Češi se vrací na úspěšné místo

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Martin Hájek 23. listopadu 2006 11:25
Sdílej:

Tomáš Enge, Jarek Janiš a celý český tým A1GP se po roce vrací na místo prvního velkého úspěchu týmu ve Světovém poháru motoristického sportu.

V Sepangu loni slavili první stupně vítězů, na které chtějí letos navázat.

Seriál A1GP zůstává až do konce letošního roku v Asii, po městské trati v Pekingu přichází na řadu malajském Sepangu. Nadcházející podnik tak bude jedním ze dvou, kde A1GP jezdí na stejné trati jako vozy F1, a hlavně to bude poprvé v aktuální sezoně, kdy A1GP zavítá na trať, kde se závodilo i loni. První tři závody letošního ročníku totiž hostily okruhy v Zandvoortu, Brně a Pekingu, kde se v premiérové sezoně A1GP nejelo. Týmy tak nebudou muset začínat od nuly, ale mohou se opřít o zkušenosti z loňska. Až samotný víkend však ukáže, zda dojde i ke změně v rozložení sil, které je zatím velmi vyrovnané a není dominantní tým.

Český tým má na Malajsii příjemné vzpomínky, přestože víkend tehdy nezačal nejlépe. Kvalifikace nevyšla podle představ, ve sprintu pak Enge po většinu závodu musel bojovat s poškozeným vozem po kontaktu s jedním ze soupeřů. Všechny nepříjemnosti však byly po hlavním závodu smazány, díky brilantnímu jezdeckému výkonu Engeho a bezchybné práci mechaniků v boxech byl český vůz odmávnut na třetím místě. O podobný výsledek se chce tým pokusit i letos, Sepang je navíc jedinou tratí, kterou znají ve voze A1GP Enge i Janiš, který loni v Malajsii odjel jeden trénink.

V přestávce mezi závody v Číně a Malajsii měli oba jezdci týmu shodně náročný, ale přitom odlišný program. Enge se vrátil do České republiky, kde se zúčastnil setkání mistrů při exhibičním motokárovém závodu. Společně s Romanem Krestou a Štěpánem Vojtěchem dojeli v soutěži družstev třetí. Janiš zamířil rovnou do Dubaje, kde ho čekal poslední závod šampionátu FIA GT. Při prvním startu v barvách Race Alliance týmu prokázal i ve voze Aston Martin DBR9 své kvality a společně s Philippem Peterem a Karlem Wendlingerem dojeli i přes neplánovanou zastávku v úvodu závodu na pátém místě. To Janišovi zajistilo třetí místo v konečném pořadí šampionátu a od organizátorů dostal navíc cenu za nejlepší jezdecké výkony ve třídě GT1.

Tomáš Enge: „Poprvé v letošní sezoně pojedeme na trati, se kterou máme zkušenosti z loňska. Tehdy jsme dojeli třetí a na to bychom rádi navázali. Znalost tratě je určitou výhodou, určitě začneme s loňským nastavením, které budeme dále dolaďovat zejména pro kvalifikaci. Ta bude jako vždy důležitá, ačkoliv na rozdíl od Pekingu se dá v Sepangu poměrně dobře předjíždět. Celý víkend bude kvůli vedru a dusnu fyzicky hodně náročný, ale jsme na to připraveni. Závody jsou letos hodně vyrovnané, s výjimkou Brna vyhrávají vždy různé týmy a tomu odpovídají i malé rozestupy v šampionátu. Pro diváky je to hodně zajímavý a my chceme i po Malajsii přinejmenším udržet kontakt se špičkou, nebo ještě lépe pár bodů umazat.“

Jarek Janiš: „Je příjemné vyjet na trať, kterou znám z loňska. Pro Malajsii to platí dvojnásob, trať je dost těžká a je plusem, když ji znám. Poslední týdny pro mě byly náročné, z Číny jsem letěl rovnou do Dubaje k závodu FIA GT a pak do Malajsie, kde jsem měl pár dnů na odpočinek a zároveň jsem si zvyknul na místní náročné klima. V Pekingu jsem bohužel nemohl odjet mnoho kol, takže doufám, že si v Sepangu zajezdím více a pomůžu týmu k úspěšnému víkendu.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Po složitějším vstupu do sezony jsme nabrali v posledních závodech správný směr. V Malajsii se nám loni dařilo a hlavně oba naši jezdci už trať znají, takže se budeme moc plně věnovat ladění vozu. Ve středu v Sepangu pršelo a podobné počasí je předpovídáno i na víkend. Závody na mokru jsou vždy poněkud nepředvídatelné, ale my si věříme. Cílem je jako obvykle dojet v první polovině bodovaných míst.“BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.