Sebastien Bourdais si užíva svoj ďalší, tentokrát veľmi tesný zisk prvého miesta. Zdá sa, že joho silným súperom bude nováčik Pagenaud. Will Power má obavu zo štartu. Aké to bolo z pohľadu jednotlivých jazdcov?
Sebastien Bourdais - pole position: "Po tvrdom súboji s Paulom (Tracym) nám posledný čas sadol a dostal nás do vedenia. Opakovala sa situácia spred štyroch rokov. Samozrejme sa dobre cítim. Výsledok je tesnejší, než sme mohli uveriť. Myslím si, že zvolené pneumatiky pracujú trochu tuhšie. V prvej jazde sme boli vo veľkej premávke. Nebola to zrovna najlepšia jazdu, akú dokážeme dosiahnúť, ale môj McDonalds auto je veľmi dobré."
Simon Pagenaud - 2. miesto na štarte: "Myslím si, že to prebiehalo skvele. Som hrdý na to, čo dnes dokázal tím Australia. Ráno sme sa trochu trápili. Šiel som do kamióna a tvrdo som pracoval s mojimi mechanikmi. Som veľmi šťastný pretože sme mali veľmi dobrú diskusiu. V poobednom návrate na trať bolo auto perfektné. Po návrate do pit lane som povedal, že je to najlepšie auto, aké som doteraz mal. Jazdil som na tvrdej zmesi a krátko pred červenou fázou som dostal mäkkú zmes. Bohužiaľ som nemal možnosť ju odskúšať. Myslíme si, že máme veľmi dobré auto pre preteky. Pokúsime sa o dobrú stratégiu a uvidíme, kde skončíme, ale som si istý, že budeme na tom dobre.
Will Power - 3. miesto na štarte: "Myslím si, že sme na celkom dobrej pozícii pre preteky, pretože keď sa obzriete na posledné roky, bolo tu viacero kolízií po štarte. Spomenul som si na minuloročné preteky. Musím rátať s každým jazdcom, ktorý môže urobiť chybu, dostať hodiny, alebo vyletieť von a podobne. Myslím si, že to bude zajtra veľmi zmiešané. Myslím si, že zajtra si to fanúšikovia užijú."
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.