Tím pod vedením Paula Stoddarta absolvoval cez týždeň svoje prvé testy a napriek nie oslnivým výsledkom panuje zo strany jazdcov a vedenia spokojnosť.
Testy na okruhu Sebring v štáte Florida boli rozdelené do šiestich častí trvajúce tri dni. Tím stihol do testov pripraviť iba jediné auto. Prvú polovicu a zároveň shakedown nového monopostu DP01 pod farbami Minardi absolvoval expilot F1 Robert Doornbos. Táto fáza znamenala pre tím skôr zoznamovanie sa s podmienkami na trati a s novým autom.
V stredu poobede došlo k striedaniu v jazdeckej zostave a do monopostu sa usadil Nelson Philippe. Rovnako, ako tímový kolega začal skôr od podlahy, ale nasledujúce ráno, kedy trať pokropil dážď dokázal dosiahnúť až tretí najlepší čas.
Robert Doornboss: "Za prvé sa chcem poďakovať Paulovi (Stoddartovi) a tímu za túto príležitosť. Nové auto sa líši ako po technickej stránke, tak aj po jezdeckej. Pozítívne na ňom je, že vyzerá veľmi dobre a je v ňom veľký potenciál."
Nelson Philippe: "Bolo to skvelé, byť opäť v tíme a prvý test s novým autom som si skutočne užíval. Neboli sme natoľko rýchli, ako by sme chceli, ale auto je skutočne dobré. Má veľký potenciál a existuje mnoho miest, kde je možné pracovať na zlepšení k lepšej rýchlosti. Boli to pre mňa dva veľmi pozívne dni a už teraz sa teším na nasledujúce testy v Houstone."
Paul Stoddart - spolumajiteľ tímu: "Napriek rannému dažďu z posledného dňa, tím zavŕšil ďalší plnohodnotný deň testovania a za pomoci Nelsona aj v mokrých podmienkach. Vyriešili sme viacero problémov spojených s autom, ale vzhľadom k tomu, že sme mali k dispozícii iba jedno auto, nebolo možné v Sebringu vyťažiť viac. Napriek tomu odviedol tím skvelú prácu a zozbieral mnoho cenných údajov. V Houstone by sme mali mať k dispozícii dve autá."
Foto: Champ Car
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?