GP2 PREVIEW; Šampionát GP2 se intenzivně připravuje na svoji třetí sezonu. Velmi populární seriál je v tuto chvíli skutečnou předsíní Formule 1 a hledá se nástupce Rosberga a Hamiltona.
Celá polovina početného startovního pole jezdců je tvořena začátečníky, kteří čekají s nebývalým odhodláním na svůj první start. Deset pilotů pojede šampionát podruhé a tři v něm startují od jeho zrodu. Rozhodně nejzkušenější je Xandi Negrao, který nechyběl ani na jednom testu či závodě, na druhé straně stojí čerstvě potvrzený Ho-Pin Tung, který ve voze Dallara GP2 neodjel zatím ani kolo.
Mezi velké favority lze počítat obhájce obou titulů v Poháru týmů ART Grand Prix, který vsadil na di Grassiho a Ammermüllera. Negrao bude vést po odchodu Piqueta stáj Minardi Piquet Sports, ale zatím se v předešlých sezonách nedokázal prosadit. Slibné šance má i iSport se zkušeným Glockem a Zuberem. Naopak riskovat se rozhodl Arden, který vsadil na nadějné ale málo zkušené mladíky Zaugga a Sennu. FMS International povede expilot F1 Pizzonia.
Dallara modifikovala vozy především po stránce aerodynamického přítlaku a variability pro možné změny nastavení. Úpravou prošel i čtyřlitrový osmiválec Renault, který monoposty pohání a obutí zajišťuje i nadále Bridgestone. Zatímco F1 startuje s drážkovanými pneumatikami, v GP2 se znovu pojede se slicky.
První závod je za dveřmi, po roční přestávce se seriál vrací do Bahrajnu, kde se budou rozdávat první mistrovské body již tento víkend.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?