Power získava prvú trofej sezóny

Power, Will
Power, Will, foto: Champ Car World Series
Jozef Smrtník 9. dubna 2007 00:06
Sdílej:

LAS VEGAS - PRETEKY: Pilot tímu Australia sa dokázal vyhnúť divokému priebehu úvodu pretekov, aby si napokon odniesol cenné víťazstvo z nevadskej púšte.

Zavádzacie kolo roztiahlo štartovné pole natoľko, že bolo nutné, aby si ho piloti opäť zopakovali. Po ňom už skutočne došlo k prvému štartu v sezóne 2007. Avšak ihneď vo štvrtej zákrute nastal prvý incident.

Po kolízii nováčikov Grahama Rahala s Mattom Hallydayom skončil iba 19-ročný pilot tímu Newman/Haas/Lanigan so zlomeným kolesom a Hallyday bol odtiahnutý do boxov. Odstraňovanie trosiek trvalo šesť kôl, ale reštart opäť nebol hladký, pretože prišla ďalšia žltá fáza vďaka hodinám Alexa Figgeho. V následnom rozbehnutí pretekov jazdil na čele Paul Tracy z tímu Forsythe Racing. To mu však vydržalo iba do desiatého kola, kedy sa pilot tímu Australia Will Power vrátil do vedenia

Nástrahy mestskej trate boli opäť nekompromisné v 13. kole a vedúca skupina v zložení Power, Tracy, Tagliani, Junqueira a Doornboss si rovnako ako ostatní piloti museli cez vysielačku vypočuť opäť oznam "Yellow Flag" pre haváriu Dana Clarka v 3.zákrute. Väčšina tímov využila tento moment po uvoľnení vjazdu do pit lane na prvú zastávku v boxoch, avšak prekvapivo tak neurobili piloti na popredných miestach okrem Taglianiho.

Medzi tým sa zo zadných miest predieral dopredu nešťastník z kvalifikácie Sebastien Bourdais a v tomto momente už jazdil na šiestom mieste s jednou zastávkou na konte a s postupom dopredu zďaleka neskončil. V čase, keď pre poruchu musel odstúpiť Justin Wilson, Bourdais raketovým postupom dobil tretie miesto behom dvoch kôl. Jeho trápenie počas víkendu sa však neskončilo a defekt kolesa zmaril jeho snahu o dobrý výsledok. V tej chvíli však obhájca titulu netušil, že o osem kôl neskôr skončí preteky po zlomení predného ľavého kolesa nadobro.

V 29.kole zamierili do boxov konečne aj vedúci piloti, ale na ich vzájomnom poradí sa nič nezmenilo a vedenia sa dočasne ujal Alex Tagliani nasledovaný Simonom Pagenaudom. Avšak aj oni museli neskôr do boxov a do čela sa vrátil Power nasledovaný Doornbossom a Janim.

Posledná zastávka Willa Powera nebola príliš ideálna, keď špatne zastavil a vyrazil jednému z mechanikov nové koleso z ruky. Napriek tejto chybe dokázal v samotnom závere dôjsť do cieľa na prvom mieste s veľkým odstupom pred Robertom Doornbossom. Tretie miesto si napokon vybojoval Paul Tracy.

Foto: Champ Car World Series

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.