Tím pod vedením Paula Stoddarta absolvoval cez týždeň svoje prvé testy a napriek nie oslnivým výsledkom panuje zo strany jazdcov a vedenia spokojnosť.
Testy na okruhu Sebring v štáte Florida boli rozdelené do šiestich častí trvajúce tri dni. Tím stihol do testov pripraviť iba jediné auto. Prvú polovicu a zároveň shakedown nového monopostu DP01 pod farbami Minardi absolvoval expilot F1 Robert Doornbos. Táto fáza znamenala pre tím skôr zoznamovanie sa s podmienkami na trati a s novým autom.
V stredu poobede došlo k striedaniu v jazdeckej zostave a do monopostu sa usadil Nelson Philippe. Rovnako, ako tímový kolega začal skôr od podlahy, ale nasledujúce ráno, kedy trať pokropil dážď dokázal dosiahnúť až tretí najlepší čas.
Robert Doornboss: "Za prvé sa chcem poďakovať Paulovi (Stoddartovi) a tímu za túto príležitosť. Nové auto sa líši ako po technickej stránke, tak aj po jezdeckej. Pozítívne na ňom je, že vyzerá veľmi dobre a je v ňom veľký potenciál."
Nelson Philippe: "Bolo to skvelé, byť opäť v tíme a prvý test s novým autom som si skutočne užíval. Neboli sme natoľko rýchli, ako by sme chceli, ale auto je skutočne dobré. Má veľký potenciál a existuje mnoho miest, kde je možné pracovať na zlepšení k lepšej rýchlosti. Boli to pre mňa dva veľmi pozívne dni a už teraz sa teším na nasledujúce testy v Houstone."
Paul Stoddart - spolumajiteľ tímu: "Napriek rannému dažďu z posledného dňa, tím zavŕšil ďalší plnohodnotný deň testovania a za pomoci Nelsona aj v mokrých podmienkach. Vyriešili sme viacero problémov spojených s autom, ale vzhľadom k tomu, že sme mali k dispozícii iba jedno auto, nebolo možné v Sebringu vyťažiť viac. Napriek tomu odviedol tím skvelú prácu a zozbieral mnoho cenných údajov. V Houstone by sme mali mať k dispozícii dve autá."
Foto: Champ Car
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.