HOUSTON - PRETEKY: Sebastien Bourdais si v sprievode svojho tímového kolegu prišiel pre ďalšie víťazstvo na hrbolatej trati v štáte Texas.
Namiesto zelenej vlajky sa organizátori rozhodli zamávať na začiatku štartovnému polu žltou vlajkou pre nedostatočné usporiadanie áut pred štartom. Bourdais sa ihneď v prvom kole trochu nefér ujal vedenia po prejazde šikanou na konci cielovej roviny a predbehol tak z pole position štartujúceho Willa Powera. Pilota tímu Australia zakrátko prekonal aj Justin Wilson.
Bourdais sa penalizácie za skrátenie trate cez šikanu nedočkal pravdepodobne aj preto, že o pár kôl neskôr pustil pred seba Justina Wilsona, ktorého však zakrátko opäť prekonal v boji o prvé miesto. Medzi tým sa na mimopódiové miesta dotiahli Oriol Servia a Graham Rahal.
V 28. kole sa objavila prvá žltá fáza od štartu, ktorú nezávisle spôsobili Matt Halliday a Robert Moreno na tom istom mieste. Halliday nezvládol ideálny prejazd šikanou a o stenu si poškodil ľavé predné koleso. Moreno si naoplátku v tej istej šikane poškodil predné krídlo. Obaja mohli pokračovať s veľkou stratou (u Hallidaya až 14 kôl), avšak bezpečnostné auto bolo nutné pre znečistenie trate. Tohto momentu využili takmer všetcia jazdci na zastávku v boxoch.
Po reštarte pretekov sa ustálilo poradie na čele v poradí Bourdais, Servia, Rahal, Wilson, Jani, Power, Doornboss a Pagenaud.
Nikomu neuniklo, že obloha sa postupne zaťahuje mračnom, ale našťastie do konca pretekov nespŕchlo, zato došlo k ďalšej žltej fáze v 47.kole. 48-ročný veterán Moreno dostal v 3. zákrute hodiny, pri ktorých monopost nepoškodil, ale bohužiaľ mu zhasol motor. Pokračovať mohol až po roztlačení traťovými komisármi.
Poslednú sériu zastávok v boxoch otvoril Simon Pagenaud. Nasledujúce kolá sa štartovné pole postupne u svojich mechanikov prestriedalo. Avšak na trati počas tohto procesu došlo k ďalšiemu incidentu. Sebastien Bourdais bol posledný, kto stihol opustiť boxy pred uzavretím z dôvodu žltej fázy, ktorú spôsobila hromadná havária.
Vinníkom bola tentokrát Katherine Legge. V nešťastnej šikane nabrala Neela Janiho a následne do jej odstaveného monopostu narazil Dan Clarke. Kto mohol, ten absolvoval poslednú zastávku, okrem jediného odvážlivca...
Do vedenia sa dostal Tristan Gommendy. Snáď každému bolo jasné, že bude musieť ešte raz absolvovať zastávku v boxoch, avšak Gommendy sa vedenia nechcel vzdať a pravdepodobne v domnení, že má dostatok paliva jazdil tesne pred Bourdaisom, kým mu iba dve kolá pred koncom nadobro nedošlo palivo, ktorým je v tomto šampionáte metanol. Bourdais tak spoločne s nováčikmi Grahamom Rahalom a Robertom Doornbossom siahli na pódiové umiestnenie v cieli.
Po treťom kole šestnásťdielného seriálu sa do vedenia dostáva trojnásobný obhájca titulu Sebastien Bourdais. Nasledujúce preteky sú na programe takmer o mesiac 20.5.2007. Štartovné pole sa tentokrát sťahuje do Číny na okruh Zhuhai.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.