FRANCÚZSKO - KVALIFIKÁCIA: Výborná forma Andreasa Zubera z ranného tréningu nestačila na vybojovanie pole position, ktorého sa napokon ujal jeho tímový kolega Timo Glock.
Boj o sobotné postavenie na štart do hlavných pretekov sa hned v úvode nezaobišiel bez incidentu. Vitali Petrov spoločne s Luca Filippim kolidovali vo vlásenke Adelaide a obaja tak museli do boxov na nutnú opravu. Petrov mohol následne pokračovať bez problémov, ale mechanici tímu Super Nova sa s autom Filippiho viac trápili a napriek veškerej snahe si jazdec sťažoval na problémy so zavesením. Avšak strata nebola našťastie príliš veľká a oproti umiestenie z ranného tréningu zaznamenal prepad iba o tri miesta.
V samotnom priebehu sa na najvyššom mieste priebežného poradia vystriedalo viacero pilotov, ale až samotný záver určil celkového víťaza, ktorým sa stal Nemec Timo Glock s nádskokom jednej desatiny sekundy pred tímovým kolegom Andreasom Zuberom. Na štartovný rošt sa za dvojicu tímu iSport postavia do druhej rady Pastor Maldonado a Luca di Grassi.
Foto: www.gp2series.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?