Mexico City - 1. kvalifikace: Staronový šampión Champ Car World Series, Sebastien Bourdais nesundal nohu z plynu, přestože má titul již v kapse, a vyhrál první kvalifikaci na závěrečný závod sezóny.
Prvním dvou tréninkům dominovali Justin Wilson a Ryan Briscoe, ale Bourdais si schovával eso v rukávu až na páteční odpoledne, kdy zajel nejrychlejší kolo. Časem 1:25.449 si pojistil první řadu v nedělním závodě a minimálně jeden bod do již tak bohaté sbírky letošní sezóny.
Navzdory zranění, které si Justin Wilson přivodil před třemi týdny v závodním kokpitu, podal Brit vynikající výkon a po vyhraném úvodním tréninku získal provizorní druhé místo na startu.
Team Australia v čele s Willem Powerem obsadil v prvním kole soubojů o nejlepší postavení třetí místo, což je pro nováčka velké povzbuzení, i když si už okusil start z pole-position.
Ryan Briscoe, zkušený závodník z konkurenční série IndyCar, pravděpodobně očekával po vyhraném druhém tréninku lepší postavení, než páté místo.
Foto: Champ Car
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?