Scott Dixon vítězem a rekordmanem

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 8. července 2007 21:39
Sdílej:

WATKINS GLEN - ZÁVOD: Z části dramatický a z části nudný závod se stal znovu kořistí Scotta Dixona. O vzrušení diváků se postaral Helio Castroneves.

Vedení si po zelené vlajce udržel Helio Castroneves před dorážejícím Scottem Dixonem. Jen málo chybělo, aby se Dario Franchitti skvělým manévrem dostal před Dixona, zatím si však smlsnul pouze na Tony Kanaanovi. Odstupy mezi vozy se stále natahovaly a po desátém kole už žádný z jezdců přímo nebojoval o pozice. Jen vedoucí trojici Castroneves-Dixon-Franchitti dělila vteřina a půl. Zastávky v boxech otevřel v 12. kole Jeff Simmons, hlavní provoz v pitlane přišel až kolem šestnáctého kola. V tu chvíli zajížděla těsně za sebou seřazená vedoucí skupinka. Mechanici měli rozhodnout, kdo se ujme vedení a kdo spadne na třetí místo. Nejblíže měl boxy Castroneves a také z nich vyjel jako první, vzápětí Dixon a s kouřem od pneumatik se z místa odlepil Franchitti, kterého mechanici připravili o čas a ztratil kontakt čelem. Dixon chytil s čerstvými pneumatikami druhý dech a hned na dlouhé rovince ústící do ostré šikany zaútočil. Avšak Castroneves si ohlídal vnitřní stopu. Na druhý pokus už ji získal Dixon, ale Castroneves šel velmi pozdě na brzdy a znovu si vedení podržel. Při třetím pokusu již Dixon nebyl dostatečně blízko, aby se mohl pokusit o útok. Nicméně alespoň se ukázal Brazilcovi v zrcátkách. Při nájezdu do poslední zatáčky přišel šok v podobě Castronevesově nehodě. V zatáčce se jeho vůz dostal do přetáčivého smyku a Brazilec roztříštil monopost o pneumatiky. Výjezd pace caru využili někteří jezdci k návštěvě mechaniků. Do vedení se dostal Vitor Meira následován Dixonem, Danem Wheldonem, Danicou Patrick. Jenže Vitor Meira nemám na vedoucí pozici nikdy štěstí. V Iowě mu krátce před cílem praskl závěs kola a nyní náhle zpomalil, pravděpodobně mu došlo palivo. Bohužel Brazilec nešikovně zastavil a na trať vyjel pace car. Opět se jen část pole rozhodla zajet do boxů, čímž se utvořilo pořadí na prvních místech: Marco Andretti, Buddy Rice a Scott Dixon. Jelikož byli jednotlivý jezdci na rozdílné strategii, dvacet kol před cílem se míchalo pořadí. První místo převzal Dixon, za ním závodil Sam Hornish, Franchitti, Kanaan. Do cíle se již nic neměnilo a Scott Dixon se hned dvakrát zapsal do historie IndyCar. Jako jediný dojel 26x po sobě do cíle a dosáhl hattricku, když v letech 2005 - 2007 zvítězil na dráze Watkins Glen. foto: IndyCar Media
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.