EVROPA - 2. ZÁVOD; Javier Villa je po závodě na německém Nürburgringu druhým jezdcem, kterému se podařilo v letošní sezoně vystoupit na nejvyšší stupeň vítězů dvakrát.
Po zhasnutí světel pilot stáje Racing Engineering nezaváhal, udržel si první pozici a díky pomalejšímu druhému Zauggovi měl už na konci prvního kola náskok 2,4 vteřiny. Následovali Hirate, Maldonado, Nakajima, di Grassi, Pantano, Glock a další.
Giorgio Pantano se rozhodl zaútočit na druhého jezdce průběžného pořadí di Grassiho. Ital však neuspěl, naopak spolu jezdci kolidovali a protáhl se kolem nich včerejší vítěz Glock.
Už včera byli ve formě Japonci Hirate a Nakajima a dnes tomu bylo stejně. Hirate našel nakonec cestu kolem Zaugga, i když za cenu drobného kontaktu, jenž poslal jezdce Ardenu mimo dráhu, kde pro něj závod skončil.
Zmíněný Nakajima se protáhl kolem Maldonada a velmi rychlými koly snižoval ztrátu na krajana před sebou. Čtyři kola před cílem se při jednom z útoků nevešel do zatáčky v ideální stopě, ale brzy ztrátu zase smazal.
Za vítězným Villou však nakonec proletěl cílem se svým nejlepším výsledkem v GP2 Hirate těsně před synem bývalého jezdce Formule 1 Nakajimou. Na bodech dokončili závod ještě Maldonado, Glock a di Grassi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?