Jerez, 2. den; Úterní program testů v Jerezu výrazně ovlivnilo počasí. Až v úplném závěru dne byla dráha natolik vysušená, aby se mohlo jezdit se slicky.
V ranním měření sil zazářil Bruno Senna, který se ve druhém dni testů představil se stájí iSport a zajistil si nejlepší čas. S příchodem polední přestávky vysvitlo sluníčko a dráha začala osychat.
Avšak před zahájením odpoledního programu se zatáhlo a dráhu smáčel opět déšť. Třicet minut před plánovaným koncem testů se začalo přezouvat na slicky a vedení odložilo uzavření pitlane o patnáct minut, aby měli jezdci větší příležitost poznat chování vozů na suché dráze.
Nejlépe se s osychající dráhou vypořádal Lopez (BCN), který překonal v samém závěru di Grassiho (ART), třetí čas zajel zatím neznámý Luiz Razia (Racing Engineering). Sennovi se dařilo i odpoledne a získal čtvrtý nejlepší čas. Nejrychlejší čas dvoudenních testů však přesto z pondělí patří Pizzoniovi.
Jerez, 2. den1 Jose Maria LOPEZ - BCN Competicion 1:32.894 2 Lucas DI GRASSI - ART Grand Prix 1:32.948 3 Luiz RAZIA - Racing Engineering 1:33.231 4 Bruno SENNA - iSport International 1:33.431 5 Christian BAKKERUD - Super Nova International 1:33.872 6 Andy SOUCEK - ART Grand Prix 1:33.989 7 Timo GLOCK - Trident Racing 1:34.092 8 Javier VILLA - Racing Engineering 1:34.616 9 Adrian ZAUGG - Arden International 1:35.349 10 Vitaly PETROV - BCN Competicion 1:35.500 11 Luca FILIPPI - Arden International 1:35.695 12 Antonio PIZZONIA - Petrol Ofisi FMS International 1:35.804 13 Mike CONWAY - iSport International 1:35.841 14 Nicolas LAPIERRE - Dams 1:36.033 15 Alexandre NEGRAO - Piquet Sports 1:36.553 16 Kohei HIRATE - Trident Racing 1:37.034 17 Stephen JELLEY - DPR 1:38.110 18 Ricardo RISATTI - Campos Racing 1:38.210 19 Gavin CRONJE - DPR 1:38.461 20 Bruce JOUANNY - Super Nova International 1:40.244 21 Kazuki NAKAJIMA - Dams 1:42.884 22 Roldan RODRIGUEZ - Piquet Sports 1:42.887 23 Hiroki YOSHIMOTO - Durango 1:44.592 24 Jason TAHINCI - Petrol Ofisi FMS International 1:44.768 25 Giorgio PANTANO - Campos Racing 1:44.863 26 Alberto VALERIO - Durango 1:45.409 27 Dani CLOS - Petrol Ofisi FMS International 1:46.489
Foto: www.gp2series.com
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?