ROAD AMERICA - 1. a 2. TRÉNING: Na prírodnom americkom okruhu sa v prvý jazdecký deň darilo trojnásobnému obhájcovi titulu.
Zjavne posilnený nie len dobrým tímom, ale aj oznámeným angažmá do Formuli 1, sa v oboch piatkových tréningoch dostal dovedenia Sebastien Bourdais. V prvej časti sa podarilo francúzskemu pretekárovi dostať do vedenia až v samotnom závere meraného tréningu, kedy z vedúcej pozície zosadil Willa Powera. Pilot tímu Australia sa však s nebodovanou prehrou nechcel zmieriť a pokúsil sa o ešte lepší čas. Fyzika však nepovolila a Power napokon skončil vo výbehovej zóne, čím predčasne ukončil voľný tréning pre vyvesenú červenú vlajku.
V poobednej krátkej časti pred kvalifikáciou sa do vedenia opäť prebojoval Sebastien Bourdais, ktorého tentokrát nasledoval Justin Wilson a Robert Doornboss. Výrazne sa v oboch častiach nedarilo Paulovi Tracymu, ktorého trápili technické problémy jeho modrobieleho monopostu.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?