Las Vegas - 1.tréning: Úvodný tréning s novým monopostom DP01 vyšiel najlepšie francúzskemu obhájcovi titulu. Priebeh sa nezaobišiel bez kolízií.
Favoriti a zároveň víťazi úvodného tréningu Sebastien Bourdais a Paul Tracy vyrazili do ulíc slávneho mesta hazardu Las Vegas prakticky ihneď po zasvietení zelenej. Avšak prvý, kto sa skutočne odvážil zaznamenať prvý nameraný čas bez potreby inštalačného kola bol nováčik z tímu PCM Ryan Dalziel.
Desať minút od začiatku sa však do vedenia dostal Paul Tracy z tímu Forsythe Racing, čím odštartoval aktívnu účasť favoritov na trati. Výborne si počínali viacerí nováčikovia, o čom presvedčil Simon Pagenaud z tímu Austrália, ktorý sa dokázal ujať vedenia. Prvenstvo sa však stalo naďalej horúcim miestom, ktoré napokon zostalo obhájcovi titulu Sebastienovi Bourdaisovi.
Ako je už zvykom a obzvlášť v mestských podmienkach dochádza často k incidentom, ktoré si vyžadujú takzvanú červenú fázu, ktorá sa využíva najmä v tréningoch a výnimočne aj v pretekoch. Táto fáza má za následok prerušenie tréningu, alebo pretekov, kedy musia všetcia ukončiť jazdu a zájsť do boxov. Častou príčinou je buď havária, alebo kolízia pilotov, alebo nečistota na trati brániaca bezpečnej jazde.
Úvodný tréning zaradil nečakane do programu dve červené fázy, o ktoré sa postarali piloti Alex Figge a Bruno Junqueira. Nováčik Figge nezvládol prejazd 3. zákrutou a skončil v bariére z pneumatík. Skúsenejší Junqueira doplatil na poruchu plynového pedálu a pre zmenu vyskúšal odolnosť pneumatík v deviatej zákrute.
Foto: Champ Car World Series
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?