LAS VEGAS - PRETEKY: Pilot tímu Australia sa dokázal vyhnúť divokému priebehu úvodu pretekov, aby si napokon odniesol cenné víťazstvo z nevadskej púšte.
Zavádzacie kolo roztiahlo štartovné pole natoľko, že bolo nutné, aby si ho piloti opäť zopakovali. Po ňom už skutočne došlo k prvému štartu v sezóne 2007. Avšak ihneď vo štvrtej zákrute nastal prvý incident.
Po kolízii nováčikov Grahama Rahala s Mattom Hallydayom skončil iba 19-ročný pilot tímu Newman/Haas/Lanigan so zlomeným kolesom a Hallyday bol odtiahnutý do boxov. Odstraňovanie trosiek trvalo šesť kôl, ale reštart opäť nebol hladký, pretože prišla ďalšia žltá fáza vďaka hodinám Alexa Figgeho. V následnom rozbehnutí pretekov jazdil na čele Paul Tracy z tímu Forsythe Racing. To mu však vydržalo iba do desiatého kola, kedy sa pilot tímu Australia Will Power vrátil do vedenia
Nástrahy mestskej trate boli opäť nekompromisné v 13. kole a vedúca skupina v zložení Power, Tracy, Tagliani, Junqueira a Doornboss si rovnako ako ostatní piloti museli cez vysielačku vypočuť opäť oznam "Yellow Flag" pre haváriu Dana Clarka v 3.zákrute. Väčšina tímov využila tento moment po uvoľnení vjazdu do pit lane na prvú zastávku v boxoch, avšak prekvapivo tak neurobili piloti na popredných miestach okrem Taglianiho.
Medzi tým sa zo zadných miest predieral dopredu nešťastník z kvalifikácie Sebastien Bourdais a v tomto momente už jazdil na šiestom mieste s jednou zastávkou na konte a s postupom dopredu zďaleka neskončil. V čase, keď pre poruchu musel odstúpiť Justin Wilson, Bourdais raketovým postupom dobil tretie miesto behom dvoch kôl. Jeho trápenie počas víkendu sa však neskončilo a defekt kolesa zmaril jeho snahu o dobrý výsledok. V tej chvíli však obhájca titulu netušil, že o osem kôl neskôr skončí preteky po zlomení predného ľavého kolesa nadobro.
V 29.kole zamierili do boxov konečne aj vedúci piloti, ale na ich vzájomnom poradí sa nič nezmenilo a vedenia sa dočasne ujal Alex Tagliani nasledovaný Simonom Pagenaudom. Avšak aj oni museli neskôr do boxov a do čela sa vrátil Power nasledovaný Doornbossom a Janim.
Posledná zastávka Willa Powera nebola príliš ideálna, keď špatne zastavil a vyrazil jednému z mechanikov nové koleso z ruky. Napriek tejto chybe dokázal v samotnom závere dôjsť do cieľa na prvom mieste s veľkým odstupom pred Robertom Doornbossom. Tretie miesto si napokon vybojoval Paul Tracy.
Foto: Champ Car World Series
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.