BAHRAJN - KVALIFIKACE; O vítězi první letošní kvalifikace rozhodla její polovina. Nejlepší čas Fillipiho nedokázal překonat už nikdo, dokonce ani on sám.
V úvodu kvalifikace byl nejrychlejší Andreas Zuber (iSport), kterého však v polovině třicetiminutového intervalu překonal na nových gumách Luca Filippi (Super Nova). „Bylo to velmi dobré kolo, potom jsme jen čekali, zda ho někdo překoná. Pro další výjezd jsme udělali nějakou změnu na voze, ale ta nebyla dobrá, přesto si myslím, že zítra může být náš vůz ještě rychlejší,“ uvedl Ital, který se ve své druhé sezoně v GP2 poprvé postaví na čelo startovního pole.
Mezi Filippiho a Zubera se v závěru vklínil Xandi Negrao (Minardi Piquet), který ztratil při svém dosud nejlepším kvalifikačním výkonu na pole position jen 85 tisícin vteřiny. „Myslím si, že můj dnešní čas byl překvapením pro mnohé a přiznám se, že i pro mne! Doufal jsem v nějaký dobrý kvalifikační výsledek a skutečně ho máme. Rozhodující bude zítřejší závod a start z první řady je pro výsledek výborný.“
Zuber si splnil svůj cíl, kterým bylo umístění v Top5. Jeho ztráta na nejrychlejšího není nijak velká a bude stát zítra na startu navíc v čisté stopě. „Nepodařilo se mi vytěžit z pneumatik maximum, ale závod je až zítra.“
Ve druhé řadě bude spolu se Zuberem stát nejrychlejší z dvojice s vozy mistrovského týmu ART di Grassi. Jeho kolega s finanční podporou Red Bull Ammermüller pokračoval i dnes ve svých nevýrazných výkonech z loňska a zajel až 15. čas.
Nejlepším debutantem letošního šampionátu je nositel slavného jména, synovec trojnásobného šampiona F1 Ayrtona Senny Bruno, jenž zajel pátý nejlepší čas před Japoncem Hiratem, který je členem juniorského programu týmu F1 Toyota.
Spíše zklamáním jsou výkony jezdců se zkušenostmi z Formule 1. Glock startuje ze 7. místa, Pizzonia z 12., Pantano 13. a Yamamoto dokonce 18. místa.
První z dvojice bahrajnských závodů začíná zítra v 15:30 našeho času.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.