Novozélandské Taupo hostí první závod A1GP v roce 2007, barvy českého týmu v něm bude hájit Tomáš Enge. Specifická trať s nádhernou scenérií v pozadí slibuje zajímavé závody.
Tým České republiky měl původně tento víkend reprezentovat Jarek Janiš, který však po zdravotní indispozici v Dubaji musel absolvovat sérii lékařských vyšetření, po kterých mu byl doporučen několikadenní klid a rehabilitace. Další stálé členy týmů Engeho a Jana Charouze čeká příští víkend čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, volba nakonec padla na ostříleného Engeho, který na Nový Zéland odletěl přímo z Floridy.
A1GP zahajuje po vánoční přestávce nový rok na Novém Zélandu, kam míří poprvé ve své historii. Kousek od krásného jezera Taupo leží okruh, který byl v uplynulých měsících zmodernizován nákladem 12 miliónů dolarů. Kromě nových boxů byla upravena i trať, která nyní měří 3,5km. A1GP bude prvním velkým mezinárodním podnikem, který do Taupa zavítá. Tým České republiky je po pěti závodech se ziskem 20 bodů na 11. místě průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Byl jsem uprostřed fyzické přípravy na 24 hodin Daytony a vlastně celou sezonu, když jsem dostal zprávu, že jedu na Novém Zélandu. Je to změna plánu, ale je to nádherná země a jsem tady rád. Trať je zajímavá, její profil je blízký klasickým tratím a je to něco jiného než moderní autodromy. Některé zatáčky mi připomínají ty, které jsou i v rallye Nový Zéland – jedna mírně klopená zatáčka navazuje na druhou. Uvidíme, jaká bude přilnavost a nakolik se bude v průběhu víkendu vyvíjet. Trať znají možná jen místní jezdci, jinak bude pro všechny nová a bude se začínat od nuly. Své může říct i počasí, včera pršelo a dnes se střídaly mraky se sluncem.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Původně měl jet tento víkend Jarek, ale po jeho zdravotních problémech v Dubaji jsme museli změnit plány. Měli jsme na výběr mezi Tomášem a Honzou, oba se připravují na Daytonu a vzhledem ke zkušenostem dostal přednost Tomáš, ačkoliv tím přijdeme o trénink nováčků.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.