Americká série USAC (dnešní IRL) měla od počátku mnoho oblíbených jezdců, ale jen pár z nich si získalo srdce mnoha fanoušků. Mezi ně se řadí i zesnulý Len Sutton.
Sutton, nejváženější jezdec formulové série v padesátých a šedesátých letech zemřel 4. prosince ve věku 81 let. O čtyři dny později byl pochován v presbyteriánském kostele v Portlandu.
Len Sutton se narodil v roce 1925 a ihned po skončení druhé světové války, kde sloužil v jižním Pacifiku, se začal objevovat v oblíbených „Hot Rodech“. Během následujících deseti let se vypracoval na kvalitního pilota, což mu zajistilo účast v posledních dvou závodech sezóny 1955 šampionátu AAA (později USAC).
V roce 1958 se poprvé postavil na start slavné pětistovky v Indianapolis. Debut nedopadl zrovna nejlépe. Těsně před projetím prvního kola byl zapleten do hromadné havárie.
Sutton se ještě šestkrát pokusil vyhrát Indy 500, ale bez úspěchu. Nejlepším výsledkem bylo druhé místo v roce 1962, kdy dojel těsně za týmovým kolegou Rodgerem Wardem. O rok později se znovu připravoval na květnový „svátek“ a během testování nových pneumatik jako první objel jedno kolo průměrnou rychlostí 155 mph (248 km/h).
Kromě formulových závodů se rád vracel ke starým dobrým midgetům a neodpustil si ani Stock Cary. V roce 1965 definitivně ukončil aktivní kariéru a začal se věnovat komentování závodů. V 70. letech se angažoval do politiky města Portland a před čtyřmi lety vydal životopisnou knihu My Road to Indy.
Foto: IndyCar Media
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!