Portland - 1.tréning: Sebastien Bourdais opäť nesklamal svojich fanúšikov po tom, čo na okruhu v Portlande obsadil spoločne s tímovým kolegom najrýchlejší čas.
Prvý meraný tréning pretekárskeho víkendu po viac, ako mesačnej prestávke patril zo začiatku tradične slabším tímom, ktorý pre elitu "čistili" trať. Výnimkou bol tím Newman/Haas/Lanigan, ktorý poslal na trať Grahama Rahala, zatiaľ čo jeho skúsenejší kolega Sebastien Bourdais sa odvážil na prvú jazdu až po štyridsiatich minútach.
Na prvý tréning je vyčlenených 90 minút, čo rodákovi z Francúzska hravo stačilo na porazenie celého štartovného poľa s časom 58.494 sekundy. So stratou iba jednej desatiny sekundy sa na druhé miesto výsledkovej listiny umiestnil Rahal nasledovaný Justinom Wilsonom z tímu RSPORTS.
Jediným pretekárom, ktorý nezaznamenal žiadny výsledok bol Paul Tracy z tímu Forsythe Racing. Svoju smolu si vybral v podobe kolízie so stenou zvodidla. Poškodený monopost spôsobil prerušenie tréningu, za čo si následne kanadský rodák vyslúžil penalizáciu v podome ôsmich minút v boxoch.
Tracy nebol jediný, koho pokorili nástrahy krátkej trate Portlandu. Iba dve minúty pred koncom tréningu havaroval v siedmej zákrute do bariéry z pneumatík nováčik Tristan Gommendy. Našťastie vyviazol bez zranení a takisto nebolo potrebné tréning predčasne ukončiť.
Foto: Photo by Michael Kim/LAT Photographic
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.