Dlouhodobý dodavatel pneumatik série IndyCar měnil vedení reklamní agentury s čímž přichází nová éra závodních pneumatik.
Pneumatikáři se v tomto roce hodně zapotí. Ještě letos totiž chtějí vyrobit nově konstruované pneumatiky s jinou směsí. Podle předběžného plánu by to měli stihnout alespoň do druhé poloviny sezóny.
V roce 2006 neměly týmy k dispozici příliš dobré pneumatiky jenž se „chlubily“ minimální přilnavostí. To se projevilo například v závodě Indianapolis 500 kde se hned tři stáje (Penske, Ganassi, Andretti Green) potýkaly s tímto problémem. Řešení se hledalo pouze ve větším nastavení přítlaku. Letošním rokem by se ztracená přilnavost měla navrátit.
Ředitel společnosti Firestone Al Speyer, který se zároveň stará o dodávku pneumatik Bridgestone pro sérii ChampCar, nechal na nedávné testování IRL v Homesteadu tyto nové pneumatiky dovézt. „V podstatě byly stejné konstrukce, jako loni. Nicméně s novou směsí vylepšující přilnavost,“ řekl Speyer.
„Nejdůležitější je, že máme nové pneumatiky pro Indy 500. Pneumatika je vlastně stejného stavění jako v letech 2003 – 2005, ale pro Indy máme v levé a pravé zcela novou směs.“
foto: Panther RacingSpolečnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?