ELKHART LAKE - PRETEKY: Iba tretí meraný tréning znamenal pre Bourdaisa zisk iného, ako prvého miesta. Francúzsky pretekár nezaváhal ani počas pretekov a pódium obsadil spoločne s tímovým kolegom.
Pilot tímu Newman/Haas/Lanigan Sebastien Bourdais si z pole position hneď po štarte udržal svoje vedenie, ale nenasledoval Will Power, ktorý sa prepadol o niekoľko miest, takže na druhé miesto sa dostal Robert Doornboss. Pilot tímu Minardi v snahe a predsavzatí, ktoré si tím slúbil pred pretekmi, sa držal Bourdaisa ako kliešť aj po prvej zastávke v boxoch.
V 24.kole urobil Doornboss jazdeckú chybu, keď bol v 3. zákrute príliš široký, takže sa musel so svojou pozíciou rozlúčiť v prospech Grahama Rahala. Aby to nestačilo, o kolo neskôr kolidoval Robert Doornboss so svojim tímovým kolegom Danom Clarkom. Holandský pretekár bol schopný pokračovať, ale poškodené krídlo si vyžiadalo veľmi dlhú opravu.
Preteky na členitom prírodnom okruhu sa niesli v pokojnej atmosfére bez prerušovania žltou fázou, čo pre Sebastiena Bourdaisa znamenalo hladký dojazd až do cieľa s odstupom takmer desať sekúnd pred druhým Danom Clarkom.
U Dana Clarka bolo druhé miesto malým zázrakom. Po tom, čo v druhom kole navštívil svojich mechanikov, zaradil sa po výjazde na 13. miesto. Stíhacou jazdou sa však postupne predieral dopredu a jeho postup zavŕšil zdolaním Grahama Rahala počas poslednej zastávky v boxoch. Za zmienku stojí aj štvrté miesto, ktoré v cieli obsadil Oriol Servia z tímu Forsythe Racing. Svoje naoko nelichotivé miesto pred hranicou pódia vybojoval postupne zo 14. štartovnej pozície.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.