Scott Dixon vítězem a rekordmanem

Dixon, Scott
Dixon, Scott, foto: IndyCar Media
iM3 8. července 2007 21:39
Sdílej:

WATKINS GLEN - ZÁVOD: Z části dramatický a z části nudný závod se stal znovu kořistí Scotta Dixona. O vzrušení diváků se postaral Helio Castroneves.

Vedení si po zelené vlajce udržel Helio Castroneves před dorážejícím Scottem Dixonem. Jen málo chybělo, aby se Dario Franchitti skvělým manévrem dostal před Dixona, zatím si však smlsnul pouze na Tony Kanaanovi. Odstupy mezi vozy se stále natahovaly a po desátém kole už žádný z jezdců přímo nebojoval o pozice. Jen vedoucí trojici Castroneves-Dixon-Franchitti dělila vteřina a půl.
Zastávky v boxech otevřel v 12. kole Jeff Simmons, hlavní provoz v pitlane přišel až kolem šestnáctého kola. V tu chvíli zajížděla těsně za sebou seřazená vedoucí skupinka. Mechanici měli rozhodnout, kdo se ujme vedení a kdo spadne na třetí místo. Nejblíže měl boxy Castroneves a také z nich vyjel jako první, vzápětí Dixon a s kouřem od pneumatik se z místa odlepil Franchitti, kterého mechanici připravili o čas a ztratil kontakt čelem.
Dixon chytil s čerstvými pneumatikami druhý dech a hned na dlouhé rovince ústící do ostré šikany zaútočil. Avšak Castroneves si ohlídal vnitřní stopu. Na druhý pokus už ji získal Dixon, ale Castroneves šel velmi pozdě na brzdy a znovu si vedení podržel. Při třetím pokusu již Dixon nebyl dostatečně blízko, aby se mohl pokusit o útok. Nicméně alespoň se ukázal Brazilcovi v zrcátkách. Při nájezdu do poslední zatáčky přišel šok v podobě Castronevesově nehodě. V zatáčce se jeho vůz dostal do přetáčivého smyku a Brazilec roztříštil monopost o pneumatiky. Výjezd pace caru využili někteří jezdci k návštěvě mechaniků. Do vedení se dostal Vitor Meira následován Dixonem, Danem Wheldonem, Danicou Patrick.
Jenže Vitor Meira nemám na vedoucí pozici nikdy štěstí. V Iowě mu krátce před cílem praskl závěs kola a nyní náhle zpomalil, pravděpodobně mu došlo palivo. Bohužel Brazilec nešikovně zastavil a na trať vyjel pace car. Opět se jen část pole rozhodla zajet do boxů, čímž se utvořilo pořadí na prvních místech: Marco Andretti, Buddy Rice a Scott Dixon.
Jelikož byli jednotlivý jezdci na rozdílné strategii, dvacet kol před cílem se míchalo pořadí. První místo převzal Dixon, za ním závodil Sam Hornish, Franchitti, Kanaan. Do cíle se již nic neměnilo a Scott Dixon se hned dvakrát zapsal do historie IndyCar. Jako jediný dojel 26x po sobě do cíle a dosáhl hattricku, když v letech 2005 - 2007 zvítězil na dráze Watkins Glen. foto: IndyCar Media
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.