MILWAUKEE, ZÁVOD - Helio Castroneves podniku převážně dominoval a když už se zdálo, že pod šachovnicovým praporkem projede na první místě, objevil se nečekaný problém, který v samotném závěru postihl i Sama Hornishe. Z vítězství se radoval Tony Kanaan, šampionát vede Dario Franchitti.
Vedení závodu si po zelené vlajce udržel Helio Castroneves, na druhé místo se posunul třetí startující Tony Kanaan. Brazilec ve službách Rogera Penskeho ihned dokázal ujet celému startovnímu poli.
První "caution" způsobil neznámí objekt na dráze a celé pole se sjelo dohromady. Z nejrychlejší práce mechaniků těžil Kanaan. Po něm vyjel z pit lane Castroneves, nicméně novým jezdcem na čele se stal Buddy Rice, jelikož do boxu nezajel.
Po restartu se okamžitě na Kanaana dotáhl Sam Hornish. Oba sváděli pěkné souboje bok po boku, zatímco Rice stále vedl. Rice, který se často nachází až ve druhé desítce, se na prvním místě držel docela dlouho, teprve až po 40 kolech na čele jej vystřídal Castroneves. Rice musel do boxu pro palivo. Závod se ustálil v pořadí Castroneves, Kanaan a Hornish.
Další žlutou fázi způsobila Danica Patrick, která lehce kolidovala s Danem Wheldonem. Oba vyvázli bez vážnějších následku. Následovaly hromadné zastávky v boxech, nejrychleji byl odbaven znovu Kanaan, ale po restartu si čelo závodu převzal Castroneves.
Daleko k havárii neměl Hornish. Američan nezvládl v zatáčce vůz a jen o pár milimetrů minul zeď. O několik kol později se potřetí nad okruhem rozsvítily žlutá světla. Jako v prvním případě se na dráze objevil nebezpečný předmět.
Většina pilotů své mechaniky navštívila, výjimku tvořil Dan Wheldon, čímž se lehce dostal na první místo. Šampión z roku 2005 se po restartu dohnat nenechal, avšak dlouho v plné rychlosti nevydržel. Krátce po restartu následovala čtvrtá žlutá fáze. Poprvé vyjely záchranná vozidla, jelikož došlo k havárii. Buddy Rice po slibném úvodu podobně jako Hornish nezvládl vůz. Bohužel pro něj skončila celá akce ve zdi. V průběhu žluté fáze odstoupil pro technické problémy Thomas Scheckter, zatímco těsný souboj v boxech vyhrál Wheldon.
Okamžitě po zelených vlajkách přidal Castroneves plyn a už v první zatáčce byl na prvním místě. Wheldon na soupeře nestačil, po dvou kolech se před něj dostal Hornish a Kanaan. Šok přišel krátce před cílem. Castroneves s náskokem tří vteřin na druhého Hornishe naprosto bez potíží kontroloval vedoucí pozici. Jenže při nájezdu na cílovou rovinku se z ničeho nic utrhlo zadní přítlačné křídlo a Brazilec měl po závodě. Následovaly hodiny a náraz do zdi.
První pozici převzal Kanaan před Hornishem, Wheldon a Franchitti. Struhující závěr zkrátil Marco Andretti, který vyjel z ideální stopy a zamířil si to přímo do ochranné bariéry. Osm kol před cílem se začalo závodit. Franchitti získal třetí pozici, zatímco Kanaan a Hornish si svá místa udrželi. Neuvěřitelné chvíle zažíval tým Penske. Stejně jako Castroneves i Hornish neměl v pořádku zadní přítlačné křídlo(!) a musel do boxu.
Na druhé místo se posunul Franchitti, vedoucí Kanaan měl dostatečný náskok a v Milwaukee obhájil vítězství z minulého roku.
foto: IndyCar MediaKdyž jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?