MAĎARSKO - 1.PRETEKY: Pilot tímu FMS International si dnes prišiel do ciela pre druhé víťazstvo v sezóne. Do výsledku výrazne zasiahla hromadná kolízia v 12. kole.
Maďarský okruh dnes v programe po kvalifikácii Formuli 1 prinesol hlavné preteky sprievodného šampionátu GP2 vypísané na 41 kôl.
Problémy s priebehom sa objavili už na začiatku, keď Sebastianovi Buemimu zhasol pred štartom motor a proces sa opakoval až po ďalšom zahrievacom kole, kedy sa na pole position postavil Timo Glock. V ôsmom kole však došlo k havárii Pastora Maldonada, ktorá si vyžiadala výjazd bezpečnostného auta na trať.
Všetcia piloti okrem Adama Carrolla využili spomalené tempo na zastávku v boxoch, čím sa anglický pilot dostal do vedenia. Haváriu podobne, ako Maldonado zopakoval onedlho nováčik tímu BCN Competition Markus Niemela, iba jedno kolo pred hromadnou haváriou, ktorú spôsobil Luca Filippi po tvrdom náraze, kedy sa vrak vrátil na trať a kolidoval s Negraom a Petrovom.
Táto situácia výrazne nahrala do kariet Carrollovi, pretože svojich mechanikov navštívil práve počas výjazdu bezpečnostného auta. Okrem toho sa držiteľovi pole position Glockovi nevydarila zastávka v boxoch, pretože jeho mechanici mali problém s nasadením kolesa a navyše neskôr kolidoval so Zauggom, takže skončil mimo bodovaných pozícií.
Boj o postavenie na pódiu pokračoval až do samého konca a Adam Carroll musel svoje prvenstvo v cieli tesne udržať pred Kazuki Nakajimom a Andreasom Zuberom. Najrýchlejšie kolo si vybojoval Sebastian Buemi.
Foto: www.gp2series.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?