ROAD AMERICA - 3. a 4. TRÉNING: Ranné problémy s technikou u lídra šamponátu pominuli, takže tesne pred kvalifikáciou opäť svietilo na vrchole výsledkov známe meno.
Sobotná ranná jazda sa stala nočnou morou pre viacero pilotov vrátane Sebastiena Bourdaisa, ktorý v piatok ovládol rýchly americký okruh. Zatiaľ čo u Bourdaisa sa objavili pravdepodobne problémy s diferenciálom, čo spôsobilo jeho predčasné ukončenie tréningu, Paul Tracy a Ryan Dalziel pre zmenu vyskúšali výbehové zóny trate v 3. a 14. zákrute. Cez to všetko nemusel tím Newman/Haas/Lani´gan smútiť, pretože do vedenia sa dostal Graham Rahal, ktorého nasledoval Alex Tagliani a Will Power.
Do poobednej jazdy stihli Sebastienovi mechanici vyriešiť problém a Francúz tak opäť mohol predviesť svoj potenciál naplno. Jeho vedenie tesne pred kvalifikáciou však nebolo natoľko dominantné, ako v piatok, pretože konkurent z tímu Minradi Robert Doornboss strácal na Bourdaisa iba 37 tisícin sekundy. Tretie misto si v krátkom dvadsaťminútovom tréningu vybojoval opäť zástupca tímu Newman/Haas/Lanigan Graham Rahal.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?