Novozélandské Taupo hostí první závod A1GP v roce 2007, barvy českého týmu v něm bude hájit Tomáš Enge. Specifická trať s nádhernou scenérií v pozadí slibuje zajímavé závody.
Tým České republiky měl původně tento víkend reprezentovat Jarek Janiš, který však po zdravotní indispozici v Dubaji musel absolvovat sérii lékařských vyšetření, po kterých mu byl doporučen několikadenní klid a rehabilitace. Další stálé členy týmů Engeho a Jana Charouze čeká příští víkend čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, volba nakonec padla na ostříleného Engeho, který na Nový Zéland odletěl přímo z Floridy.
A1GP zahajuje po vánoční přestávce nový rok na Novém Zélandu, kam míří poprvé ve své historii. Kousek od krásného jezera Taupo leží okruh, který byl v uplynulých měsících zmodernizován nákladem 12 miliónů dolarů. Kromě nových boxů byla upravena i trať, která nyní měří 3,5km. A1GP bude prvním velkým mezinárodním podnikem, který do Taupa zavítá. Tým České republiky je po pěti závodech se ziskem 20 bodů na 11. místě průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Byl jsem uprostřed fyzické přípravy na 24 hodin Daytony a vlastně celou sezonu, když jsem dostal zprávu, že jedu na Novém Zélandu. Je to změna plánu, ale je to nádherná země a jsem tady rád. Trať je zajímavá, její profil je blízký klasickým tratím a je to něco jiného než moderní autodromy. Některé zatáčky mi připomínají ty, které jsou i v rallye Nový Zéland – jedna mírně klopená zatáčka navazuje na druhou. Uvidíme, jaká bude přilnavost a nakolik se bude v průběhu víkendu vyvíjet. Trať znají možná jen místní jezdci, jinak bude pro všechny nová a bude se začínat od nuly. Své může říct i počasí, včera pršelo a dnes se střídaly mraky se sluncem.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Původně měl jet tento víkend Jarek, ale po jeho zdravotních problémech v Dubaji jsme museli změnit plány. Měli jsme na výběr mezi Tomášem a Honzou, oba se připravují na Daytonu a vzhledem ke zkušenostem dostal přednost Tomáš, ačkoliv tím přijdeme o trénink nováčků.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.