CLEVELAND - 1. + 2. TRÉNING: Na sklonku prvého dňa viselo na najlepšom mieste výsledkovej listiny druhého tréningu meno Grahama Rahala. Najlepší čas 1. dňa tesne pred kvalifikáciou však patril jeho skúsenejšiemu tímovému kolegovi.
Trať v Clevelande umelo vytvorená na letiskovej pristávacej dráhe privítala štartovné pole na piatom kole šampionátu Champ Car. Napriek nepríjemným spomienkam z minuloročných pretekov na tomto okruhu sa Sebastien Bourdais nenechal zastrašiť a hneď v úvodnom tréningu pokoril celé štartovné pole ako jediný časom pod 58 sekúnd. Druhé miesto patrilo Paulovi Tracymu z Forsythe Racing nasledovaný dvojicou z tímu Australia Pagenaudom a Powerom.
Druhý tréning už nebol pre trojnásobného obhájcu titulu natoľko priaznivý a Bourdais sa musel uspokojiť až so siedmim miestom. Na svoje si tentokrát prišiel jeho kolega z tímu Newman/Haas/Lanigan Graham Rahal. V druhom tréningu sa takisto dostal pod 58 sekúnd, ale ranný čas Sebastiena neprekonal. Druhé a tretie miesto sa tentokrát ušlo Janimu a Wilsonovi.
Foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?