Long Beach - 1.kvalifikácia: Pilot tímu Australia nenecháva nič na náhodu a hneď v piatkovej úvodnej kvalifikácii zajazdil najlepší čas.
Kvalifikačný systém seriálu Champ Car umožňuje bojovať o postavenie na štarte v piatkovej a sobotnej časti, pričom výsledné postavenie na štarte určuje najrýchlejší čas každého jednotlivca. Zvyčajne určuje postavenie až druhá časť pre prirodzené zrýchlenie pilotov počas víkendu vďaka spoznávaniu čím ďalej, tým viac pogumovanej trati a zásluhe mechanikov tímov, ktorí vďaka telemetrii zlepšujú nastavenie počas celého víkendu.
Boj o najlepší čas však má svoje významné opodstatnenie nie len kôli prípadnému zhoršeniu podmienok na trati, ale najmä pre zisk jedného majstrovského bodu a získanie privilégia na postavenie na najhoršom druhom mieste na štarte, nech dopadne výsledok druhej kvalifikácie akokoľvek.
Napriek tomu, že celému priebehu neohrozene velil obhájca titulu Sebastien Bourdais, záverečné merané kolo víťaza úvodných pretekov v Las Vegas Willa Powera prinieslo provizórny vavrín práve pilotovi tímu Australia. Bourdais sa napokon musel uspokojiť s druhým miestom, ktorého vo výsledkoch nasledoval nováčik šampionátu a tímový kolega víťaza Simon Pagenaud.
Foto: Walker Racing
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?