Včerajší deň sa zapíše do dejín nemeckého motoršportu. Aktéri úspešných tímov sa zišli, aby vhliadli korunováciu tímu, ktorý získava cenné víťazstvo druhej sezóny šampionátu A1GP.
Hlavným aktérom programu sa pri včerajšom udelovaní putovného pohára národov stal Nico Hülkenberg, ktorý svojími víťazstvami suverénne doviedol tím k titulu. Avšak okrem jeho súperov sa na ceremónii objavila hviezda vyššieho kalibru a zverenec rovnakého manažéra Michael Schumacher, ktorý takisto preukazoval chválu nad iba 19-ročným jazdeckým talentom.
"Nicova jazda a dosiahnutý výkon nemeckého tímu bol tento rok excelentný," ospevoval účinkovanie tímu v druhej sezóne A1GP Michael. "Nico má všetko, čo potrebuje do budúcna - je to dlhá cesta na vrchol, ale on pracuje na sebe tvrdo, takže nie je dôvod, aby nedosiahol, čo chce. Som pyšný na to, že som Nemec, ale zároveň aj preto, lebo som s tímom v kontakte."
Mladý Nico takisto neskrýval nadšenie z úspechu: "Stalo sa mi to, čoho chce každý jazdec dosiahnúť. Vyhrávať preteky a vyhrať šampionát. To je to, čo sme tento rok dosiahli. Je to dobrý šampionát a je skvelé reprezentovať svoju krajinu. Som hrdý, že som mohol získať titul. Pri jazde potrebujete mať otvorené oči a pozerať sa na trati okolo seba. Mám dobrý cit na jazdcov. Som veľmi šťastný, že sme odviedli výbornú prácu v sezóne."
Foto: A1 Grand Prix Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?