MAĎARSKO - 2. PRETEKY: Javier Villa nemal to šťastie udržať svoju najlepšiu štartovnú pozíciu, ale kľúčová kolízia jeho súperov na čele mu predsa priniesla víťazstvo v šprinte.
Preteky, ktoré nemajú vo svojom programe povinnú zastávku v boxoch dnes boli na náročnej trati v blízkosti Budapešti vypísané na 28 kôl. Javier Villa prišiel o svoje pole position hneď po štarte, keď ho do prvej zákruty predbehol Adrian Zaugg a zakrátko sa už musel pozerať na chrbát Roldana Rodrigueza. Po prejazde prvým kolom sa za tretieho Villu zaradil Luca di Grassi a Andreas Zuber.
V 4. kole sa musel predčasne s pretekmi rozlúčiť Pastor Maldonado po tom, čo kolidoval s Brunom Sennom. Za krátko sa na trati vytvorili dve zaujímavé dvojice, kde sa očakával útok o lepšie umiestenie. Na Giorgia Pantana v boji o ôsme miesto tvrdo tlačil Kazuki Nakajima a na čele tlačil na Zaugga Rodriguez.
Súboj na čele napokon skončil kolíziou v tretej zákrute a veľkou statou najmä pre Zaugga, ktorý sa zaradil pred Pantana na siedme miesto. Vedúca trojica sa tak zoradila v poradí Villa, Carroll a Rodriguez.
Druhý ostro sledovaný súboj Nakajimu a Pantana takisto nenechal fanúšikov dlho čakať na incident a aj tu sa vykúzlila kolízia, ktorá pomohla Giorgiovi Pantanovi k strate troch miest. Celkovo japonský pretekár nestrácal zo svojej horkokrvnosti a o kolo neskôr narazil do Zaugga v rovnakej zákrute, kde ho predtým z vedenia zostrelil Rodriguez. Najväčší smoliar pretekov napokon musel do boxov, kde svoju púť skončil.
Nakajima si za svoje chovanie vyslúžil penalizáciu prejazdu boxami, ale napokon aj on musel zakrátko v boxoch vystúpiť predčasne z monopostu, pretože kolízia spôsobila prasknutie závesu predného pravého kolesa. Iba tri kolá pred koncom musel takisto odstúpiť Timo Glock pre poruchu.
Až do samého záveru to Javier Villa nemal najjednoduchšie a svoj víťazný prejazd cielovou čiarou musel brániť pred tesne jazdiacim Adamom Carollom, ktorý najpriek štartu z ôsmeho miesta doviedol monopost na pódium. Tretí napokon skončil účastník najväčšieho incidentu pretekov Roldan Rodriguez.
Foto: www.gp2series.com
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?