Homestead, kvalifikace: Dan Wheldon nechává konkurenci daleko za sebou. Na první místo ještě nikoho nepustil. Po vítězných trénincích následovala kvalifikace – a tu ovládl také.
Druhé místo obsadil Sam Hornish, se kterým Wheldon prohrál loňský šampionát o jediný bod.
Avšak nechybělo mnoho a Wheldon o pole-position přišel. Oba jezdce dělily pouhé tři tisíciny vteřiny. „Zdá se mi, že na dráze jsme byli pokaždé spolu, není to tedy velké překvapení,“ řekl Wheldon. „Oba jsme měli dobré vozy.“
Spokojený může být tým Andretti Green. Dario Franchitti, Tony Kanaan a Mario Andretti zajeli třetí, čtvrtý a pátý nejrychlejší čas. Až osmý byl Castroneves, těsně za jeho zády je Sarah Fisher. Danica Patrick odstartuje až ze čtrnáctého místa.
foto: Target Chip Ganassi Racing
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.