Povinnosti v iných seriáloch spôsobili mierne zriedenie štartovného poľa a mnoho zmien v obsadení pilotov.
Vzhľadom k tomu, že sme vás v posledných dňoch v prípade vybraných tímov informovali o personálnych zmenách, v ich prípade spomenieme iba okrajovo, že z vedúceho tímu odchádza pre povinnosti v európskom šampionáte F3 Nico Hülkenberg, ktorého nahradí mladý Christian Vietoris. V tíme Austrália takisto zažije svoju pretekársku premiéru Ian Dyk, pre celkovú zmenu tímovej stratégie a Olivier Jarvis sa v rámci sezóny objaví druhý krát v pretekárskom sedadle britského tímu.
Nepríjemná kolízia po štarte hlavných pretekov v Durbane má za následok výpadok tímu Singapúr, pre ktorý jazdil Christian Murchison. Havária, v ktorej uviazlo viacero áut si zranil rameno a lekár mu nedoporučil štartovať. Poďľa dostupných informácií by sa mal Murchison do predposledného podujatia v Číne zotaviť.
Počas úvodných tréningov nováčikov zažije premiéru 19-ročný Francúz Jean-Karl Vernay známy z francúzskej Formule Renault a 20-ročný Aaron Lim, ktorý sa v tíme objavil už počas letných testov v Silverstone. Rovnakého tréningu, ako aj úvodného špritu sa zúčastní Renger van der Zande z Holandska, ktorého už v hlavných pretekoch vystrieda skúsenejší Jeroen Bleekemolen.
Český tím musel pre povinnosti Tomáša Engeho v iných pretekoch využiť služieb Jarka Janiše, ktorý zároveň pre málo odjazdených pretekov absolvuje tréning nováčikov.
Nominovaní jazdci pre Mexico City:
Austrália: Ian Dyk* Brazília: Bruno Junqueira Kanada: James Hinchcliffe, Kevin Lacroix* Čína: Ho Pin Tung* Česká Republika: Janiš Jarek* Francúzsko: Jean Karl Vernay* Nemecko: Christian Vietoris* Veľká Británia: Oliver Jarvis*, Robbie Kerr India: Narain Kartikeyan* Indonázia: Ananda Mikola, Moreno Soeprapto* Írsko: Richard Lyons, John O’Hara* Taliansko: Enrico Toccacelo Libanon: Allam Khodair*, Khalil Bescir Malajzia: Alex Yoong, Aaron Lim* Mexiko: Salvador Duran, Sergio Perez* Holandsko: Jeroen Bleekemolen, Renger van der Zande* Nový Zéland: Jonny Reid Pakistan: Nur Ali* Portugalsko: Alvaro Parente, Joao Urbano* Južná Afrika: Adrian Zaugg, Alan van der Merwe* Švajčiarsko: Marcel Fassler* USA: Jonathan Summerton*
* - jazdci, ktorí sa zúčastnia tréningu nováčikov
Ilustračné foto: Sutton Motorsport Images
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?