Portland - 1.tréning: Sebastien Bourdais opäť nesklamal svojich fanúšikov po tom, čo na okruhu v Portlande obsadil spoločne s tímovým kolegom najrýchlejší čas.
Prvý meraný tréning pretekárskeho víkendu po viac, ako mesačnej prestávke patril zo začiatku tradične slabším tímom, ktorý pre elitu "čistili" trať. Výnimkou bol tím Newman/Haas/Lanigan, ktorý poslal na trať Grahama Rahala, zatiaľ čo jeho skúsenejší kolega Sebastien Bourdais sa odvážil na prvú jazdu až po štyridsiatich minútach.
Na prvý tréning je vyčlenených 90 minút, čo rodákovi z Francúzska hravo stačilo na porazenie celého štartovného poľa s časom 58.494 sekundy. So stratou iba jednej desatiny sekundy sa na druhé miesto výsledkovej listiny umiestnil Rahal nasledovaný Justinom Wilsonom z tímu RSPORTS.
Jediným pretekárom, ktorý nezaznamenal žiadny výsledok bol Paul Tracy z tímu Forsythe Racing. Svoju smolu si vybral v podobe kolízie so stenou zvodidla. Poškodený monopost spôsobil prerušenie tréningu, za čo si následne kanadský rodák vyslúžil penalizáciu v podome ôsmich minút v boxoch.
Tracy nebol jediný, koho pokorili nástrahy krátkej trate Portlandu. Iba dve minúty pred koncom tréningu havaroval v siedmej zákrute do bariéry z pneumatík nováčik Tristan Gommendy. Našťastie vyviazol bez zranení a takisto nebolo potrebné tréning predčasne ukončiť.
Foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?