HOUSTON - PRETEKY: Sebastien Bourdais si v sprievode svojho tímového kolegu prišiel pre ďalšie víťazstvo na hrbolatej trati v štáte Texas.
Namiesto zelenej vlajky sa organizátori rozhodli zamávať na začiatku štartovnému polu žltou vlajkou pre nedostatočné usporiadanie áut pred štartom. Bourdais sa ihneď v prvom kole trochu nefér ujal vedenia po prejazde šikanou na konci cielovej roviny a predbehol tak z pole position štartujúceho Willa Powera. Pilota tímu Australia zakrátko prekonal aj Justin Wilson.
Bourdais sa penalizácie za skrátenie trate cez šikanu nedočkal pravdepodobne aj preto, že o pár kôl neskôr pustil pred seba Justina Wilsona, ktorého však zakrátko opäť prekonal v boji o prvé miesto. Medzi tým sa na mimopódiové miesta dotiahli Oriol Servia a Graham Rahal.
V 28. kole sa objavila prvá žltá fáza od štartu, ktorú nezávisle spôsobili Matt Halliday a Robert Moreno na tom istom mieste. Halliday nezvládol ideálny prejazd šikanou a o stenu si poškodil ľavé predné koleso. Moreno si naoplátku v tej istej šikane poškodil predné krídlo. Obaja mohli pokračovať s veľkou stratou (u Hallidaya až 14 kôl), avšak bezpečnostné auto bolo nutné pre znečistenie trate. Tohto momentu využili takmer všetcia jazdci na zastávku v boxoch.
Po reštarte pretekov sa ustálilo poradie na čele v poradí Bourdais, Servia, Rahal, Wilson, Jani, Power, Doornboss a Pagenaud.
Nikomu neuniklo, že obloha sa postupne zaťahuje mračnom, ale našťastie do konca pretekov nespŕchlo, zato došlo k ďalšej žltej fáze v 47.kole. 48-ročný veterán Moreno dostal v 3. zákrute hodiny, pri ktorých monopost nepoškodil, ale bohužiaľ mu zhasol motor. Pokračovať mohol až po roztlačení traťovými komisármi.
Poslednú sériu zastávok v boxoch otvoril Simon Pagenaud. Nasledujúce kolá sa štartovné pole postupne u svojich mechanikov prestriedalo. Avšak na trati počas tohto procesu došlo k ďalšiemu incidentu. Sebastien Bourdais bol posledný, kto stihol opustiť boxy pred uzavretím z dôvodu žltej fázy, ktorú spôsobila hromadná havária.
Vinníkom bola tentokrát Katherine Legge. V nešťastnej šikane nabrala Neela Janiho a následne do jej odstaveného monopostu narazil Dan Clarke. Kto mohol, ten absolvoval poslednú zastávku, okrem jediného odvážlivca...
Do vedenia sa dostal Tristan Gommendy. Snáď každému bolo jasné, že bude musieť ešte raz absolvovať zastávku v boxoch, avšak Gommendy sa vedenia nechcel vzdať a pravdepodobne v domnení, že má dostatok paliva jazdil tesne pred Bourdaisom, kým mu iba dve kolá pred koncom nadobro nedošlo palivo, ktorým je v tomto šampionáte metanol. Bourdais tak spoločne s nováčikmi Grahamom Rahalom a Robertom Doornbossom siahli na pódiové umiestnenie v cieli.
Po treťom kole šestnásťdielného seriálu sa do vedenia dostáva trojnásobný obhájca titulu Sebastien Bourdais. Nasledujúce preteky sú na programe takmer o mesiac 20.5.2007. Štartovné pole sa tentokrát sťahuje do Číny na okruh Zhuhai.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.