EVROPA - 2. ZÁVOD; Javier Villa je po závodě na německém Nürburgringu druhým jezdcem, kterému se podařilo v letošní sezoně vystoupit na nejvyšší stupeň vítězů dvakrát.
Po zhasnutí světel pilot stáje Racing Engineering nezaváhal, udržel si první pozici a díky pomalejšímu druhému Zauggovi měl už na konci prvního kola náskok 2,4 vteřiny. Následovali Hirate, Maldonado, Nakajima, di Grassi, Pantano, Glock a další.
Giorgio Pantano se rozhodl zaútočit na druhého jezdce průběžného pořadí di Grassiho. Ital však neuspěl, naopak spolu jezdci kolidovali a protáhl se kolem nich včerejší vítěz Glock.
Už včera byli ve formě Japonci Hirate a Nakajima a dnes tomu bylo stejně. Hirate našel nakonec cestu kolem Zaugga, i když za cenu drobného kontaktu, jenž poslal jezdce Ardenu mimo dráhu, kde pro něj závod skončil.
Zmíněný Nakajima se protáhl kolem Maldonada a velmi rychlými koly snižoval ztrátu na krajana před sebou. Čtyři kola před cílem se při jednom z útoků nevešel do zatáčky v ideální stopě, ale brzy ztrátu zase smazal.
Za vítězným Villou však nakonec proletěl cílem se svým nejlepším výsledkem v GP2 Hirate těsně před synem bývalého jezdce Formule 1 Nakajimou. Na bodech dokončili závod ještě Maldonado, Glock a di Grassi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?