Zatiaľ čo si Paul Tracy poistil pvý rad na štarte, jeho najväčší rival Sebastien Bourdais bojuje s detskými chorobami svojho nového monopostu. Najväčším prekvapením víkendu je však nováčik Simon Pagenaud.
Paul Tracy - Forsythe Racing - 1.miesto: Cítim sa skvele. Chcem sa poďakovať celému tímu Forsythe Racing a všetkým sponzorom. Pracovali sme skutočne tvrdo počas celej zimy. Značná časť práce pribudla po prevzatí druhého auta pred víkendom, ale obdržali sme skupinu ľudí, ktorí pribudli spoločne s Máriom (Dominguezom). Už nemôžem byť viac šťastný z tímu, Gerryho Forsytheho a mojich fanúšikov, ktorí sú tu.
Simon Pagenaud (nováčik) - Team Australia - 2.miesto: Skvelé, cítim sa dnes skutočne dobre. Je jasné, že počas víkendu odvádzame skvelú prácu. Neveril som, že budem schopný skončiť medzi prvými tromi miestami v kvalifikácii v mojich prvých pretekoch Champ Car. Myslím si, že máme na to, byť rýchli aj v pretekoch. Použili sme mäkkú zmes pre boj o prvé miesto. Bohužiaľ Paul odviedol lepšiu prácu. Dúfam, že zajtra budeme rovnako rýchli a dosiahneme prvý, alebo druhý rad na štarte.
Sebastien Bourdais - Newman/Haas/Lanigan Racing - 3.miesto: Dobre, je toho veľa, čo sa udialo od testov. Zaoberáme sa riešením problému za problémom a je to tvrdé. Domnievam sa, že tím odvádza skvelú prácu, ale zdá sa, že to nemáme plne vo svojich rokách. Zatiaľ sa nám nedarí dosiahnúť dostatočnú spoľahlivosť medzi systémom motora a prevodovky. Je to znepokojujúce, pretože ak nedokážete odjazdiť spoľahlivo viac, ako 15 kôl, do pretekov je to veľký problém. Napriek tomu, keď sme na trati, sme celkom rýchli. Odjazdil som jediné merané kolo s tvrdou zmesou a auto sa chovalo skutočne dobre. Zatiaľ nemám k tomu čo povedať.
Foto: Champ Car World Series
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.