Tím pod vedením Paula Stoddarta absolvoval cez týždeň svoje prvé testy a napriek nie oslnivým výsledkom panuje zo strany jazdcov a vedenia spokojnosť.
Testy na okruhu Sebring v štáte Florida boli rozdelené do šiestich častí trvajúce tri dni. Tím stihol do testov pripraviť iba jediné auto. Prvú polovicu a zároveň shakedown nového monopostu DP01 pod farbami Minardi absolvoval expilot F1 Robert Doornbos. Táto fáza znamenala pre tím skôr zoznamovanie sa s podmienkami na trati a s novým autom.
V stredu poobede došlo k striedaniu v jazdeckej zostave a do monopostu sa usadil Nelson Philippe. Rovnako, ako tímový kolega začal skôr od podlahy, ale nasledujúce ráno, kedy trať pokropil dážď dokázal dosiahnúť až tretí najlepší čas.
Robert Doornboss: "Za prvé sa chcem poďakovať Paulovi (Stoddartovi) a tímu za túto príležitosť. Nové auto sa líši ako po technickej stránke, tak aj po jezdeckej. Pozítívne na ňom je, že vyzerá veľmi dobre a je v ňom veľký potenciál."
Nelson Philippe: "Bolo to skvelé, byť opäť v tíme a prvý test s novým autom som si skutočne užíval. Neboli sme natoľko rýchli, ako by sme chceli, ale auto je skutočne dobré. Má veľký potenciál a existuje mnoho miest, kde je možné pracovať na zlepšení k lepšej rýchlosti. Boli to pre mňa dva veľmi pozívne dni a už teraz sa teším na nasledujúce testy v Houstone."
Paul Stoddart - spolumajiteľ tímu: "Napriek rannému dažďu z posledného dňa, tím zavŕšil ďalší plnohodnotný deň testovania a za pomoci Nelsona aj v mokrých podmienkach. Vyriešili sme viacero problémov spojených s autom, ale vzhľadom k tomu, že sme mali k dispozícii iba jedno auto, nebolo možné v Sebringu vyťažiť viac. Napriek tomu odviedol tím skvelú prácu a zozbieral mnoho cenných údajov. V Houstone by sme mali mať k dispozícii dve autá."
Foto: Champ Car
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.