zisk iného, ako prvého miesta. Francúzsky pretekár nezaváhal ani počas pretekov a pódium obsadil spoločne s tímovým kolegom.
Pilot tímu Newman/Haas/Lanigan Sebastien Bourdais si z pole position hneď po štarte udržal svoje vedenie, ale nenasledoval Will Power, ktorý sa prepadol o niekoľko miest, takže na druhé miesto sa dostal Robert Doornboss. Pilot tímu Minardi v snahe a predsavzatí, ktoré si tím slúbil pred pretekmi, sa držal Bourdaisa ako kliešť aj po prvej zastávke v boxoch.
V 24.kole urobil Doornboss jazdeckú chybu, keď bol v 3. zákrute príliš široký, takže sa musel so svojou pozíciou rozlúčiť v prospech Grahama Rahala. Aby to nestačilo, o kolo neskôr kolidoval Robert Doornboss so svojim tímovým kolegom Danom Clarkom. Holandský pretekár bol schopný pokračovať, ale poškodené krídlo si vyžiadalo veľmi dlhú opravu.
Preteky na členitom prírodnom okruhu sa niesli v pokojnej atmosfére bez prerušovania žltou fázou, čo pre Sebastiena Bourdaisa znamenalo hladký dojazd až do cieľa s odstupom takmer desať sekúnd pred druhým Danom Clarkom.
U Dana Clarka bolo druhé miesto malým zázrakom. Po tom, čo v druhom kole navštívil svojich mechanikov, zaradil sa po výjazde na 13. miesto. Stíhacou jazdou sa však postupne predieral dopredu a jeho postup zavŕšil zdolaním Grahama Rahala počas poslednej zastávky v boxoch. Za zmienku stojí aj štvrté miesto, ktoré v cieli obsadil Oriol Servia z tímu Forsythe Racing. Svoje naoko nelichotivé miesto pred hranicou pódia vybojoval postupne zo 14. štartovnej pozície.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?