Mexico City - tréning nováčikov: Oba úvodné tréningy, na ktorých sa predviedli jazdci s privilégiom nováčika boli v jednoznačnej dominancii tímu Veľkej Británie pred Nemeckom.
Úvodné kilometre pretekárskeho víkendu sa otvorili pre pilotov, ktorí nemajú na svojom konte viac, ako 3 preteky. Medzi nich sa radí aj víťaz oboch meraných častí Olivier Jarvis, ktorý zároveň nastúpi aj do ostatných tréningov víkendu vrátane pretekov. Rovnako je na tom so skúsenosťami aj Christian Vietoris držiaci tímové eso v rukáve pre možný zisk titulu počas víkendu. V tréningu sa zakaždým zaradil za vedúceho Jarvisa.
Výkony tímov na nasledujúcich pozíciách už neboli také stabilné. V úvode si tretie miesto poistil Allam Khodair z Libanonu nasledovaný náhradníkom švajčiarského tímu Marcelom Fässlerom. V ďalšom tréningu už patrili tieto pozície Južnej Afrike a Holandsku.
Výkon Jarka Janiše za zatiaľ drží po zisku siedmeho a ôsmeho najrýchlejšieho času v lepšej polovici štartovného poľa. Do nasledujúcich tréningov však nastupuje medzi skúsených jazdcov...
Mexico City - výsledky trénigu nováčikov - 1.časť:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Oliver Jarvis Veľká Británia 1:29.139 - 2 Christian Vietoris Holandsko 1:29.324 +0.185 3 Allam Khodair Libanon 1:29.987 +0.848 4 Marcel Fässler Švajčiarsko 1:30.001 +0.862 5 Ian Dyk Austrália 1:30.080 +0.941 6 Sergio Perez Mexiko 1:30.142 +1.003 7 Janiš Jarek Česká Republika 1:30.167 +1.028 8 Renger Van Der Zande Holandsko 1:30.314 +1.175 9 Jonathan Summerton USA 1:30.356 +1.217 10 Alan Van Der Merve Južná Afrika 1:30.469 +1.330 11 Narain Karthikeyan India 1:30.752 +1.613 12 Kevin Lacroix Kanada 1:30.842 +1.703 13 Joao Urbano Portugalsko 1:31.137 +1.998 14 Jean Karl Vernay Francúzsko 1:31.234 +2.095 15 Ho-Pin Tung Čína 1:31.310 +2.171 16 John O'Hara Írsko 1:31.589 +2.450 17 Moreno Soeprapto Indonézia 1:34.248 +5.109 18 Aaron Lim Malajzia 1:35.079 +5.940 19 Nur Ali Pakistan 1:35.567 +6.428
Mexico City - výsledky trénigu nováčikov - 2.časť:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Oliver Jarvis Veľká Británia 1:28.597 - 2 Christian Vietoris Nemecko 1:29.244 +0.647 3 Alan Van Der Merve Južná Afrika 1:29.836 +1.239 4 Renger Van Der Zande Holandsko 1:29.840 +1.243 5 Narain Karthikeyan India 1:30.149 +1.552 6 Ian Dyk Austrália 1:30.189 +1.592 7 Jean Karl Vernay Francúzsko 1:30.222 +1.625 8 Janis Jarek Česká Republika 1:30.374 +1.777 9 Marcel Fässler Švajčiarsko 1:30.397 +1.800 10 Jonathan Summerton USA 1:30.402 +1.805 11 Ho-Pin Tung Čína 1:30.408 +1.811 12 Sergio Perez Mexiko 1:30.484 +1.887 13 Kevin Lacroix Kanada 1:30.499 +1.902 14 Joao Urbano Portugalsko 1:30.843 +2.246 15 Allam Khodair Libanon 1:31.130 +2.533 16 John O'Hara Ireland 1:31.487 +2.890 17 Aaron Lim Malajzia 1:32.067 +3.470 18 Moreno Soeprapto Indonézia 1:33.197 +4.600 19 Nur Ali Pakistan 1:33.304 +4.707
Foto: A1 Grand Prix Media
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.