MAĎARSKO - 2. PRETEKY: Javier Villa nemal to šťastie udržať svoju najlepšiu štartovnú pozíciu, ale kľúčová kolízia jeho súperov na čele mu predsa priniesla víťazstvo v šprinte.
Preteky, ktoré nemajú vo svojom programe povinnú zastávku v boxoch dnes boli na náročnej trati v blízkosti Budapešti vypísané na 28 kôl. Javier Villa prišiel o svoje pole position hneď po štarte, keď ho do prvej zákruty predbehol Adrian Zaugg a zakrátko sa už musel pozerať na chrbát Roldana Rodrigueza. Po prejazde prvým kolom sa za tretieho Villu zaradil Luca di Grassi a Andreas Zuber.
V 4. kole sa musel predčasne s pretekmi rozlúčiť Pastor Maldonado po tom, čo kolidoval s Brunom Sennom. Za krátko sa na trati vytvorili dve zaujímavé dvojice, kde sa očakával útok o lepšie umiestenie. Na Giorgia Pantana v boji o ôsme miesto tvrdo tlačil Kazuki Nakajima a na čele tlačil na Zaugga Rodriguez.
Súboj na čele napokon skončil kolíziou v tretej zákrute a veľkou statou najmä pre Zaugga, ktorý sa zaradil pred Pantana na siedme miesto. Vedúca trojica sa tak zoradila v poradí Villa, Carroll a Rodriguez.
Druhý ostro sledovaný súboj Nakajimu a Pantana takisto nenechal fanúšikov dlho čakať na incident a aj tu sa vykúzlila kolízia, ktorá pomohla Giorgiovi Pantanovi k strate troch miest. Celkovo japonský pretekár nestrácal zo svojej horkokrvnosti a o kolo neskôr narazil do Zaugga v rovnakej zákrute, kde ho predtým z vedenia zostrelil Rodriguez. Najväčší smoliar pretekov napokon musel do boxov, kde svoju púť skončil.
Nakajima si za svoje chovanie vyslúžil penalizáciu prejazdu boxami, ale napokon aj on musel zakrátko v boxoch vystúpiť predčasne z monopostu, pretože kolízia spôsobila prasknutie závesu predného pravého kolesa. Iba tri kolá pred koncom musel takisto odstúpiť Timo Glock pre poruchu.
Až do samého záveru to Javier Villa nemal najjednoduchšie a svoj víťazný prejazd cielovou čiarou musel brániť pred tesne jazdiacim Adamom Carollom, ktorý najpriek štartu z ôsmeho miesta doviedol monopost na pódium. Tretí napokon skončil účastník najväčšieho incidentu pretekov Roldan Rodriguez.
Foto: www.gp2series.com
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?