MILWAUKEE, ZÁVOD - Helio Castroneves podniku převážně dominoval a když už se zdálo, že pod šachovnicovým praporkem projede na první místě, objevil se nečekaný problém, který v samotném závěru postihl i Sama Hornishe. Z vítězství se radoval Tony Kanaan, šampionát vede Dario Franchitti.
Vedení závodu si po zelené vlajce udržel Helio Castroneves, na druhé místo se posunul třetí startující Tony Kanaan. Brazilec ve službách Rogera Penskeho ihned dokázal ujet celému startovnímu poli.
První "caution" způsobil neznámí objekt na dráze a celé pole se sjelo dohromady. Z nejrychlejší práce mechaniků těžil Kanaan. Po něm vyjel z pit lane Castroneves, nicméně novým jezdcem na čele se stal Buddy Rice, jelikož do boxu nezajel.
Po restartu se okamžitě na Kanaana dotáhl Sam Hornish. Oba sváděli pěkné souboje bok po boku, zatímco Rice stále vedl. Rice, který se často nachází až ve druhé desítce, se na prvním místě držel docela dlouho, teprve až po 40 kolech na čele jej vystřídal Castroneves. Rice musel do boxu pro palivo. Závod se ustálil v pořadí Castroneves, Kanaan a Hornish.
Další žlutou fázi způsobila Danica Patrick, která lehce kolidovala s Danem Wheldonem. Oba vyvázli bez vážnějších následku. Následovaly hromadné zastávky v boxech, nejrychleji byl odbaven znovu Kanaan, ale po restartu si čelo závodu převzal Castroneves.
Daleko k havárii neměl Hornish. Američan nezvládl v zatáčce vůz a jen o pár milimetrů minul zeď. O několik kol později se potřetí nad okruhem rozsvítily žlutá světla. Jako v prvním případě se na dráze objevil nebezpečný předmět.
Většina pilotů své mechaniky navštívila, výjimku tvořil Dan Wheldon, čímž se lehce dostal na první místo. Šampión z roku 2005 se po restartu dohnat nenechal, avšak dlouho v plné rychlosti nevydržel. Krátce po restartu následovala čtvrtá žlutá fáze. Poprvé vyjely záchranná vozidla, jelikož došlo k havárii. Buddy Rice po slibném úvodu podobně jako Hornish nezvládl vůz. Bohužel pro něj skončila celá akce ve zdi. V průběhu žluté fáze odstoupil pro technické problémy Thomas Scheckter, zatímco těsný souboj v boxech vyhrál Wheldon.
Okamžitě po zelených vlajkách přidal Castroneves plyn a už v první zatáčce byl na prvním místě. Wheldon na soupeře nestačil, po dvou kolech se před něj dostal Hornish a Kanaan. Šok přišel krátce před cílem. Castroneves s náskokem tří vteřin na druhého Hornishe naprosto bez potíží kontroloval vedoucí pozici. Jenže při nájezdu na cílovou rovinku se z ničeho nic utrhlo zadní přítlačné křídlo a Brazilec měl po závodě. Následovaly hodiny a náraz do zdi.
První pozici převzal Kanaan před Hornishem, Wheldon a Franchitti. Struhující závěr zkrátil Marco Andretti, který vyjel z ideální stopy a zamířil si to přímo do ochranné bariéry. Osm kol před cílem se začalo závodit. Franchitti získal třetí pozici, zatímco Kanaan a Hornish si svá místa udrželi. Neuvěřitelné chvíle zažíval tým Penske. Stejně jako Castroneves i Hornish neměl v pořádku zadní přítlačné křídlo(!) a musel do boxu.
Na druhé místo se posunul Franchitti, vedoucí Kanaan měl dostatečný náskok a v Milwaukee obhájil vítězství z minulého roku.
foto: IndyCar MediaŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.