Bývalý šampión série CART a nynější majitel stáje Andretti Green Racing již před časem pověsil helmu na hřebíček. Nicméně vždy jednou v roce ji znovu vezme a usedne do kokpitu monopostu IndyCar.
Samozřejmě se jedná čistě jen o závod Indy 500, kdy se za volant vrací i jiné veteránské hvězdy.
Michael Andretti byl v loňském roce považován za favorita a rozhodně nezklamal. V jednu chvíli dokonce vedl a na druhém místě se držel jeho syn Marco. Potom se „odněkud“ přiřítil Sam Hornish a Michael Andretti nakonec dojel na i tak slušném třetím místě.
„Loni, kdy jsem se vrátil, to bylo jen o tom zazávodit si s Marcem,“ řekl Andretti. „Oba jsme měli šanci vyhrát. Bylo to pro mne velmi těžké odcházet s vědomím, že mám pořád šanci triumfovat.“ Andretti dosud v Indianapolis nevyhrál. Z patnácti startu dojel nejlépe na druhém místě v roce 1991.
„Jsem velmi nadšený z další šance zvítězit v Indianapolis 500,“ dodal Andretti. Američan nasadí dohromady pět vozů pro sebe, syna Marca, Tony Kanaana, Daria Franchittiho a Danicu Patrick.
Foto: Ron McQueeney/IRL
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.