Las Vegas - 1.kvalifikácia: Kanadský pilot dnes môže zaspávať so skojnosťou na duši. Okrem bodu za najrýchlejší čas z 1.kvalifikácie si poistil štart z prvej rady.
Nech už dopadne výsledok Paula Tracyho v zajtrajšej druhej kvalifikácii akokoľvek, na štarte bude mať najhoršie druhé miesto. Okrem pilota tímu Forsythe Racing sa v dnešnej kvalifikácii dostal pod hranicu minúty a dvadsať sekúnd víťaz druhého tréningu Simon Pagenaud.
Na absolvovanie kvalifikácie majú piloti k dispozícii 15 kôl, pričom spravidla si ich rozdelujú do dvoch stintov po 7, alebo 8 kôl. Na prvý pokus v boji o postavenie na štarte sa vybral nešťastník z druhého tréningu Mario Dominguez. Tím rýchlo odhalil príčinu jeho poruchy, ktorou nebola ani tak samotná prevodovka, ako iba elektronika riadenia prevodovky. Tá sa nachádza priamo vo volante a po novom je riadená páčkami pod volantom rovnako, ako vo Formuli 1.
Sebastien Bourdais, ktorý mal v tréningu technické problémy sa takisto nevyhol nástrahám detských chorôb nového monopostu Dallara DP01, ale napriek tomu sa tímu podarilo problémy odstrániť a zaradil sa za fantasticky jazdiaceho Simona Pagenauda.
Foto: Photo by Michael Levitt, USA LAT Photographic
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?