Portland - 1.tréning: Sebastien Bourdais opäť nesklamal svojich fanúšikov po tom, čo na okruhu v Portlande obsadil spoločne s tímovým kolegom najrýchlejší čas.
Prvý meraný tréning pretekárskeho víkendu po viac, ako mesačnej prestávke patril zo začiatku tradične slabším tímom, ktorý pre elitu "čistili" trať. Výnimkou bol tím Newman/Haas/Lanigan, ktorý poslal na trať Grahama Rahala, zatiaľ čo jeho skúsenejší kolega Sebastien Bourdais sa odvážil na prvú jazdu až po štyridsiatich minútach.
Na prvý tréning je vyčlenených 90 minút, čo rodákovi z Francúzska hravo stačilo na porazenie celého štartovného poľa s časom 58.494 sekundy. So stratou iba jednej desatiny sekundy sa na druhé miesto výsledkovej listiny umiestnil Rahal nasledovaný Justinom Wilsonom z tímu RSPORTS.
Jediným pretekárom, ktorý nezaznamenal žiadny výsledok bol Paul Tracy z tímu Forsythe Racing. Svoju smolu si vybral v podobe kolízie so stenou zvodidla. Poškodený monopost spôsobil prerušenie tréningu, za čo si následne kanadský rodák vyslúžil penalizáciu v podome ôsmich minút v boxoch.
Tracy nebol jediný, koho pokorili nástrahy krátkej trate Portlandu. Iba dve minúty pred koncom tréningu havaroval v siedmej zákrute do bariéry z pneumatík nováčik Tristan Gommendy. Našťastie vyviazol bez zranení a takisto nebolo potrebné tréning predčasne ukončiť.
Foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?