Eastern Creek - 1. a 2. tréning: Prvý výjazd nebol pre začínajúcich pilotov povzbudivý pre mokrú trať, ale americký nováčik si poradil najlepšie. Poobede velil výsledkom Nový Zéland.
Mokrú trať má máloktorý pilot v láske a našťastie pre štartujúcich pilotov si túto smolu zlízli iba začiatočníci v A1GP. Do tohto prvého doobedného tréningu nastúpilo celkovo osemnásť pilotov. Výsledné najlepšie časy boli takmer o dvadsať sekúnd horšie, že za suchých podmienok, ktoré predviedli skúsenejší piloti v poobednej jazde. Napriek absolútnemu debutu v šampionáte A1GP si najlepší čas za mokra vyjazdil Američan Jonathan Summerton. Druhé a tretie miesto sa takisto ušlo debutantom jazdiacim v tíme Nemecka a Holanska.
Poobede sa mohlo začať poriadne testovať. Na svoje si prišiel Jonny Reid z Nového Zélandu a s odstupom dvoch desatín sekundy prekonal výkon Francúza Loica Duvala. Tretie miesto po presedlaní v nemeckom aute dosiahol Nico Hülkenberg. Tohto tréningu sa zúčastnil aj Tomáš Enge a na radosť českého tímu patrila libereckému rodákovi štvrtá priečka s tesným odstupom na vedúcu troicu.
Sydney - Eastern Creek - výsledky 1.tréningu - nováčikovia:
A1 Tím Jazdec Čas Počet kôl 1 USA Jonathan Summerton 1.36.569 21 2 Nemecko Christian Vietoris 1.36.910 23 3 Holandsko Renger van der Zande 1.37.209 20 4 Švajčiarsko Marcel Fassler 1.37.518 21 5 Francúzsko Loic Duval 1.37.822 22 6 Singapúr Christian Murchison 1.38.055 19 7 Južná Afrika Alan van der Merwe 1.38.220 15 8 Austrália Ian Dyk 1.38.524 22 9 Veľká Británia Oliver Jarvis 1.38.530 15 10 Taliansko Enrico Toccacelo 1.38.542 17 11 Čína Ho-Pin Tung 1.38.623 20 12 Brazília Tuka Rocha 1.38.690 17 13 Írsko Richard Lyons 1.39.262 19 14 Mexiko Sergio Perez 1.39.294 16 15 Libanon Alex Khateeb 1.39.830 18 16 India Parthiva Sureshwaren 1.43.816 16 17 Indonézia Moreno Soeprapto 1.45.544 15 18 Pakistan Nur Ali 1.54.583 18
Sydney - Eastern Creek - výsledky 2.tréningu:
A1 Tím Jazdec Čas Počet kôl 1 Nový Zéland Jonny Reid 1.19.223 20 2 Francúzsko Loic Duval 1.19.410 19 3 Nemecko Nico Hulkenberg 1.19.518 21 4 Česká Republika Tomas Enge 1.19.594 25 5 Mexiko Salvador Durab 1.19.688 21 6 Švajčiarsko Sebastien Buemi 1.19.972 24 7 Južná Afrika Alan van der Merwe 1.20.153 9 8 Holandsko Jeroen Bleekemolen 1.20.274 25 9 Írsko Richard Lyons 1.20.320 22 10 USA Phil Giebler 1.20.337 22 11 Singapúr Christian Murchison 1.20.521 24 12 Austrália Karl Reindler 1.20.569 22 13 Veľká Británia Robbie Kerr 1.20.695 19 14 Malajzia Alex Yoong 1.20.706 25 15 Taliansko Enrico Toccacelo 1.20.834 21 16 Indonézia Ananda Mikola 1.20.947 21 17 Čína Ho-Pin Tung 1.20.987 17 18 Brazília Tuka Rocha 1.21.763 15 19 Kanada James Hinchcliffe 1.21.901 25 20 Libanon Alex Khateeb 1.22.152 21 21 India Parthiva Sureshwaren 1.23.660 24 22 Pakistan Nur Ali 1.24.334 30
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.