Tomáš Enge, Jarek Janiš a celý český tým A1GP se po roce vrací na místo prvního velkého úspěchu týmu ve Světovém poháru motoristického sportu.
V Sepangu loni slavili první stupně vítězů, na které chtějí letos navázat.
Seriál A1GP zůstává až do konce letošního roku v Asii, po městské trati v Pekingu přichází na řadu malajském Sepangu. Nadcházející podnik tak bude jedním ze dvou, kde A1GP jezdí na stejné trati jako vozy F1, a hlavně to bude poprvé v aktuální sezoně, kdy A1GP zavítá na trať, kde se závodilo i loni. První tři závody letošního ročníku totiž hostily okruhy v Zandvoortu, Brně a Pekingu, kde se v premiérové sezoně A1GP nejelo. Týmy tak nebudou muset začínat od nuly, ale mohou se opřít o zkušenosti z loňska. Až samotný víkend však ukáže, zda dojde i ke změně v rozložení sil, které je zatím velmi vyrovnané a není dominantní tým.
Český tým má na Malajsii příjemné vzpomínky, přestože víkend tehdy nezačal nejlépe. Kvalifikace nevyšla podle představ, ve sprintu pak Enge po většinu závodu musel bojovat s poškozeným vozem po kontaktu s jedním ze soupeřů. Všechny nepříjemnosti však byly po hlavním závodu smazány, díky brilantnímu jezdeckému výkonu Engeho a bezchybné práci mechaniků v boxech byl český vůz odmávnut na třetím místě. O podobný výsledek se chce tým pokusit i letos, Sepang je navíc jedinou tratí, kterou znají ve voze A1GP Enge i Janiš, který loni v Malajsii odjel jeden trénink.
V přestávce mezi závody v Číně a Malajsii měli oba jezdci týmu shodně náročný, ale přitom odlišný program. Enge se vrátil do České republiky, kde se zúčastnil setkání mistrů při exhibičním motokárovém závodu. Společně s Romanem Krestou a Štěpánem Vojtěchem dojeli v soutěži družstev třetí. Janiš zamířil rovnou do Dubaje, kde ho čekal poslední závod šampionátu FIA GT. Při prvním startu v barvách Race Alliance týmu prokázal i ve voze Aston Martin DBR9 své kvality a společně s Philippem Peterem a Karlem Wendlingerem dojeli i přes neplánovanou zastávku v úvodu závodu na pátém místě. To Janišovi zajistilo třetí místo v konečném pořadí šampionátu a od organizátorů dostal navíc cenu za nejlepší jezdecké výkony ve třídě GT1.
Tomáš Enge: „Poprvé v letošní sezoně pojedeme na trati, se kterou máme zkušenosti z loňska. Tehdy jsme dojeli třetí a na to bychom rádi navázali. Znalost tratě je určitou výhodou, určitě začneme s loňským nastavením, které budeme dále dolaďovat zejména pro kvalifikaci. Ta bude jako vždy důležitá, ačkoliv na rozdíl od Pekingu se dá v Sepangu poměrně dobře předjíždět. Celý víkend bude kvůli vedru a dusnu fyzicky hodně náročný, ale jsme na to připraveni. Závody jsou letos hodně vyrovnané, s výjimkou Brna vyhrávají vždy různé týmy a tomu odpovídají i malé rozestupy v šampionátu. Pro diváky je to hodně zajímavý a my chceme i po Malajsii přinejmenším udržet kontakt se špičkou, nebo ještě lépe pár bodů umazat.“
Jarek Janiš: „Je příjemné vyjet na trať, kterou znám z loňska. Pro Malajsii to platí dvojnásob, trať je dost těžká a je plusem, když ji znám. Poslední týdny pro mě byly náročné, z Číny jsem letěl rovnou do Dubaje k závodu FIA GT a pak do Malajsie, kde jsem měl pár dnů na odpočinek a zároveň jsem si zvyknul na místní náročné klima. V Pekingu jsem bohužel nemohl odjet mnoho kol, takže doufám, že si v Sepangu zajezdím více a pomůžu týmu k úspěšnému víkendu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Po složitějším vstupu do sezony jsme nabrali v posledních závodech správný směr. V Malajsii se nám loni dařilo a hlavně oba naši jezdci už trať znají, takže se budeme moc plně věnovat ladění vozu. Ve středu v Sepangu pršelo a podobné počasí je předpovídáno i na víkend. Závody na mokru jsou vždy poněkud nepředvídatelné, ale my si věříme. Cílem je jako obvykle dojet v první polovině bodovaných míst.“BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?