MAĎARSKO - 1.PRETEKY: Pilot tímu FMS International si dnes prišiel do ciela pre druhé víťazstvo v sezóne. Do výsledku výrazne zasiahla hromadná kolízia v 12. kole.
Maďarský okruh dnes v programe po kvalifikácii Formuli 1 prinesol hlavné preteky sprievodného šampionátu GP2 vypísané na 41 kôl.
Problémy s priebehom sa objavili už na začiatku, keď Sebastianovi Buemimu zhasol pred štartom motor a proces sa opakoval až po ďalšom zahrievacom kole, kedy sa na pole position postavil Timo Glock. V ôsmom kole však došlo k havárii Pastora Maldonada, ktorá si vyžiadala výjazd bezpečnostného auta na trať.
Všetcia piloti okrem Adama Carrolla využili spomalené tempo na zastávku v boxoch, čím sa anglický pilot dostal do vedenia. Haváriu podobne, ako Maldonado zopakoval onedlho nováčik tímu BCN Competition Markus Niemela, iba jedno kolo pred hromadnou haváriou, ktorú spôsobil Luca Filippi po tvrdom náraze, kedy sa vrak vrátil na trať a kolidoval s Negraom a Petrovom.
Táto situácia výrazne nahrala do kariet Carrollovi, pretože svojich mechanikov navštívil práve počas výjazdu bezpečnostného auta. Okrem toho sa držiteľovi pole position Glockovi nevydarila zastávka v boxoch, pretože jeho mechanici mali problém s nasadením kolesa a navyše neskôr kolidoval so Zauggom, takže skončil mimo bodovaných pozícií.
Boj o postavenie na pódiu pokračoval až do samého konca a Adam Carroll musel svoje prvenstvo v cieli tesne udržať pred Kazuki Nakajimom a Andreasom Zuberom. Najrýchlejšie kolo si vybojoval Sebastian Buemi.
Foto: www.gp2series.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?