BAHRAJN - KVALIFIKACE; O vítězi první letošní kvalifikace rozhodla její polovina. Nejlepší čas Fillipiho nedokázal překonat už nikdo, dokonce ani on sám.
V úvodu kvalifikace byl nejrychlejší Andreas Zuber (iSport), kterého však v polovině třicetiminutového intervalu překonal na nových gumách Luca Filippi (Super Nova). „Bylo to velmi dobré kolo, potom jsme jen čekali, zda ho někdo překoná. Pro další výjezd jsme udělali nějakou změnu na voze, ale ta nebyla dobrá, přesto si myslím, že zítra může být náš vůz ještě rychlejší,“ uvedl Ital, který se ve své druhé sezoně v GP2 poprvé postaví na čelo startovního pole.
Mezi Filippiho a Zubera se v závěru vklínil Xandi Negrao (Minardi Piquet), který ztratil při svém dosud nejlepším kvalifikačním výkonu na pole position jen 85 tisícin vteřiny. „Myslím si, že můj dnešní čas byl překvapením pro mnohé a přiznám se, že i pro mne! Doufal jsem v nějaký dobrý kvalifikační výsledek a skutečně ho máme. Rozhodující bude zítřejší závod a start z první řady je pro výsledek výborný.“
Zuber si splnil svůj cíl, kterým bylo umístění v Top5. Jeho ztráta na nejrychlejšího není nijak velká a bude stát zítra na startu navíc v čisté stopě. „Nepodařilo se mi vytěžit z pneumatik maximum, ale závod je až zítra.“
Ve druhé řadě bude spolu se Zuberem stát nejrychlejší z dvojice s vozy mistrovského týmu ART di Grassi. Jeho kolega s finanční podporou Red Bull Ammermüller pokračoval i dnes ve svých nevýrazných výkonech z loňska a zajel až 15. čas.
Nejlepším debutantem letošního šampionátu je nositel slavného jména, synovec trojnásobného šampiona F1 Ayrtona Senny Bruno, jenž zajel pátý nejlepší čas před Japoncem Hiratem, který je členem juniorského programu týmu F1 Toyota.
Spíše zklamáním jsou výkony jezdců se zkušenostmi z Formule 1. Glock startuje ze 7. místa, Pizzonia z 12., Pantano 13. a Yamamoto dokonce 18. místa.
První z dvojice bahrajnských závodů začíná zítra v 15:30 našeho času.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.