Katastrofa pro Penske, Kanaan vyhrává

Kanaan, Tony
Kanaan, Tony, foto: IndyCar Media
iM3 3. června 2007 21:25
Sdílej:

MILWAUKEE, ZÁVOD - Helio Castroneves podniku převážně dominoval a když už se zdálo, že pod šachovnicovým praporkem projede na první místě, objevil se nečekaný problém, který v samotném závěru postihl i Sama Hornishe. Z vítězství se radoval Tony Kanaan, šampionát vede Dario Franchitti.

Vedení závodu si po zelené vlajce udržel Helio Castroneves, na druhé místo se posunul třetí startující Tony Kanaan. Brazilec ve službách Rogera Penskeho ihned dokázal ujet celému startovnímu poli.

První "caution" způsobil neznámí objekt na dráze a celé pole se sjelo dohromady. Z nejrychlejší práce mechaniků těžil Kanaan. Po něm vyjel z pit lane Castroneves, nicméně novým jezdcem na čele se stal Buddy Rice, jelikož do boxu nezajel.

Po restartu se okamžitě na Kanaana dotáhl Sam Hornish. Oba sváděli pěkné souboje bok po boku, zatímco Rice stále vedl. Rice, který se často nachází až ve druhé desítce, se na prvním místě držel docela dlouho, teprve až po 40 kolech na čele jej vystřídal Castroneves. Rice musel do boxu pro palivo. Závod se ustálil v pořadí Castroneves, Kanaan a Hornish.

Další žlutou fázi způsobila Danica Patrick, která lehce kolidovala s Danem Wheldonem. Oba vyvázli bez vážnějších následku. Následovaly hromadné zastávky v boxech, nejrychleji byl odbaven znovu Kanaan, ale po restartu si čelo závodu převzal Castroneves.

Daleko k havárii neměl Hornish. Američan nezvládl v zatáčce vůz a jen o pár milimetrů minul zeď. O několik kol později se potřetí nad okruhem rozsvítily žlutá světla. Jako v prvním případě se na dráze objevil nebezpečný předmět.

Většina pilotů své mechaniky navštívila, výjimku tvořil Dan Wheldon, čímž se lehce dostal na první místo. Šampión z roku 2005 se po restartu dohnat nenechal, avšak dlouho v plné rychlosti nevydržel. Krátce po restartu následovala čtvrtá žlutá fáze. Poprvé vyjely záchranná vozidla, jelikož došlo k havárii. Buddy Rice po slibném úvodu podobně jako Hornish nezvládl vůz. Bohužel pro něj skončila celá akce ve zdi. V průběhu žluté fáze odstoupil pro technické problémy Thomas Scheckter, zatímco těsný souboj v boxech vyhrál Wheldon.

Okamžitě po zelených vlajkách přidal Castroneves plyn a už v první zatáčce byl na prvním místě. Wheldon na soupeře nestačil, po dvou kolech se před něj dostal Hornish a Kanaan. Šok přišel krátce před cílem. Castroneves s náskokem tří vteřin na druhého Hornishe naprosto bez potíží kontroloval vedoucí pozici. Jenže při nájezdu na cílovou rovinku se z ničeho nic utrhlo zadní přítlačné křídlo a Brazilec měl po závodě. Následovaly hodiny a náraz do zdi.

První pozici převzal Kanaan před Hornishem, Wheldon a Franchitti. Struhující závěr zkrátil Marco Andretti, který vyjel z ideální stopy a zamířil si to přímo do ochranné bariéry. Osm kol před cílem se začalo závodit. Franchitti získal třetí pozici, zatímco Kanaan a Hornish si svá místa udrželi. Neuvěřitelné chvíle zažíval tým Penske. Stejně jako Castroneves i Hornish neměl v pořádku zadní přítlačné křídlo(!) a musel do boxu.

Na druhé místo se posunul Franchitti, vedoucí Kanaan měl dostatečný náskok a v Milwaukee obhájil vítězství z minulého roku.

foto: IndyCar Media
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.