Mexico City - hlavné preteky: Oliver Jarvis z Veľkej Británie si po zaváhaní Malajzie na štarte odnáša prvé cenné víťazstvo. Česko odchádza z Mexika bez bodov.
Na zhasnutie štartovacích svetiel neskoro zareagoval víťaz šprintu Alex Yoong, čo ho stálo viacero miest. Tejto situácie naopak využil tím Veľkej Británie, USA a Južnej Afriky. Tím Francúzska musel predčasne navštíviť boxy pre zlomené krídlo.
Zastávky v boxoch sa otvorili príchodom ôsmeho kola, čoho ihneď využil líder pretekov Oliver Jarvis. Výborne zvládnutá zastávka zabezpečila jeho bezproblémové udržanie prvého miesta. Po zastávkovej rošáde tak vedúcu Veľkú Britániu nasledovalo USA, Južná Afrika, Taliansko, Malajzia, Portugalsko, Nový Zéland a Austrália.
Najväčším nešťastníkom pretekov bol domáci pilot Salvador Duran. V 14. kole sa na jeho aute objavili problémy s palivovým čerpadlom. S pokazeným autom ešte dokázal prísť do boxov, ale tam musel chtiac nechtiac vystúpiť so smútkom na tvári. Z rodného mesta si tak odnáša jediný bod získaný v šprinte.
Záverečné kolá boli pre lídra nepríjemné. Jarvis oznámil tímu do visielačky, že cíti silné vibrácie na aute a že hrozí tak defekt. Tím bol pripravený na nevyhnutnú opravu, ktorá by však znamenala istú stratu vedenia. Vibrácie sa však zakrátko zmiernili a s tesným odstupom iba siedmich desatín sekundy vyhral pred Američanom Jonathanom Summertonom. Na pódium sa spoločne s nimi postavila Južná Afrika pilotovaná Adrianom Zaugom.
Minulý rok bolo Mexiko na trati v Monterrey pre český tím pozitívne, ale to si už nemohol povedať po poslednom víkende. Jarek Janiš odchádza z hlavných pretekov s rovnakým výsledkom, ako v šprinte bez bodov.
Nemecko svoju šancu na zisk titulu nevyužilo, pretože Christian Vietoris získal iba dva body za deviaté miesto. V boji o titul už zostávajú iba tímy Nemecka a Nového Zélandu. Vďaka víťazstvu Olivera Jarvisa však zostáva Veľkej Británii teoretická šanca na zisk titulu vicemajstra.
Mexico City - výsledky hlavných pretekov:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Oliver JARVIS Veľká Británia 1:07:37.362 - 2 Jonathan SUMMERTON USA 1:07:38.052 +0.690 3 Adrian ZAUGG Južná Afrika 1:07:47.418 +10.056 4 Enrico TOCCACELO Taliansko 1:07:51.449 +14.087 5 Alex YOONG Malajzia 1:07:56.633 +19.271 6 Jonny REID Nový Zéland 1:07:59.003 +21.641 7 Alvaro PARENTE Portugalsko 1:08:00.771 +23.409 8 Ian DYK Austrália 1:08:11.430 +34.068 9 Christian VIETORIS Nemecko 1:08:12.673 +35.311 10 Ho-Pin TUNG Ćína 1:08:13.604 +36.242 11 Ananda MIKOLA Indonézia 1:08:14.271 +36.909 12 Jarek JANIŠ Česká Republika 1:08:14.773 +37.411 13 Bruno JUNQUEIRA Brazília 1:08:15.239 +37.877 14 Marcel FASSLER Švajčiarsko 1:08:19.600 +42.238 15 James HINCHCLIFFE Kanada 1:08:28.501 +51.139 16 Richard LYONS Írsko 1:08:41.340 +1:03.978 17 Jeroen BLEEKEMOLEN Holandsko 1:08:48.853 +1:11.491 18 Narain KARTHIKEYAN India 1:07:41.184 1 kolo 19 Allam KHODAIR Libanon 1:08:54.648 1 kolo 20 Jean Karl VERNAY Francúzsko 1:08:59.088 1 kolo 21 Nur ALI Pakistan 1:07:54.210 2 kola 22 Salvador DURAN Mexiko 21:53.692 31 kol
Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?