MAĎARSKO - 2. PRETEKY: Javier Villa nemal to šťastie udržať svoju najlepšiu štartovnú pozíciu, ale kľúčová kolízia jeho súperov na čele mu predsa priniesla víťazstvo v šprinte.
Preteky, ktoré nemajú vo svojom programe povinnú zastávku v boxoch dnes boli na náročnej trati v blízkosti Budapešti vypísané na 28 kôl. Javier Villa prišiel o svoje pole position hneď po štarte, keď ho do prvej zákruty predbehol Adrian Zaugg a zakrátko sa už musel pozerať na chrbát Roldana Rodrigueza. Po prejazde prvým kolom sa za tretieho Villu zaradil Luca di Grassi a Andreas Zuber.
V 4. kole sa musel predčasne s pretekmi rozlúčiť Pastor Maldonado po tom, čo kolidoval s Brunom Sennom. Za krátko sa na trati vytvorili dve zaujímavé dvojice, kde sa očakával útok o lepšie umiestenie. Na Giorgia Pantana v boji o ôsme miesto tvrdo tlačil Kazuki Nakajima a na čele tlačil na Zaugga Rodriguez.
Súboj na čele napokon skončil kolíziou v tretej zákrute a veľkou statou najmä pre Zaugga, ktorý sa zaradil pred Pantana na siedme miesto. Vedúca trojica sa tak zoradila v poradí Villa, Carroll a Rodriguez.
Druhý ostro sledovaný súboj Nakajimu a Pantana takisto nenechal fanúšikov dlho čakať na incident a aj tu sa vykúzlila kolízia, ktorá pomohla Giorgiovi Pantanovi k strate troch miest. Celkovo japonský pretekár nestrácal zo svojej horkokrvnosti a o kolo neskôr narazil do Zaugga v rovnakej zákrute, kde ho predtým z vedenia zostrelil Rodriguez. Najväčší smoliar pretekov napokon musel do boxov, kde svoju púť skončil.
Nakajima si za svoje chovanie vyslúžil penalizáciu prejazdu boxami, ale napokon aj on musel zakrátko v boxoch vystúpiť predčasne z monopostu, pretože kolízia spôsobila prasknutie závesu predného pravého kolesa. Iba tri kolá pred koncom musel takisto odstúpiť Timo Glock pre poruchu.
Až do samého záveru to Javier Villa nemal najjednoduchšie a svoj víťazný prejazd cielovou čiarou musel brániť pred tesne jazdiacim Adamom Carollom, ktorý najpriek štartu z ôsmeho miesta doviedol monopost na pódium. Tretí napokon skončil účastník najväčšieho incidentu pretekov Roldan Rodriguez.
Foto: www.gp2series.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?