Český vůz s Tomášem Engem odstartuje do krátkého závodu v Pekingu z devátého místa, když o pořadí na startu zpětně rozhodl jediný dnešní zkrácený volný trénink.
Čínští pořadatelé přes noc upravili trať a odstranili problém s vracečkou, sobotní jízdy narušily uvolněné kryty kanalizace.
Premiéra A1GP v ulicích Pekingu zatím probíhá za obtížných podmínek a nově vytvořená městská trať si vyžádala modifikaci programu, aby trať mohla být upravena. Páteční jízdy musely být kvůli příliš ostrému poloměru vracečky zrušeny po pár minutách a do sobotního rána pořadatelé změnili trať. Hlavní rovinka byla zkrácena a jako vracečka slouží širší zatáčka, kde se vozy A1GP bez problémů vejdou.
V sobotu ráno byl na programu devadesátiminutový trénink, který měl být jedinou přípravou na kvalifikaci. Po pětadvaceti minutách však byla vyvěšena červená vlajka, protože se uvolnil kryt kanálu mezi třetí a čtvrtou zatáčkou. Kryty kanálů byly před víkendem přivařeny, což je způsob, který nejméně naruší následné používání infrastruktury. Až samotné jízdy ukázaly, že aerodynamika vozů A1GP vytváří pod vozy tak velký podtlak, že sváry praskají. Do neděle budou všechny kryty uchyceny stejným způsobem, který byl použit při závodu v Durbanu. Do mezer mezi kryty a rámy kanálu budou navrtány šrouby, které budou následně ještě zalepeny silikonovým lepidlem.
Český tým dnes podle plánu nasadil do akce Engeho, který za 25 minut stihl odjet 22 kol a v době předčasného ukončení tréninku mu patřila devátá příčka. Podle pozdějšího rozhodnutí organizátorů o vytvoření startovního roštu podle výsledku volného tréninku by tak měl český vůz stát v páté řadě, řada týmů však není vzhledem k omezeným jízdám s tímto rozhodnutím spokojena a nyní probíhají další jednání.
Tomáš Enge: „Trať je hodně hrbolatá a špinavá, takže jsem si s trochou nadsázky připadal jako pří jízdě se soutěžáckým autem na šotolině. Všichni jsme ale na stejné lodi, půjde o to, kdo se trati nejrychleji přizpůsobí a najde nejlepší nastavení pro dané podmínky. Trénink byl krátký, nicméně určité věci jsme se naučili. V závodu bude hodně záležet na pozicích na startu, předjíždění je hodně složité. Mimo stopu je trať extrémně kluzká a jedinou možností je tak vyvinout na soupeře tlak, který ho donutí k chybě. Uvidíme, jak se nakonec určí pořadí na startu, vzhledem ke zkrácení tréninku by asi bylo férovější použít jiný systém než časy z volných jízd. A neříkám to jenom kvůli našemu devátému místu, ačkoliv ani to neodpovídá našim možnostem, ale někteří z favoritů tím byli odsouzeni do role outsiderů.“
Jarek Janiš: „Dnes již jel jen Tomáš, měl jsem tak možnost sledovat dění na trati z trochu jiné perspektivy. Myslím, že náš vůz se choval na obtížné trati poměrně dobře a vzhledem k množství paliva a použitým pneumatikám je devátý čas povzbudivý. Při stejných podmínkách bychom byli určitě výše.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Nikdo nemá radost z problémů, které se zatím vyskytly. Situace je pro všechny týmy stejná, jsme tady, abychom závodili, za trať zodpovídají čínští organizátoři. Kryty kanálů byly zavařeny, ale sváry praskají, doufáme, že do zítra je zafixují jiným způsobem tak, aby vydržely celý závod. O tom, že postavení na startu určí volný trénink, se rozhodlo až po jeho skončení. Celou dobu jsme jeli s plnou nádrží, což se odrazilo na čase. Deváté místo není ideální, ale mnozí z favoritů jsou na tom ještě hůře. V závodu bude důležité dojet do cíle, kritické bude chlazení brzd, jejich výdrž bude hodně na hraně.“BPA sport marketing, a.s. Foto: A1GP Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.