Dnes proběhne v Monaku představení nejnovější a zároveň poslední evoluce vozu Dallara Renault V8 pro seriál GP2.
Již před debutovou sezonou 2005 sliboval zakladatel Bruno Michel každoročně vůz vylepšovat, aby měly zúčastněné týmy před novou sezonou změněné podmínky a případné nové týmy nebyly proti stávajícím znevýhodněny chybějícími zkušenostmi a nasbíranými daty.
Před sezonou 2006 čekal týmy přechod z drážkovaných pneumatik na slicky a zvýšení přilnavosti zadních pneumatik bylo redukováno zadním spoilerem, který produkoval podstatně méně přítlaku.
Monopost, jenž se rodil v roce 2004 čeká podle představitelů GP2 poslední sezona a pro příští rok navrhl italský výrobce úpravu aerodynamického balíku, jež dodá vozu modernější vzhled.
Střední část se nyní více podobá Formuli 1. Na krytu motoru přibyl střední spoiler, na bočnicích jsou upevněna T-křídla a přepracován je výdech od chladičů, žebrování nahradil komínek. Zadní spoiler je úplně nový.
Přesná specifikace vozu pro sezonu 2007 zatím k dispozici není, ale zdá se, že za slibovanými úpravami se skrývají tentokrát spíše jen kosmetické změny.
Foto: www.gp2series.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?