Mexico City - hlavné preteky: Oliver Jarvis z Veľkej Británie si po zaváhaní Malajzie na štarte odnáša prvé cenné víťazstvo. Česko odchádza z Mexika bez bodov.
Na zhasnutie štartovacích svetiel neskoro zareagoval víťaz šprintu Alex Yoong, čo ho stálo viacero miest. Tejto situácie naopak využil tím Veľkej Británie, USA a Južnej Afriky. Tím Francúzska musel predčasne navštíviť boxy pre zlomené krídlo.
Zastávky v boxoch sa otvorili príchodom ôsmeho kola, čoho ihneď využil líder pretekov Oliver Jarvis. Výborne zvládnutá zastávka zabezpečila jeho bezproblémové udržanie prvého miesta. Po zastávkovej rošáde tak vedúcu Veľkú Britániu nasledovalo USA, Južná Afrika, Taliansko, Malajzia, Portugalsko, Nový Zéland a Austrália.
Najväčším nešťastníkom pretekov bol domáci pilot Salvador Duran. V 14. kole sa na jeho aute objavili problémy s palivovým čerpadlom. S pokazeným autom ešte dokázal prísť do boxov, ale tam musel chtiac nechtiac vystúpiť so smútkom na tvári. Z rodného mesta si tak odnáša jediný bod získaný v šprinte.
Záverečné kolá boli pre lídra nepríjemné. Jarvis oznámil tímu do visielačky, že cíti silné vibrácie na aute a že hrozí tak defekt. Tím bol pripravený na nevyhnutnú opravu, ktorá by však znamenala istú stratu vedenia. Vibrácie sa však zakrátko zmiernili a s tesným odstupom iba siedmich desatín sekundy vyhral pred Američanom Jonathanom Summertonom. Na pódium sa spoločne s nimi postavila Južná Afrika pilotovaná Adrianom Zaugom.
Minulý rok bolo Mexiko na trati v Monterrey pre český tím pozitívne, ale to si už nemohol povedať po poslednom víkende. Jarek Janiš odchádza z hlavných pretekov s rovnakým výsledkom, ako v šprinte bez bodov.
Nemecko svoju šancu na zisk titulu nevyužilo, pretože Christian Vietoris získal iba dva body za deviaté miesto. V boji o titul už zostávajú iba tímy Nemecka a Nového Zélandu. Vďaka víťazstvu Olivera Jarvisa však zostáva Veľkej Británii teoretická šanca na zisk titulu vicemajstra.
Mexico City - výsledky hlavných pretekov:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Oliver JARVIS Veľká Británia 1:07:37.362 - 2 Jonathan SUMMERTON USA 1:07:38.052 +0.690 3 Adrian ZAUGG Južná Afrika 1:07:47.418 +10.056 4 Enrico TOCCACELO Taliansko 1:07:51.449 +14.087 5 Alex YOONG Malajzia 1:07:56.633 +19.271 6 Jonny REID Nový Zéland 1:07:59.003 +21.641 7 Alvaro PARENTE Portugalsko 1:08:00.771 +23.409 8 Ian DYK Austrália 1:08:11.430 +34.068 9 Christian VIETORIS Nemecko 1:08:12.673 +35.311 10 Ho-Pin TUNG Ćína 1:08:13.604 +36.242 11 Ananda MIKOLA Indonézia 1:08:14.271 +36.909 12 Jarek JANIŠ Česká Republika 1:08:14.773 +37.411 13 Bruno JUNQUEIRA Brazília 1:08:15.239 +37.877 14 Marcel FASSLER Švajčiarsko 1:08:19.600 +42.238 15 James HINCHCLIFFE Kanada 1:08:28.501 +51.139 16 Richard LYONS Írsko 1:08:41.340 +1:03.978 17 Jeroen BLEEKEMOLEN Holandsko 1:08:48.853 +1:11.491 18 Narain KARTHIKEYAN India 1:07:41.184 1 kolo 19 Allam KHODAIR Libanon 1:08:54.648 1 kolo 20 Jean Karl VERNAY Francúzsko 1:08:59.088 1 kolo 21 Nur ALI Pakistan 1:07:54.210 2 kola 22 Salvador DURAN Mexiko 21:53.692 31 kol
Foto: A1 Grand Prix Media
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?