Sebastien Bourdais si užíva svoj ďalší, tentokrát veľmi tesný zisk prvého miesta. Zdá sa, že joho silným súperom bude nováčik Pagenaud. Will Power má obavu zo štartu. Aké to bolo z pohľadu jednotlivých jazdcov?
Sebastien Bourdais - pole position: "Po tvrdom súboji s Paulom (Tracym) nám posledný čas sadol a dostal nás do vedenia. Opakovala sa situácia spred štyroch rokov. Samozrejme sa dobre cítim. Výsledok je tesnejší, než sme mohli uveriť. Myslím si, že zvolené pneumatiky pracujú trochu tuhšie. V prvej jazde sme boli vo veľkej premávke. Nebola to zrovna najlepšia jazdu, akú dokážeme dosiahnúť, ale môj McDonalds auto je veľmi dobré."
Simon Pagenaud - 2. miesto na štarte: "Myslím si, že to prebiehalo skvele. Som hrdý na to, čo dnes dokázal tím Australia. Ráno sme sa trochu trápili. Šiel som do kamióna a tvrdo som pracoval s mojimi mechanikmi. Som veľmi šťastný pretože sme mali veľmi dobrú diskusiu. V poobednom návrate na trať bolo auto perfektné. Po návrate do pit lane som povedal, že je to najlepšie auto, aké som doteraz mal. Jazdil som na tvrdej zmesi a krátko pred červenou fázou som dostal mäkkú zmes. Bohužiaľ som nemal možnosť ju odskúšať. Myslíme si, že máme veľmi dobré auto pre preteky. Pokúsime sa o dobrú stratégiu a uvidíme, kde skončíme, ale som si istý, že budeme na tom dobre.
Will Power - 3. miesto na štarte: "Myslím si, že sme na celkom dobrej pozícii pre preteky, pretože keď sa obzriete na posledné roky, bolo tu viacero kolízií po štarte. Spomenul som si na minuloročné preteky. Musím rátať s každým jazdcom, ktorý môže urobiť chybu, dostať hodiny, alebo vyletieť von a podobne. Myslím si, že to bude zajtra veľmi zmiešané. Myslím si, že zajtra si to fanúšikovia užijú."
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.