EVROPA - 1. ZÁVOD; Vedoucí jezdec šampionátu Timo Glock sice nevyužil svoji pole position, v závodě si však vybojoval první místo znovu zpět. Díky bodovému zisku za své druhé letošní vítězství navýšil náskok v šampionátu.
Glocka (iSport) porazil na startu jeho hlavní rival v boji o titul di Grassi (ART) a do devátého kola vedl Brazilec celé startovní pole za svými zády. Po zastávce bíločerveného monopostu u mechaniků Glock pořádně sešlápl plynový pedál a spolu s rychlou zastávkou u mechaniků vyjel na dráhu zpět před di Grassim, aby se mu postupně vzdaloval.
Na třetí místo se probojoval Kazuki Nakajima brzkou zastávkou v boxech a sérií rychlých kol po uvolněné dráze. Jezdec stáje DAMS byl dnes ve formě a di Grassi měl plné ruce práce ubránit druhou pozici.
Čtvrtým v cíli byl Pantano před Hiratem, jenž startoval až čtrnáctý, ale vytěžil pro změnu na pozdní zastávce u mechaniků. Za ním skončil jeho týmový kolega ze stáje Trident Maldonado a bodované pozice obsadili ještě Zaugg a Villa. Bod za nejrychlejší kolo získal Brit Conway.
Vítěz ze Silverstone Carroll kolidoval se Sennou, jenž obdržel trest průjezdu boxy. Podobně dopadl i Filippi, jenž se v první zatáčce střetnul s Buemim.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?