České farby bude obhajovať Janiš

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 21. března 2007 16:49
Sdílej:

Po štarte v dvanásťhodinových pretekoch v Sebringu sa Jarek Janiš presúva do Mexika, aby nastávajúci víkend nastúpil do pretekov A1GP na okruhu bratov Rodriguezovcov.

Po skoro mesačnej prestávke sa šampionát A1GP presúva na americký kontinent, konkrétne do Mexika. Na rozdiel od minulého roku sa preteky nebudú konať v Monterrey, ale priamo v Mexico City. Českú republiku bude prvý krát v sezóne a druhý krát celkovo reprezentovať Jarek Janiš, ktorý zažil premiéru ešte minulý rok v Indonézii. Má však za sebou viacero tréningov nováčikov a vzhľadok k jeho minimu odjazdených pretekov bude môcť do tohto tréningu nastúpiť aj teraz, čo mu pomôže prispôsobiť sa viac trati.

Pre Charouz Racing Systems, ktorý zabezpečuje prípravu áut českého tímu bude tento víkend náročný, pretože musel svoje sily rozdeliť na preteky A1GP a testovanie prototypu Lola-Judd pre Le Mans Series. S predstihom však boli vykonané potrebné opatrenia, aby to neovplyvnilo prácu a výkon tímu.

Český tím má na Mexiko príjemné spomienky. Minulý rok štartoval v Monterrey Tomáš Enge a bodoval v oboch pretekoch. Presun do Mexico City však znamená, že všetky tímy budú začínať od nuly. Autodromo Hermanos Rodriguez, tak znie celé meno okruhu na pamiatku tragicky zosnulých bratov pretekárov, má za sebou bohatú históriu vrátane Formule 1. Špecifickou vlastnosťou trate je okrem hrbolatého povrchu aj vysoká nadmorská výška 2285 metrov nad morom. Riedky vzduch preverí kondičku jazdcov a odrazí sa takisto na výkone motorov.

Jarek Janiš: "V Mexiku som ešte nikdy nebol, takže spoznám zase niečo nové. Aj to je na A1GP príjemné, že máme možnosť spoznať nové miesta. Teším sa, že znovu pôjdem s formulou, už je to pár mesiacov, ale rýchlo si zvyknem. Preteky v Sebringu boli náročné, v aute som strávil veľa času, ale mám týždeň na odpočinok a nemusím sa po prílete do Mexika vyrovnať s veľkým časovým posunom. Vzhľadom k zmene okruhu z Monterrey do Mexico City budú všetcia na jednej lodi a začneme od nuly. Ako vždy, budem robiť všetko pre to, aby som tímu pomohol k čo najlepšiemu výsledku a verím, že máme šancu získať ďalšie body."

Antonín Charouz - šéf tímu: "Bude to pre nás dosť náročný víkend, pretože náš tím aj jazdci budú v činnosti hneď na niekoľkých miestach. Tomáš preteká v Číne, Ján testuje vo Francúzsku, kde mal byť aj Jarek. Nakoniec sme sa ale rozhodli nasadiť v Mexiku Jarka, pretože má skúsenosti a tie sú na neznámej trati dôležité, nováčik by bol v ťažkej situácii. Náš tím musí zvládnuť v rovnakom víkende A1GP i testy LMS, ale máme dosť ľudí a skúseností, aby sa to neprejavilo negatívne."

Zdroj: BPA Sports marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.