Dnes proběhne v Monaku představení nejnovější a zároveň poslední evoluce vozu Dallara Renault V8 pro seriál GP2.
Již před debutovou sezonou 2005 sliboval zakladatel Bruno Michel každoročně vůz vylepšovat, aby měly zúčastněné týmy před novou sezonou změněné podmínky a případné nové týmy nebyly proti stávajícím znevýhodněny chybějícími zkušenostmi a nasbíranými daty.
Před sezonou 2006 čekal týmy přechod z drážkovaných pneumatik na slicky a zvýšení přilnavosti zadních pneumatik bylo redukováno zadním spoilerem, který produkoval podstatně méně přítlaku.
Monopost, jenž se rodil v roce 2004 čeká podle představitelů GP2 poslední sezona a pro příští rok navrhl italský výrobce úpravu aerodynamického balíku, jež dodá vozu modernější vzhled.
Střední část se nyní více podobá Formuli 1. Na krytu motoru přibyl střední spoiler, na bočnicích jsou upevněna T-křídla a přepracován je výdech od chladičů, žebrování nahradil komínek. Zadní spoiler je úplně nový.
Přesná specifikace vozu pro sezonu 2007 zatím k dispozici není, ale zdá se, že za slibovanými úpravami se skrývají tentokrát spíše jen kosmetické změny.
Foto: www.gp2series.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.