Mexico City - tréning nováčikov: Oba úvodné tréningy, na ktorých sa predviedli jazdci s privilégiom nováčika boli v jednoznačnej dominancii tímu Veľkej Británie pred Nemeckom.
Úvodné kilometre pretekárskeho víkendu sa otvorili pre pilotov, ktorí nemajú na svojom konte viac, ako 3 preteky. Medzi nich sa radí aj víťaz oboch meraných častí Olivier Jarvis, ktorý zároveň nastúpi aj do ostatných tréningov víkendu vrátane pretekov. Rovnako je na tom so skúsenosťami aj Christian Vietoris držiaci tímové eso v rukáve pre možný zisk titulu počas víkendu. V tréningu sa zakaždým zaradil za vedúceho Jarvisa.
Výkony tímov na nasledujúcich pozíciách už neboli také stabilné. V úvode si tretie miesto poistil Allam Khodair z Libanonu nasledovaný náhradníkom švajčiarského tímu Marcelom Fässlerom. V ďalšom tréningu už patrili tieto pozície Južnej Afrike a Holandsku.
Výkon Jarka Janiše za zatiaľ drží po zisku siedmeho a ôsmeho najrýchlejšieho času v lepšej polovici štartovného poľa. Do nasledujúcich tréningov však nastupuje medzi skúsených jazdcov...
Mexico City - výsledky trénigu nováčikov - 1.časť:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Oliver Jarvis Veľká Británia 1:29.139 - 2 Christian Vietoris Holandsko 1:29.324 +0.185 3 Allam Khodair Libanon 1:29.987 +0.848 4 Marcel Fässler Švajčiarsko 1:30.001 +0.862 5 Ian Dyk Austrália 1:30.080 +0.941 6 Sergio Perez Mexiko 1:30.142 +1.003 7 Janiš Jarek Česká Republika 1:30.167 +1.028 8 Renger Van Der Zande Holandsko 1:30.314 +1.175 9 Jonathan Summerton USA 1:30.356 +1.217 10 Alan Van Der Merve Južná Afrika 1:30.469 +1.330 11 Narain Karthikeyan India 1:30.752 +1.613 12 Kevin Lacroix Kanada 1:30.842 +1.703 13 Joao Urbano Portugalsko 1:31.137 +1.998 14 Jean Karl Vernay Francúzsko 1:31.234 +2.095 15 Ho-Pin Tung Čína 1:31.310 +2.171 16 John O'Hara Írsko 1:31.589 +2.450 17 Moreno Soeprapto Indonézia 1:34.248 +5.109 18 Aaron Lim Malajzia 1:35.079 +5.940 19 Nur Ali Pakistan 1:35.567 +6.428
Mexico City - výsledky trénigu nováčikov - 2.časť:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Oliver Jarvis Veľká Británia 1:28.597 - 2 Christian Vietoris Nemecko 1:29.244 +0.647 3 Alan Van Der Merve Južná Afrika 1:29.836 +1.239 4 Renger Van Der Zande Holandsko 1:29.840 +1.243 5 Narain Karthikeyan India 1:30.149 +1.552 6 Ian Dyk Austrália 1:30.189 +1.592 7 Jean Karl Vernay Francúzsko 1:30.222 +1.625 8 Janis Jarek Česká Republika 1:30.374 +1.777 9 Marcel Fässler Švajčiarsko 1:30.397 +1.800 10 Jonathan Summerton USA 1:30.402 +1.805 11 Ho-Pin Tung Čína 1:30.408 +1.811 12 Sergio Perez Mexiko 1:30.484 +1.887 13 Kevin Lacroix Kanada 1:30.499 +1.902 14 Joao Urbano Portugalsko 1:30.843 +2.246 15 Allam Khodair Libanon 1:31.130 +2.533 16 John O'Hara Ireland 1:31.487 +2.890 17 Aaron Lim Malajzia 1:32.067 +3.470 18 Moreno Soeprapto Indonézia 1:33.197 +4.600 19 Nur Ali Pakistan 1:33.304 +4.707
Foto: A1 Grand Prix Media
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?