Americká série USAC (dnešní IRL) měla od počátku mnoho oblíbených jezdců, ale jen pár z nich si získalo srdce mnoha fanoušků. Mezi ně se řadí i zesnulý Len Sutton.
Sutton, nejváženější jezdec formulové série v padesátých a šedesátých letech zemřel 4. prosince ve věku 81 let. O čtyři dny později byl pochován v presbyteriánském kostele v Portlandu.
Len Sutton se narodil v roce 1925 a ihned po skončení druhé světové války, kde sloužil v jižním Pacifiku, se začal objevovat v oblíbených „Hot Rodech“. Během následujících deseti let se vypracoval na kvalitního pilota, což mu zajistilo účast v posledních dvou závodech sezóny 1955 šampionátu AAA (později USAC).
V roce 1958 se poprvé postavil na start slavné pětistovky v Indianapolis. Debut nedopadl zrovna nejlépe. Těsně před projetím prvního kola byl zapleten do hromadné havárie.
Sutton se ještě šestkrát pokusil vyhrát Indy 500, ale bez úspěchu. Nejlepším výsledkem bylo druhé místo v roce 1962, kdy dojel těsně za týmovým kolegou Rodgerem Wardem. O rok později se znovu připravoval na květnový „svátek“ a během testování nových pneumatik jako první objel jedno kolo průměrnou rychlostí 155 mph (248 km/h).
Kromě formulových závodů se rád vracel ke starým dobrým midgetům a neodpustil si ani Stock Cary. V roce 1965 definitivně ukončil aktivní kariéru a začal se věnovat komentování závodů. V 70. letech se angažoval do politiky města Portland a před čtyřmi lety vydal životopisnou knihu My Road to Indy.
Foto: IndyCar Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.