Novozélandské Taupo hostí první závod A1GP v roce 2007, barvy českého týmu v něm bude hájit Tomáš Enge. Specifická trať s nádhernou scenérií v pozadí slibuje zajímavé závody.
Tým České republiky měl původně tento víkend reprezentovat Jarek Janiš, který však po zdravotní indispozici v Dubaji musel absolvovat sérii lékařských vyšetření, po kterých mu byl doporučen několikadenní klid a rehabilitace. Další stálé členy týmů Engeho a Jana Charouze čeká příští víkend čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, volba nakonec padla na ostříleného Engeho, který na Nový Zéland odletěl přímo z Floridy.
A1GP zahajuje po vánoční přestávce nový rok na Novém Zélandu, kam míří poprvé ve své historii. Kousek od krásného jezera Taupo leží okruh, který byl v uplynulých měsících zmodernizován nákladem 12 miliónů dolarů. Kromě nových boxů byla upravena i trať, která nyní měří 3,5km. A1GP bude prvním velkým mezinárodním podnikem, který do Taupa zavítá. Tým České republiky je po pěti závodech se ziskem 20 bodů na 11. místě průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Byl jsem uprostřed fyzické přípravy na 24 hodin Daytony a vlastně celou sezonu, když jsem dostal zprávu, že jedu na Novém Zélandu. Je to změna plánu, ale je to nádherná země a jsem tady rád. Trať je zajímavá, její profil je blízký klasickým tratím a je to něco jiného než moderní autodromy. Některé zatáčky mi připomínají ty, které jsou i v rallye Nový Zéland – jedna mírně klopená zatáčka navazuje na druhou. Uvidíme, jaká bude přilnavost a nakolik se bude v průběhu víkendu vyvíjet. Trať znají možná jen místní jezdci, jinak bude pro všechny nová a bude se začínat od nuly. Své může říct i počasí, včera pršelo a dnes se střídaly mraky se sluncem.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Původně měl jet tento víkend Jarek, ale po jeho zdravotních problémech v Dubaji jsme museli změnit plány. Měli jsme na výběr mezi Tomášem a Honzou, oba se připravují na Daytonu a vzhledem ke zkušenostem dostal přednost Tomáš, ačkoliv tím přijdeme o trénink nováčků.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?