Český vůz s Tomášem Engem odstartuje do krátkého závodu v Pekingu z devátého místa, když o pořadí na startu zpětně rozhodl jediný dnešní zkrácený volný trénink.
Čínští pořadatelé přes noc upravili trať a odstranili problém s vracečkou, sobotní jízdy narušily uvolněné kryty kanalizace.
Premiéra A1GP v ulicích Pekingu zatím probíhá za obtížných podmínek a nově vytvořená městská trať si vyžádala modifikaci programu, aby trať mohla být upravena. Páteční jízdy musely být kvůli příliš ostrému poloměru vracečky zrušeny po pár minutách a do sobotního rána pořadatelé změnili trať. Hlavní rovinka byla zkrácena a jako vracečka slouží širší zatáčka, kde se vozy A1GP bez problémů vejdou.
V sobotu ráno byl na programu devadesátiminutový trénink, který měl být jedinou přípravou na kvalifikaci. Po pětadvaceti minutách však byla vyvěšena červená vlajka, protože se uvolnil kryt kanálu mezi třetí a čtvrtou zatáčkou. Kryty kanálů byly před víkendem přivařeny, což je způsob, který nejméně naruší následné používání infrastruktury. Až samotné jízdy ukázaly, že aerodynamika vozů A1GP vytváří pod vozy tak velký podtlak, že sváry praskají. Do neděle budou všechny kryty uchyceny stejným způsobem, který byl použit při závodu v Durbanu. Do mezer mezi kryty a rámy kanálu budou navrtány šrouby, které budou následně ještě zalepeny silikonovým lepidlem.
Český tým dnes podle plánu nasadil do akce Engeho, který za 25 minut stihl odjet 22 kol a v době předčasného ukončení tréninku mu patřila devátá příčka. Podle pozdějšího rozhodnutí organizátorů o vytvoření startovního roštu podle výsledku volného tréninku by tak měl český vůz stát v páté řadě, řada týmů však není vzhledem k omezeným jízdám s tímto rozhodnutím spokojena a nyní probíhají další jednání.
Tomáš Enge: „Trať je hodně hrbolatá a špinavá, takže jsem si s trochou nadsázky připadal jako pří jízdě se soutěžáckým autem na šotolině. Všichni jsme ale na stejné lodi, půjde o to, kdo se trati nejrychleji přizpůsobí a najde nejlepší nastavení pro dané podmínky. Trénink byl krátký, nicméně určité věci jsme se naučili. V závodu bude hodně záležet na pozicích na startu, předjíždění je hodně složité. Mimo stopu je trať extrémně kluzká a jedinou možností je tak vyvinout na soupeře tlak, který ho donutí k chybě. Uvidíme, jak se nakonec určí pořadí na startu, vzhledem ke zkrácení tréninku by asi bylo férovější použít jiný systém než časy z volných jízd. A neříkám to jenom kvůli našemu devátému místu, ačkoliv ani to neodpovídá našim možnostem, ale někteří z favoritů tím byli odsouzeni do role outsiderů.“
Jarek Janiš: „Dnes již jel jen Tomáš, měl jsem tak možnost sledovat dění na trati z trochu jiné perspektivy. Myslím, že náš vůz se choval na obtížné trati poměrně dobře a vzhledem k množství paliva a použitým pneumatikám je devátý čas povzbudivý. Při stejných podmínkách bychom byli určitě výše.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Nikdo nemá radost z problémů, které se zatím vyskytly. Situace je pro všechny týmy stejná, jsme tady, abychom závodili, za trať zodpovídají čínští organizátoři. Kryty kanálů byly zavařeny, ale sváry praskají, doufáme, že do zítra je zafixují jiným způsobem tak, aby vydržely celý závod. O tom, že postavení na startu určí volný trénink, se rozhodlo až po jeho skončení. Celou dobu jsme jeli s plnou nádrží, což se odrazilo na čase. Deváté místo není ideální, ale mnozí z favoritů jsou na tom ještě hůře. V závodu bude důležité dojet do cíle, kritické bude chlazení brzd, jejich výdrž bude hodně na hraně.“BPA sport marketing, a.s. Foto: A1GP Media
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.