Jerez, 2. den; Úterní program testů v Jerezu výrazně ovlivnilo počasí. Až v úplném závěru dne byla dráha natolik vysušená, aby se mohlo jezdit se slicky.
V ranním měření sil zazářil Bruno Senna, který se ve druhém dni testů představil se stájí iSport a zajistil si nejlepší čas. S příchodem polední přestávky vysvitlo sluníčko a dráha začala osychat.
Avšak před zahájením odpoledního programu se zatáhlo a dráhu smáčel opět déšť. Třicet minut před plánovaným koncem testů se začalo přezouvat na slicky a vedení odložilo uzavření pitlane o patnáct minut, aby měli jezdci větší příležitost poznat chování vozů na suché dráze.
Nejlépe se s osychající dráhou vypořádal Lopez (BCN), který překonal v samém závěru di Grassiho (ART), třetí čas zajel zatím neznámý Luiz Razia (Racing Engineering). Sennovi se dařilo i odpoledne a získal čtvrtý nejlepší čas. Nejrychlejší čas dvoudenních testů však přesto z pondělí patří Pizzoniovi.
Jerez, 2. den1 Jose Maria LOPEZ - BCN Competicion 1:32.894 2 Lucas DI GRASSI - ART Grand Prix 1:32.948 3 Luiz RAZIA - Racing Engineering 1:33.231 4 Bruno SENNA - iSport International 1:33.431 5 Christian BAKKERUD - Super Nova International 1:33.872 6 Andy SOUCEK - ART Grand Prix 1:33.989 7 Timo GLOCK - Trident Racing 1:34.092 8 Javier VILLA - Racing Engineering 1:34.616 9 Adrian ZAUGG - Arden International 1:35.349 10 Vitaly PETROV - BCN Competicion 1:35.500 11 Luca FILIPPI - Arden International 1:35.695 12 Antonio PIZZONIA - Petrol Ofisi FMS International 1:35.804 13 Mike CONWAY - iSport International 1:35.841 14 Nicolas LAPIERRE - Dams 1:36.033 15 Alexandre NEGRAO - Piquet Sports 1:36.553 16 Kohei HIRATE - Trident Racing 1:37.034 17 Stephen JELLEY - DPR 1:38.110 18 Ricardo RISATTI - Campos Racing 1:38.210 19 Gavin CRONJE - DPR 1:38.461 20 Bruce JOUANNY - Super Nova International 1:40.244 21 Kazuki NAKAJIMA - Dams 1:42.884 22 Roldan RODRIGUEZ - Piquet Sports 1:42.887 23 Hiroki YOSHIMOTO - Durango 1:44.592 24 Jason TAHINCI - Petrol Ofisi FMS International 1:44.768 25 Giorgio PANTANO - Campos Racing 1:44.863 26 Alberto VALERIO - Durango 1:45.409 27 Dani CLOS - Petrol Ofisi FMS International 1:46.489
Foto: www.gp2series.com
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.