GP2 PREVIEW; Šampionát GP2 se intenzivně připravuje na svoji třetí sezonu. Velmi populární seriál je v tuto chvíli skutečnou předsíní Formule 1 a hledá se nástupce Rosberga a Hamiltona.
Celá polovina početného startovního pole jezdců je tvořena začátečníky, kteří čekají s nebývalým odhodláním na svůj první start. Deset pilotů pojede šampionát podruhé a tři v něm startují od jeho zrodu. Rozhodně nejzkušenější je Xandi Negrao, který nechyběl ani na jednom testu či závodě, na druhé straně stojí čerstvě potvrzený Ho-Pin Tung, který ve voze Dallara GP2 neodjel zatím ani kolo.
Mezi velké favority lze počítat obhájce obou titulů v Poháru týmů ART Grand Prix, který vsadil na di Grassiho a Ammermüllera. Negrao bude vést po odchodu Piqueta stáj Minardi Piquet Sports, ale zatím se v předešlých sezonách nedokázal prosadit. Slibné šance má i iSport se zkušeným Glockem a Zuberem. Naopak riskovat se rozhodl Arden, který vsadil na nadějné ale málo zkušené mladíky Zaugga a Sennu. FMS International povede expilot F1 Pizzonia.
Dallara modifikovala vozy především po stránce aerodynamického přítlaku a variability pro možné změny nastavení. Úpravou prošel i čtyřlitrový osmiválec Renault, který monoposty pohání a obutí zajišťuje i nadále Bridgestone. Zatímco F1 startuje s drážkovanými pneumatikami, v GP2 se znovu pojede se slicky.
První závod je za dveřmi, po roční přestávce se seriál vrací do Bahrajnu, kde se budou rozdávat první mistrovské body již tento víkend.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?