Scott Dixon vítězem a rekordmanem

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 8. července 2007 21:39
Sdílej:

WATKINS GLEN - ZÁVOD: Z části dramatický a z části nudný závod se stal znovu kořistí Scotta Dixona. O vzrušení diváků se postaral Helio Castroneves.

Vedení si po zelené vlajce udržel Helio Castroneves před dorážejícím Scottem Dixonem. Jen málo chybělo, aby se Dario Franchitti skvělým manévrem dostal před Dixona, zatím si však smlsnul pouze na Tony Kanaanovi. Odstupy mezi vozy se stále natahovaly a po desátém kole už žádný z jezdců přímo nebojoval o pozice. Jen vedoucí trojici Castroneves-Dixon-Franchitti dělila vteřina a půl. Zastávky v boxech otevřel v 12. kole Jeff Simmons, hlavní provoz v pitlane přišel až kolem šestnáctého kola. V tu chvíli zajížděla těsně za sebou seřazená vedoucí skupinka. Mechanici měli rozhodnout, kdo se ujme vedení a kdo spadne na třetí místo. Nejblíže měl boxy Castroneves a také z nich vyjel jako první, vzápětí Dixon a s kouřem od pneumatik se z místa odlepil Franchitti, kterého mechanici připravili o čas a ztratil kontakt čelem. Dixon chytil s čerstvými pneumatikami druhý dech a hned na dlouhé rovince ústící do ostré šikany zaútočil. Avšak Castroneves si ohlídal vnitřní stopu. Na druhý pokus už ji získal Dixon, ale Castroneves šel velmi pozdě na brzdy a znovu si vedení podržel. Při třetím pokusu již Dixon nebyl dostatečně blízko, aby se mohl pokusit o útok. Nicméně alespoň se ukázal Brazilcovi v zrcátkách. Při nájezdu do poslední zatáčky přišel šok v podobě Castronevesově nehodě. V zatáčce se jeho vůz dostal do přetáčivého smyku a Brazilec roztříštil monopost o pneumatiky. Výjezd pace caru využili někteří jezdci k návštěvě mechaniků. Do vedení se dostal Vitor Meira následován Dixonem, Danem Wheldonem, Danicou Patrick. Jenže Vitor Meira nemám na vedoucí pozici nikdy štěstí. V Iowě mu krátce před cílem praskl závěs kola a nyní náhle zpomalil, pravděpodobně mu došlo palivo. Bohužel Brazilec nešikovně zastavil a na trať vyjel pace car. Opět se jen část pole rozhodla zajet do boxů, čímž se utvořilo pořadí na prvních místech: Marco Andretti, Buddy Rice a Scott Dixon. Jelikož byli jednotlivý jezdci na rozdílné strategii, dvacet kol před cílem se míchalo pořadí. První místo převzal Dixon, za ním závodil Sam Hornish, Franchitti, Kanaan. Do cíle se již nic neměnilo a Scott Dixon se hned dvakrát zapsal do historie IndyCar. Jako jediný dojel 26x po sobě do cíle a dosáhl hattricku, když v letech 2005 - 2007 zvítězil na dráze Watkins Glen. foto: IndyCar Media
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.