MILWAUKEE, ZÁVOD - Helio Castroneves podniku převážně dominoval a když už se zdálo, že pod šachovnicovým praporkem projede na první místě, objevil se nečekaný problém, který v samotném závěru postihl i Sama Hornishe. Z vítězství se radoval Tony Kanaan, šampionát vede Dario Franchitti.
Vedení závodu si po zelené vlajce udržel Helio Castroneves, na druhé místo se posunul třetí startující Tony Kanaan. Brazilec ve službách Rogera Penskeho ihned dokázal ujet celému startovnímu poli.
První "caution" způsobil neznámí objekt na dráze a celé pole se sjelo dohromady. Z nejrychlejší práce mechaniků těžil Kanaan. Po něm vyjel z pit lane Castroneves, nicméně novým jezdcem na čele se stal Buddy Rice, jelikož do boxu nezajel.
Po restartu se okamžitě na Kanaana dotáhl Sam Hornish. Oba sváděli pěkné souboje bok po boku, zatímco Rice stále vedl. Rice, který se často nachází až ve druhé desítce, se na prvním místě držel docela dlouho, teprve až po 40 kolech na čele jej vystřídal Castroneves. Rice musel do boxu pro palivo. Závod se ustálil v pořadí Castroneves, Kanaan a Hornish.
Další žlutou fázi způsobila Danica Patrick, která lehce kolidovala s Danem Wheldonem. Oba vyvázli bez vážnějších následku. Následovaly hromadné zastávky v boxech, nejrychleji byl odbaven znovu Kanaan, ale po restartu si čelo závodu převzal Castroneves.
Daleko k havárii neměl Hornish. Američan nezvládl v zatáčce vůz a jen o pár milimetrů minul zeď. O několik kol později se potřetí nad okruhem rozsvítily žlutá světla. Jako v prvním případě se na dráze objevil nebezpečný předmět.
Většina pilotů své mechaniky navštívila, výjimku tvořil Dan Wheldon, čímž se lehce dostal na první místo. Šampión z roku 2005 se po restartu dohnat nenechal, avšak dlouho v plné rychlosti nevydržel. Krátce po restartu následovala čtvrtá žlutá fáze. Poprvé vyjely záchranná vozidla, jelikož došlo k havárii. Buddy Rice po slibném úvodu podobně jako Hornish nezvládl vůz. Bohužel pro něj skončila celá akce ve zdi. V průběhu žluté fáze odstoupil pro technické problémy Thomas Scheckter, zatímco těsný souboj v boxech vyhrál Wheldon.
Okamžitě po zelených vlajkách přidal Castroneves plyn a už v první zatáčce byl na prvním místě. Wheldon na soupeře nestačil, po dvou kolech se před něj dostal Hornish a Kanaan. Šok přišel krátce před cílem. Castroneves s náskokem tří vteřin na druhého Hornishe naprosto bez potíží kontroloval vedoucí pozici. Jenže při nájezdu na cílovou rovinku se z ničeho nic utrhlo zadní přítlačné křídlo a Brazilec měl po závodě. Následovaly hodiny a náraz do zdi.
První pozici převzal Kanaan před Hornishem, Wheldon a Franchitti. Struhující závěr zkrátil Marco Andretti, který vyjel z ideální stopy a zamířil si to přímo do ochranné bariéry. Osm kol před cílem se začalo závodit. Franchitti získal třetí pozici, zatímco Kanaan a Hornish si svá místa udrželi. Neuvěřitelné chvíle zažíval tým Penske. Stejně jako Castroneves i Hornish neměl v pořádku zadní přítlačné křídlo(!) a musel do boxu.
Na druhé místo se posunul Franchitti, vedoucí Kanaan měl dostatečný náskok a v Milwaukee obhájil vítězství z minulého roku.
foto: IndyCar MediaŠkoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?