Po štarte v dvanásťhodinových pretekoch v Sebringu sa Jarek Janiš presúva do Mexika, aby nastávajúci víkend nastúpil do pretekov A1GP na okruhu bratov Rodriguezovcov.
Po skoro mesačnej prestávke sa šampionát A1GP presúva na americký kontinent, konkrétne do Mexika. Na rozdiel od minulého roku sa preteky nebudú konať v Monterrey, ale priamo v Mexico City. Českú republiku bude prvý krát v sezóne a druhý krát celkovo reprezentovať Jarek Janiš, ktorý zažil premiéru ešte minulý rok v Indonézii. Má však za sebou viacero tréningov nováčikov a vzhľadok k jeho minimu odjazdených pretekov bude môcť do tohto tréningu nastúpiť aj teraz, čo mu pomôže prispôsobiť sa viac trati.
Pre Charouz Racing Systems, ktorý zabezpečuje prípravu áut českého tímu bude tento víkend náročný, pretože musel svoje sily rozdeliť na preteky A1GP a testovanie prototypu Lola-Judd pre Le Mans Series. S predstihom však boli vykonané potrebné opatrenia, aby to neovplyvnilo prácu a výkon tímu.
Český tím má na Mexiko príjemné spomienky. Minulý rok štartoval v Monterrey Tomáš Enge a bodoval v oboch pretekoch. Presun do Mexico City však znamená, že všetky tímy budú začínať od nuly. Autodromo Hermanos Rodriguez, tak znie celé meno okruhu na pamiatku tragicky zosnulých bratov pretekárov, má za sebou bohatú históriu vrátane Formule 1. Špecifickou vlastnosťou trate je okrem hrbolatého povrchu aj vysoká nadmorská výška 2285 metrov nad morom. Riedky vzduch preverí kondičku jazdcov a odrazí sa takisto na výkone motorov.
Jarek Janiš: "V Mexiku som ešte nikdy nebol, takže spoznám zase niečo nové. Aj to je na A1GP príjemné, že máme možnosť spoznať nové miesta. Teším sa, že znovu pôjdem s formulou, už je to pár mesiacov, ale rýchlo si zvyknem. Preteky v Sebringu boli náročné, v aute som strávil veľa času, ale mám týždeň na odpočinok a nemusím sa po prílete do Mexika vyrovnať s veľkým časovým posunom. Vzhľadom k zmene okruhu z Monterrey do Mexico City budú všetcia na jednej lodi a začneme od nuly. Ako vždy, budem robiť všetko pre to, aby som tímu pomohol k čo najlepšiemu výsledku a verím, že máme šancu získať ďalšie body."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Bude to pre nás dosť náročný víkend, pretože náš tím aj jazdci budú v činnosti hneď na niekoľkých miestach. Tomáš preteká v Číne, Ján testuje vo Francúzsku, kde mal byť aj Jarek. Nakoniec sme sa ale rozhodli nasadiť v Mexiku Jarka, pretože má skúsenosti a tie sú na neznámej trati dôležité, nováčik by bol v ťažkej situácii. Náš tím musí zvládnuť v rovnakom víkende A1GP i testy LMS, ale máme dosť ľudí a skúseností, aby sa to neprejavilo negatívne."
Zdroj: BPA Sports marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?