Bývalý šampión série CART a nynější majitel stáje Andretti Green Racing již před časem pověsil helmu na hřebíček. Nicméně vždy jednou v roce ji znovu vezme a usedne do kokpitu monopostu IndyCar.
Samozřejmě se jedná čistě jen o závod Indy 500, kdy se za volant vrací i jiné veteránské hvězdy.
Michael Andretti byl v loňském roce považován za favorita a rozhodně nezklamal. V jednu chvíli dokonce vedl a na druhém místě se držel jeho syn Marco. Potom se „odněkud“ přiřítil Sam Hornish a Michael Andretti nakonec dojel na i tak slušném třetím místě.
„Loni, kdy jsem se vrátil, to bylo jen o tom zazávodit si s Marcem,“ řekl Andretti. „Oba jsme měli šanci vyhrát. Bylo to pro mne velmi těžké odcházet s vědomím, že mám pořád šanci triumfovat.“ Andretti dosud v Indianapolis nevyhrál. Z patnácti startu dojel nejlépe na druhém místě v roce 1991.
„Jsem velmi nadšený z další šance zvítězit v Indianapolis 500,“ dodal Andretti. Američan nasadí dohromady pět vozů pro sebe, syna Marca, Tony Kanaana, Daria Franchittiho a Danicu Patrick.
Foto: Ron McQueeney/IRLS bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.