MAĎARSKO - 1.PRETEKY: Pilot tímu FMS International si dnes prišiel do ciela pre druhé víťazstvo v sezóne. Do výsledku výrazne zasiahla hromadná kolízia v 12. kole.
Maďarský okruh dnes v programe po kvalifikácii Formuli 1 prinesol hlavné preteky sprievodného šampionátu GP2 vypísané na 41 kôl.
Problémy s priebehom sa objavili už na začiatku, keď Sebastianovi Buemimu zhasol pred štartom motor a proces sa opakoval až po ďalšom zahrievacom kole, kedy sa na pole position postavil Timo Glock. V ôsmom kole však došlo k havárii Pastora Maldonada, ktorá si vyžiadala výjazd bezpečnostného auta na trať.
Všetcia piloti okrem Adama Carrolla využili spomalené tempo na zastávku v boxoch, čím sa anglický pilot dostal do vedenia. Haváriu podobne, ako Maldonado zopakoval onedlho nováčik tímu BCN Competition Markus Niemela, iba jedno kolo pred hromadnou haváriou, ktorú spôsobil Luca Filippi po tvrdom náraze, kedy sa vrak vrátil na trať a kolidoval s Negraom a Petrovom.
Táto situácia výrazne nahrala do kariet Carrollovi, pretože svojich mechanikov navštívil práve počas výjazdu bezpečnostného auta. Okrem toho sa držiteľovi pole position Glockovi nevydarila zastávka v boxoch, pretože jeho mechanici mali problém s nasadením kolesa a navyše neskôr kolidoval so Zauggom, takže skončil mimo bodovaných pozícií.
Boj o postavenie na pódiu pokračoval až do samého konca a Adam Carroll musel svoje prvenstvo v cieli tesne udržať pred Kazuki Nakajimom a Andreasom Zuberom. Najrýchlejšie kolo si vybojoval Sebastian Buemi.
Foto: www.gp2series.com
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?