Novozélandské Taupo hostí první závod A1GP v roce 2007, barvy českého týmu v něm bude hájit Tomáš Enge. Specifická trať s nádhernou scenérií v pozadí slibuje zajímavé závody.
Tým České republiky měl původně tento víkend reprezentovat Jarek Janiš, který však po zdravotní indispozici v Dubaji musel absolvovat sérii lékařských vyšetření, po kterých mu byl doporučen několikadenní klid a rehabilitace. Další stálé členy týmů Engeho a Jana Charouze čeká příští víkend čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, volba nakonec padla na ostříleného Engeho, který na Nový Zéland odletěl přímo z Floridy.
A1GP zahajuje po vánoční přestávce nový rok na Novém Zélandu, kam míří poprvé ve své historii. Kousek od krásného jezera Taupo leží okruh, který byl v uplynulých měsících zmodernizován nákladem 12 miliónů dolarů. Kromě nových boxů byla upravena i trať, která nyní měří 3,5km. A1GP bude prvním velkým mezinárodním podnikem, který do Taupa zavítá. Tým České republiky je po pěti závodech se ziskem 20 bodů na 11. místě průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Byl jsem uprostřed fyzické přípravy na 24 hodin Daytony a vlastně celou sezonu, když jsem dostal zprávu, že jedu na Novém Zélandu. Je to změna plánu, ale je to nádherná země a jsem tady rád. Trať je zajímavá, její profil je blízký klasickým tratím a je to něco jiného než moderní autodromy. Některé zatáčky mi připomínají ty, které jsou i v rallye Nový Zéland – jedna mírně klopená zatáčka navazuje na druhou. Uvidíme, jaká bude přilnavost a nakolik se bude v průběhu víkendu vyvíjet. Trať znají možná jen místní jezdci, jinak bude pro všechny nová a bude se začínat od nuly. Své může říct i počasí, včera pršelo a dnes se střídaly mraky se sluncem.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Původně měl jet tento víkend Jarek, ale po jeho zdravotních problémech v Dubaji jsme museli změnit plány. Měli jsme na výběr mezi Tomášem a Honzou, oba se připravují na Daytonu a vzhledem ke zkušenostem dostal přednost Tomáš, ačkoliv tím přijdeme o trénink nováčků.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?