Durban - šprint: Neporaziteľný Nico Hülkenberg je po prvých krátkych pretekoch víkendu na najlepšej ceste k zisku tretieho double za sebou.
Nástrahám mestskej trate sa piloti na čele vyhli po štarte bez problémov, zato pre Alexa Yoonga skončili preteky predčasne v prvej zákrute. Svoju pozíciu si o jedno miesto vylepšil tím Francúzska a Holandska, takže po prvým kolom prešli piloti na prvých pozíciách v poradí Nemecko, Francúzsko, Nový Zéland, Holandsko, Švajčiarsko, Írsko a Mexiko. O kolo neskôr sa prebojoval Tomáš Enge o jedno miesto na trináste pred talianské auto.
Pre ďalší priebeh sa pozície v štartovnom poli ustálili až do ôsmeho kola, kedy vypadol Singapúr a o kolo neskôr aj Mexiko takmer na rovnakom mieste. Neskorší prepad amerického auta spôsobil pre Českú Republiku posun až na 11. miesto, v ktorom Tomáš Enge prešiel popod šachovnicovú vlajku.
Mestský okruh neponúkol priveľa miesta na predbiehanie a vedúci piloti preto od rošády v prvom kole až do úplného záveru nezmenili poradie a na pódium sa postavil Nico Hülkenberg z Nemecka, Loic Duval z Francúzska a Matt Hallyday z Nového Zélandu.
Jazdec Tím Kolo Čas Odstup km/h 1 Nico HÜLKENBERG Nemecko 15 19:57.070 - 146.4 2 Loic DUVAL Francúzsko 15 19:59.851 +2.781 145.6 3 Matt HALLIDAY Nový Zéland 15 20:00.560 +3.490 145.5 4 Jeroen BLEEKEMOLEN Holandsko 15 20:03.426 +6.356 145.3 5 Neel JANI Švajčiarsko 15 20:07.767 +10.697 145.2 6 Richard LYONS Írsko 15 20:11.426 +14.356 144.9 7 Adrian ZAUGG Južná Afrika 15 20:14.179 +17.109 144.2 8 Alvaro PARENTE Portugalsko 15 20:16.017 +18.947 143.9 9 Robbie KERR
Veľká Británia
15 20:16.986 +19.916 143.6 10 Ananda MIKOLA Indonézia 15 20:17.941 +20.871 143.5 11 Tomáš ENGE Česká Republika 15 20:19.537 +22.467 144.2 12 Enrico TOCCACELO Taliansko 15 20:20.987 +23.917 144.2 13 James HINCHCLIFFE Kanada 15 20:30.597 +33.527 143.2 14 Ho-Pin TUNG Čína 15 20:39.153 +42.083 142.9 15 Narain KARTHIKEYAN India 15 20:41.155 +44.085 142.6 16 Karl REINDLER Austrália 15 21:15.050 +1:17.980 144.0 17 Bruno JUNQUEIRA Brazília 14 20:32.104 1 kolo 144.3 18 Nur ALI Pakistan 14 20:51.819 1 kolo 135.0 19 Allam KHODAIR Libanon 14 21:14.936 1 kolo 142.7 20 Jonathan SUMMERTON USA 12 16:16.638 3 kôl 144.7 21 Salvador DURAN Mexiko 9 12:07.091 6 kôl 144.3 22 Christian MURCHISON Singapúr 8 11:02.387 7 kôl 142.6 23 Alex YOONG Malajzia 0 15 kôlFoto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?