Scott Dixon vítězem a rekordmanem

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 8. července 2007 21:39
Sdílej:

WATKINS GLEN - ZÁVOD: Z části dramatický a z části nudný závod se stal znovu kořistí Scotta Dixona. O vzrušení diváků se postaral Helio Castroneves.

Vedení si po zelené vlajce udržel Helio Castroneves před dorážejícím Scottem Dixonem. Jen málo chybělo, aby se Dario Franchitti skvělým manévrem dostal před Dixona, zatím si však smlsnul pouze na Tony Kanaanovi. Odstupy mezi vozy se stále natahovaly a po desátém kole už žádný z jezdců přímo nebojoval o pozice. Jen vedoucí trojici Castroneves-Dixon-Franchitti dělila vteřina a půl. Zastávky v boxech otevřel v 12. kole Jeff Simmons, hlavní provoz v pitlane přišel až kolem šestnáctého kola. V tu chvíli zajížděla těsně za sebou seřazená vedoucí skupinka. Mechanici měli rozhodnout, kdo se ujme vedení a kdo spadne na třetí místo. Nejblíže měl boxy Castroneves a také z nich vyjel jako první, vzápětí Dixon a s kouřem od pneumatik se z místa odlepil Franchitti, kterého mechanici připravili o čas a ztratil kontakt čelem. Dixon chytil s čerstvými pneumatikami druhý dech a hned na dlouhé rovince ústící do ostré šikany zaútočil. Avšak Castroneves si ohlídal vnitřní stopu. Na druhý pokus už ji získal Dixon, ale Castroneves šel velmi pozdě na brzdy a znovu si vedení podržel. Při třetím pokusu již Dixon nebyl dostatečně blízko, aby se mohl pokusit o útok. Nicméně alespoň se ukázal Brazilcovi v zrcátkách. Při nájezdu do poslední zatáčky přišel šok v podobě Castronevesově nehodě. V zatáčce se jeho vůz dostal do přetáčivého smyku a Brazilec roztříštil monopost o pneumatiky. Výjezd pace caru využili někteří jezdci k návštěvě mechaniků. Do vedení se dostal Vitor Meira následován Dixonem, Danem Wheldonem, Danicou Patrick. Jenže Vitor Meira nemám na vedoucí pozici nikdy štěstí. V Iowě mu krátce před cílem praskl závěs kola a nyní náhle zpomalil, pravděpodobně mu došlo palivo. Bohužel Brazilec nešikovně zastavil a na trať vyjel pace car. Opět se jen část pole rozhodla zajet do boxů, čímž se utvořilo pořadí na prvních místech: Marco Andretti, Buddy Rice a Scott Dixon. Jelikož byli jednotlivý jezdci na rozdílné strategii, dvacet kol před cílem se míchalo pořadí. První místo převzal Dixon, za ním závodil Sam Hornish, Franchitti, Kanaan. Do cíle se již nic neměnilo a Scott Dixon se hned dvakrát zapsal do historie IndyCar. Jako jediný dojel 26x po sobě do cíle a dosáhl hattricku, když v letech 2005 - 2007 zvítězil na dráze Watkins Glen. foto: IndyCar Media
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?