BAHRAJN - KVALIFIKACE; O vítězi první letošní kvalifikace rozhodla její polovina. Nejlepší čas Fillipiho nedokázal překonat už nikdo, dokonce ani on sám.
V úvodu kvalifikace byl nejrychlejší Andreas Zuber (iSport), kterého však v polovině třicetiminutového intervalu překonal na nových gumách Luca Filippi (Super Nova). „Bylo to velmi dobré kolo, potom jsme jen čekali, zda ho někdo překoná. Pro další výjezd jsme udělali nějakou změnu na voze, ale ta nebyla dobrá, přesto si myslím, že zítra může být náš vůz ještě rychlejší,“ uvedl Ital, který se ve své druhé sezoně v GP2 poprvé postaví na čelo startovního pole.
Mezi Filippiho a Zubera se v závěru vklínil Xandi Negrao (Minardi Piquet), který ztratil při svém dosud nejlepším kvalifikačním výkonu na pole position jen 85 tisícin vteřiny. „Myslím si, že můj dnešní čas byl překvapením pro mnohé a přiznám se, že i pro mne! Doufal jsem v nějaký dobrý kvalifikační výsledek a skutečně ho máme. Rozhodující bude zítřejší závod a start z první řady je pro výsledek výborný.“
Zuber si splnil svůj cíl, kterým bylo umístění v Top5. Jeho ztráta na nejrychlejšího není nijak velká a bude stát zítra na startu navíc v čisté stopě. „Nepodařilo se mi vytěžit z pneumatik maximum, ale závod je až zítra.“
Ve druhé řadě bude spolu se Zuberem stát nejrychlejší z dvojice s vozy mistrovského týmu ART di Grassi. Jeho kolega s finanční podporou Red Bull Ammermüller pokračoval i dnes ve svých nevýrazných výkonech z loňska a zajel až 15. čas.
Nejlepším debutantem letošního šampionátu je nositel slavného jména, synovec trojnásobného šampiona F1 Ayrtona Senny Bruno, jenž zajel pátý nejlepší čas před Japoncem Hiratem, který je členem juniorského programu týmu F1 Toyota.
Spíše zklamáním jsou výkony jezdců se zkušenostmi z Formule 1. Glock startuje ze 7. místa, Pizzonia z 12., Pantano 13. a Yamamoto dokonce 18. místa.
První z dvojice bahrajnských závodů začíná zítra v 15:30 našeho času.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?