Po štarte v dvanásťhodinových pretekoch v Sebringu sa Jarek Janiš presúva do Mexika, aby nastávajúci víkend nastúpil do pretekov A1GP na okruhu bratov Rodriguezovcov.
Po skoro mesačnej prestávke sa šampionát A1GP presúva na americký kontinent, konkrétne do Mexika. Na rozdiel od minulého roku sa preteky nebudú konať v Monterrey, ale priamo v Mexico City. Českú republiku bude prvý krát v sezóne a druhý krát celkovo reprezentovať Jarek Janiš, ktorý zažil premiéru ešte minulý rok v Indonézii. Má však za sebou viacero tréningov nováčikov a vzhľadok k jeho minimu odjazdených pretekov bude môcť do tohto tréningu nastúpiť aj teraz, čo mu pomôže prispôsobiť sa viac trati.
Pre Charouz Racing Systems, ktorý zabezpečuje prípravu áut českého tímu bude tento víkend náročný, pretože musel svoje sily rozdeliť na preteky A1GP a testovanie prototypu Lola-Judd pre Le Mans Series. S predstihom však boli vykonané potrebné opatrenia, aby to neovplyvnilo prácu a výkon tímu.
Český tím má na Mexiko príjemné spomienky. Minulý rok štartoval v Monterrey Tomáš Enge a bodoval v oboch pretekoch. Presun do Mexico City však znamená, že všetky tímy budú začínať od nuly. Autodromo Hermanos Rodriguez, tak znie celé meno okruhu na pamiatku tragicky zosnulých bratov pretekárov, má za sebou bohatú históriu vrátane Formule 1. Špecifickou vlastnosťou trate je okrem hrbolatého povrchu aj vysoká nadmorská výška 2285 metrov nad morom. Riedky vzduch preverí kondičku jazdcov a odrazí sa takisto na výkone motorov.
Jarek Janiš: "V Mexiku som ešte nikdy nebol, takže spoznám zase niečo nové. Aj to je na A1GP príjemné, že máme možnosť spoznať nové miesta. Teším sa, že znovu pôjdem s formulou, už je to pár mesiacov, ale rýchlo si zvyknem. Preteky v Sebringu boli náročné, v aute som strávil veľa času, ale mám týždeň na odpočinok a nemusím sa po prílete do Mexika vyrovnať s veľkým časovým posunom. Vzhľadom k zmene okruhu z Monterrey do Mexico City budú všetcia na jednej lodi a začneme od nuly. Ako vždy, budem robiť všetko pre to, aby som tímu pomohol k čo najlepšiemu výsledku a verím, že máme šancu získať ďalšie body."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Bude to pre nás dosť náročný víkend, pretože náš tím aj jazdci budú v činnosti hneď na niekoľkých miestach. Tomáš preteká v Číne, Ján testuje vo Francúzsku, kde mal byť aj Jarek. Nakoniec sme sa ale rozhodli nasadiť v Mexiku Jarka, pretože má skúsenosti a tie sú na neznámej trati dôležité, nováčik by bol v ťažkej situácii. Náš tím musí zvládnuť v rovnakom víkende A1GP i testy LMS, ale máme dosť ľudí a skúseností, aby sa to neprejavilo negatívne."
Zdroj: BPA Sports marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?