Zatiaľ čo si Paul Tracy poistil pvý rad na štarte, jeho najväčší rival Sebastien Bourdais bojuje s detskými chorobami svojho nového monopostu. Najväčším prekvapením víkendu je však nováčik Simon Pagenaud.
Paul Tracy - Forsythe Racing - 1.miesto: Cítim sa skvele. Chcem sa poďakovať celému tímu Forsythe Racing a všetkým sponzorom. Pracovali sme skutočne tvrdo počas celej zimy. Značná časť práce pribudla po prevzatí druhého auta pred víkendom, ale obdržali sme skupinu ľudí, ktorí pribudli spoločne s Máriom (Dominguezom). Už nemôžem byť viac šťastný z tímu, Gerryho Forsytheho a mojich fanúšikov, ktorí sú tu.
Simon Pagenaud (nováčik) - Team Australia - 2.miesto: Skvelé, cítim sa dnes skutočne dobre. Je jasné, že počas víkendu odvádzame skvelú prácu. Neveril som, že budem schopný skončiť medzi prvými tromi miestami v kvalifikácii v mojich prvých pretekoch Champ Car. Myslím si, že máme na to, byť rýchli aj v pretekoch. Použili sme mäkkú zmes pre boj o prvé miesto. Bohužiaľ Paul odviedol lepšiu prácu. Dúfam, že zajtra budeme rovnako rýchli a dosiahneme prvý, alebo druhý rad na štarte.
Sebastien Bourdais - Newman/Haas/Lanigan Racing - 3.miesto: Dobre, je toho veľa, čo sa udialo od testov. Zaoberáme sa riešením problému za problémom a je to tvrdé. Domnievam sa, že tím odvádza skvelú prácu, ale zdá sa, že to nemáme plne vo svojich rokách. Zatiaľ sa nám nedarí dosiahnúť dostatočnú spoľahlivosť medzi systémom motora a prevodovky. Je to znepokojujúce, pretože ak nedokážete odjazdiť spoľahlivo viac, ako 15 kôl, do pretekov je to veľký problém. Napriek tomu, keď sme na trati, sme celkom rýchli. Odjazdil som jediné merané kolo s tvrdou zmesou a auto sa chovalo skutočne dobre. Zatiaľ nemám k tomu čo povedať.
Foto: Champ Car World Series
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?