FRANCÚZSKO - KVALIFIKÁCIA: Výborná forma Andreasa Zubera z ranného tréningu nestačila na vybojovanie pole position, ktorého sa napokon ujal jeho tímový kolega Timo Glock.
Boj o sobotné postavenie na štart do hlavných pretekov sa hned v úvode nezaobišiel bez incidentu. Vitali Petrov spoločne s Luca Filippim kolidovali vo vlásenke Adelaide a obaja tak museli do boxov na nutnú opravu. Petrov mohol následne pokračovať bez problémov, ale mechanici tímu Super Nova sa s autom Filippiho viac trápili a napriek veškerej snahe si jazdec sťažoval na problémy so zavesením. Avšak strata nebola našťastie príliš veľká a oproti umiestenie z ranného tréningu zaznamenal prepad iba o tri miesta.
V samotnom priebehu sa na najvyššom mieste priebežného poradia vystriedalo viacero pilotov, ale až samotný záver určil celkového víťaza, ktorým sa stal Nemec Timo Glock s nádskokom jednej desatiny sekundy pred tímovým kolegom Andreasom Zuberom. Na štartovný rošt sa za dvojicu tímu iSport postavia do druhej rady Pastor Maldonado a Luca di Grassi.
Foto: www.gp2series.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?