Las Vegas - 1.tréning: Úvodný tréning s novým monopostom DP01 vyšiel najlepšie francúzskemu obhájcovi titulu. Priebeh sa nezaobišiel bez kolízií.
Favoriti a zároveň víťazi úvodného tréningu Sebastien Bourdais a Paul Tracy vyrazili do ulíc slávneho mesta hazardu Las Vegas prakticky ihneď po zasvietení zelenej. Avšak prvý, kto sa skutočne odvážil zaznamenať prvý nameraný čas bez potreby inštalačného kola bol nováčik z tímu PCM Ryan Dalziel.
Desať minút od začiatku sa však do vedenia dostal Paul Tracy z tímu Forsythe Racing, čím odštartoval aktívnu účasť favoritov na trati. Výborne si počínali viacerí nováčikovia, o čom presvedčil Simon Pagenaud z tímu Austrália, ktorý sa dokázal ujať vedenia. Prvenstvo sa však stalo naďalej horúcim miestom, ktoré napokon zostalo obhájcovi titulu Sebastienovi Bourdaisovi.
Ako je už zvykom a obzvlášť v mestských podmienkach dochádza často k incidentom, ktoré si vyžadujú takzvanú červenú fázu, ktorá sa využíva najmä v tréningoch a výnimočne aj v pretekoch. Táto fáza má za následok prerušenie tréningu, alebo pretekov, kedy musia všetcia ukončiť jazdu a zájsť do boxov. Častou príčinou je buď havária, alebo kolízia pilotov, alebo nečistota na trati brániaca bezpečnej jazde.
Úvodný tréning zaradil nečakane do programu dve červené fázy, o ktoré sa postarali piloti Alex Figge a Bruno Junqueira. Nováčik Figge nezvládol prejazd 3. zákrutou a skončil v bariére z pneumatík. Skúsenejší Junqueira doplatil na poruchu plynového pedálu a pre zmenu vyskúšal odolnosť pneumatík v deviatej zákrute.
Foto: Champ Car World Series
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.