HOUSTON - PRETEKY: Sebastien Bourdais si v sprievode svojho tímového kolegu prišiel pre ďalšie víťazstvo na hrbolatej trati v štáte Texas.
Namiesto zelenej vlajky sa organizátori rozhodli zamávať na začiatku štartovnému polu žltou vlajkou pre nedostatočné usporiadanie áut pred štartom. Bourdais sa ihneď v prvom kole trochu nefér ujal vedenia po prejazde šikanou na konci cielovej roviny a predbehol tak z pole position štartujúceho Willa Powera. Pilota tímu Australia zakrátko prekonal aj Justin Wilson.
Bourdais sa penalizácie za skrátenie trate cez šikanu nedočkal pravdepodobne aj preto, že o pár kôl neskôr pustil pred seba Justina Wilsona, ktorého však zakrátko opäť prekonal v boji o prvé miesto. Medzi tým sa na mimopódiové miesta dotiahli Oriol Servia a Graham Rahal.
V 28. kole sa objavila prvá žltá fáza od štartu, ktorú nezávisle spôsobili Matt Halliday a Robert Moreno na tom istom mieste. Halliday nezvládol ideálny prejazd šikanou a o stenu si poškodil ľavé predné koleso. Moreno si naoplátku v tej istej šikane poškodil predné krídlo. Obaja mohli pokračovať s veľkou stratou (u Hallidaya až 14 kôl), avšak bezpečnostné auto bolo nutné pre znečistenie trate. Tohto momentu využili takmer všetcia jazdci na zastávku v boxoch.
Po reštarte pretekov sa ustálilo poradie na čele v poradí Bourdais, Servia, Rahal, Wilson, Jani, Power, Doornboss a Pagenaud.
Nikomu neuniklo, že obloha sa postupne zaťahuje mračnom, ale našťastie do konca pretekov nespŕchlo, zato došlo k ďalšej žltej fáze v 47.kole. 48-ročný veterán Moreno dostal v 3. zákrute hodiny, pri ktorých monopost nepoškodil, ale bohužiaľ mu zhasol motor. Pokračovať mohol až po roztlačení traťovými komisármi.
Poslednú sériu zastávok v boxoch otvoril Simon Pagenaud. Nasledujúce kolá sa štartovné pole postupne u svojich mechanikov prestriedalo. Avšak na trati počas tohto procesu došlo k ďalšiemu incidentu. Sebastien Bourdais bol posledný, kto stihol opustiť boxy pred uzavretím z dôvodu žltej fázy, ktorú spôsobila hromadná havária.
Vinníkom bola tentokrát Katherine Legge. V nešťastnej šikane nabrala Neela Janiho a následne do jej odstaveného monopostu narazil Dan Clarke. Kto mohol, ten absolvoval poslednú zastávku, okrem jediného odvážlivca...
Do vedenia sa dostal Tristan Gommendy. Snáď každému bolo jasné, že bude musieť ešte raz absolvovať zastávku v boxoch, avšak Gommendy sa vedenia nechcel vzdať a pravdepodobne v domnení, že má dostatok paliva jazdil tesne pred Bourdaisom, kým mu iba dve kolá pred koncom nadobro nedošlo palivo, ktorým je v tomto šampionáte metanol. Bourdais tak spoločne s nováčikmi Grahamom Rahalom a Robertom Doornbossom siahli na pódiové umiestnenie v cieli.
Po treťom kole šestnásťdielného seriálu sa do vedenia dostáva trojnásobný obhájca titulu Sebastien Bourdais. Nasledujúce preteky sú na programe takmer o mesiac 20.5.2007. Štartovné pole sa tentokrát sťahuje do Číny na okruh Zhuhai.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?