Trojnásobný šampión IndyCar dosáhl v letošním roce na vítězství ve slavném závodě Indianapolis 500. A co dál?
Sam Hornish je bezesporu nejkvalitnějším pilotem na seznamu jezdců v sérii IndyCar. Nikomu jinému se nepodařilo získat dvakrát titul šampióna, natož pak třikrát. Na oválech se cítí jako doma a prakticky pokaždé patří mezi favority. Naopak v zatáčení doprava stále ještě zaostává, ale občasným startem v jiných sériích chce nevýhodu proměnit ve výhodu.
A jaké cíle si vytýčil v další etapě života, když dosáhl na vše, po čem toužil?
- Stát se prvním mužem, který vyhrál Indy 500 a závod Nextel Cup Allstate 400 v Indianapolis- Znovu vyhrát Indianapolis 500- Obhájit titul v IndyCar- Být ještě lepším jezdcem
Hornish již „pětistovku“ vyhrál. Získat v ní prvenství i v budoucnu není nereálné. V podstatě stejně na tom je i s obhajobou titulu. Problém by mohl mít v NASCAR sérii Nextel Cup. První debut v Bush Series se mu příliš nepovedl. Avšak důležité je, jak si povede v dalších podnicích.
„Je to všechno o nové výzvě,“ řekl Hornish. „Snažím se učit novým věcem a zároveň ze sebe udělat ještě lepšího závodníka.“ A proč vůbec Hornish usedl za volant stock carů? „Ze všeho nejvíc jsem chtěl mít příležitost vidět, jak se mohu srovnávat s kluky jako Kevin Harvick a Carl Edwards.“
Foto: IRL
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?