MAĎARSKO - 2. PRETEKY: Javier Villa nemal to šťastie udržať svoju najlepšiu štartovnú pozíciu, ale kľúčová kolízia jeho súperov na čele mu predsa priniesla víťazstvo v šprinte.
Preteky, ktoré nemajú vo svojom programe povinnú zastávku v boxoch dnes boli na náročnej trati v blízkosti Budapešti vypísané na 28 kôl. Javier Villa prišiel o svoje pole position hneď po štarte, keď ho do prvej zákruty predbehol Adrian Zaugg a zakrátko sa už musel pozerať na chrbát Roldana Rodrigueza. Po prejazde prvým kolom sa za tretieho Villu zaradil Luca di Grassi a Andreas Zuber.
V 4. kole sa musel predčasne s pretekmi rozlúčiť Pastor Maldonado po tom, čo kolidoval s Brunom Sennom. Za krátko sa na trati vytvorili dve zaujímavé dvojice, kde sa očakával útok o lepšie umiestenie. Na Giorgia Pantana v boji o ôsme miesto tvrdo tlačil Kazuki Nakajima a na čele tlačil na Zaugga Rodriguez.
Súboj na čele napokon skončil kolíziou v tretej zákrute a veľkou statou najmä pre Zaugga, ktorý sa zaradil pred Pantana na siedme miesto. Vedúca trojica sa tak zoradila v poradí Villa, Carroll a Rodriguez.
Druhý ostro sledovaný súboj Nakajimu a Pantana takisto nenechal fanúšikov dlho čakať na incident a aj tu sa vykúzlila kolízia, ktorá pomohla Giorgiovi Pantanovi k strate troch miest. Celkovo japonský pretekár nestrácal zo svojej horkokrvnosti a o kolo neskôr narazil do Zaugga v rovnakej zákrute, kde ho predtým z vedenia zostrelil Rodriguez. Najväčší smoliar pretekov napokon musel do boxov, kde svoju púť skončil.
Nakajima si za svoje chovanie vyslúžil penalizáciu prejazdu boxami, ale napokon aj on musel zakrátko v boxoch vystúpiť predčasne z monopostu, pretože kolízia spôsobila prasknutie závesu predného pravého kolesa. Iba tri kolá pred koncom musel takisto odstúpiť Timo Glock pre poruchu.
Až do samého záveru to Javier Villa nemal najjednoduchšie a svoj víťazný prejazd cielovou čiarou musel brániť pred tesne jazdiacim Adamom Carollom, ktorý najpriek štartu z ôsmeho miesta doviedol monopost na pódium. Tretí napokon skončil účastník najväčšieho incidentu pretekov Roldan Rodriguez.
Foto: www.gp2series.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.