Novozélandské Taupo hostí první závod A1GP v roce 2007, barvy českého týmu v něm bude hájit Tomáš Enge. Specifická trať s nádhernou scenérií v pozadí slibuje zajímavé závody.
Tým České republiky měl původně tento víkend reprezentovat Jarek Janiš, který však po zdravotní indispozici v Dubaji musel absolvovat sérii lékařských vyšetření, po kterých mu byl doporučen několikadenní klid a rehabilitace. Další stálé členy týmů Engeho a Jana Charouze čeká příští víkend čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, volba nakonec padla na ostříleného Engeho, který na Nový Zéland odletěl přímo z Floridy.
A1GP zahajuje po vánoční přestávce nový rok na Novém Zélandu, kam míří poprvé ve své historii. Kousek od krásného jezera Taupo leží okruh, který byl v uplynulých měsících zmodernizován nákladem 12 miliónů dolarů. Kromě nových boxů byla upravena i trať, která nyní měří 3,5km. A1GP bude prvním velkým mezinárodním podnikem, který do Taupa zavítá. Tým České republiky je po pěti závodech se ziskem 20 bodů na 11. místě průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Byl jsem uprostřed fyzické přípravy na 24 hodin Daytony a vlastně celou sezonu, když jsem dostal zprávu, že jedu na Novém Zélandu. Je to změna plánu, ale je to nádherná země a jsem tady rád. Trať je zajímavá, její profil je blízký klasickým tratím a je to něco jiného než moderní autodromy. Některé zatáčky mi připomínají ty, které jsou i v rallye Nový Zéland – jedna mírně klopená zatáčka navazuje na druhou. Uvidíme, jaká bude přilnavost a nakolik se bude v průběhu víkendu vyvíjet. Trať znají možná jen místní jezdci, jinak bude pro všechny nová a bude se začínat od nuly. Své může říct i počasí, včera pršelo a dnes se střídaly mraky se sluncem.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Původně měl jet tento víkend Jarek, ale po jeho zdravotních problémech v Dubaji jsme museli změnit plány. Měli jsme na výběr mezi Tomášem a Honzou, oba se připravují na Daytonu a vzhledem ke zkušenostem dostal přednost Tomáš, ačkoliv tím přijdeme o trénink nováčků.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.