EVROPA - 1. ZÁVOD; Vedoucí jezdec šampionátu Timo Glock sice nevyužil svoji pole position, v závodě si však vybojoval první místo znovu zpět. Díky bodovému zisku za své druhé letošní vítězství navýšil náskok v šampionátu.
Glocka (iSport) porazil na startu jeho hlavní rival v boji o titul di Grassi (ART) a do devátého kola vedl Brazilec celé startovní pole za svými zády. Po zastávce bíločerveného monopostu u mechaniků Glock pořádně sešlápl plynový pedál a spolu s rychlou zastávkou u mechaniků vyjel na dráhu zpět před di Grassim, aby se mu postupně vzdaloval.
Na třetí místo se probojoval Kazuki Nakajima brzkou zastávkou v boxech a sérií rychlých kol po uvolněné dráze. Jezdec stáje DAMS byl dnes ve formě a di Grassi měl plné ruce práce ubránit druhou pozici.
Čtvrtým v cíli byl Pantano před Hiratem, jenž startoval až čtrnáctý, ale vytěžil pro změnu na pozdní zastávce u mechaniků. Za ním skončil jeho týmový kolega ze stáje Trident Maldonado a bodované pozice obsadili ještě Zaugg a Villa. Bod za nejrychlejší kolo získal Brit Conway.
Vítěz ze Silverstone Carroll kolidoval se Sennou, jenž obdržel trest průjezdu boxy. Podobně dopadl i Filippi, jenž se v první zatáčce střetnul s Buemim.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?