Dlouhodobý dodavatel pneumatik série IndyCar měnil vedení reklamní agentury s čímž přichází nová éra závodních pneumatik.
Pneumatikáři se v tomto roce hodně zapotí. Ještě letos totiž chtějí vyrobit nově konstruované pneumatiky s jinou směsí. Podle předběžného plánu by to měli stihnout alespoň do druhé poloviny sezóny.
V roce 2006 neměly týmy k dispozici příliš dobré pneumatiky jenž se „chlubily“ minimální přilnavostí. To se projevilo například v závodě Indianapolis 500 kde se hned tři stáje (Penske, Ganassi, Andretti Green) potýkaly s tímto problémem. Řešení se hledalo pouze ve větším nastavení přítlaku. Letošním rokem by se ztracená přilnavost měla navrátit.
Ředitel společnosti Firestone Al Speyer, který se zároveň stará o dodávku pneumatik Bridgestone pro sérii ChampCar, nechal na nedávné testování IRL v Homesteadu tyto nové pneumatiky dovézt. „V podstatě byly stejné konstrukce, jako loni. Nicméně s novou směsí vylepšující přilnavost,“ řekl Speyer.
„Nejdůležitější je, že máme nové pneumatiky pro Indy 500. Pneumatika je vlastně stejného stavění jako v letech 2003 – 2005, ale pro Indy máme v levé a pravé zcela novou směs.“
foto: Panther RacingModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?